Progressie :D - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Progressie :D - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Progressie :D

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

03 Oktober 2010 | Zuid-Korea, Daegu

Gegroet :)
Ik heb weer wat tijd om de afgelopen week te beschrijven :)
Even ter toelichting van de rups foto. We hebben namelijk vorige vrijdag met het uitgaan deze dingen gegeten, het idee lijkt vies, ze zien er vies uit, ze stinken en ze smaken ook echt vies, maar gelukkig waren ze wel dood:P

Over naar deze week.
Maandag was er tot mijn verbazing geen les, want de oma van Eric was overleden dus die was teruggevlogen naar Corsica, en komt pas deze maandag weer terug op het lab. Hierdoor had wat meer tijd op het lab, maar om 12 uur ben ik wezen lunchen met Sado, dit kwam neer op hamburger en friet op de campus waar je voor nog geen 2.50 een hamburger friet en drinken krijgt:P gevaarlijk dus haha. En zijn we naar de Immigratiedienst gegaan om mijn visum op te halen, en dat is nu eindelijk gelukt :D Hierna zijn we naar de Home Plus gegaan om boodschappen te doen. Omdat deze winkel echt enorm groot is en mijn boodschappenlijstje hier totaal niet op aangepast was hebben we denk ik al onze lichaamsbeweging voor de hele week gehad:P Maar ik kan nu tenminste vooruit met drinken en eten en met rijst, want ik heb me laten overhalen om 10 kilo te kopen XD, miss niet zo slim want het is wel erg veel haha. Ook zijn we langs de telefoonwinkel gegaan om te vragen waarom dat ding het nog niet deed. Dat kwam dus vanwege de vakantie en kennelijk waren er maandag zoveel aanvragen gedaan dat er een soort file was en iemand anders had mijn nummer al aangevraagd dus vandaar dat het allemaal niet werkte.. zucht maar hij doet het nu tenminste wel. Helaas is niet de hele telefoon vertaald als die in english mode staat, dus gelijk nagevraagd en daarvoor moesten we naar het Service Center waar ze hem konden updaten.
Hierdoor was bijna de hele middag, en kon ik tot 19.15 op het lab blijven.. Daarna moest ik snel naar huis om mijn spullen voor de Koreaanse les op te halen, en in mijn kamer trof ik de zoon van de huisbaas aan die de afvoer van mijn wasbak aan het schoonmaken was, gelukkig want dat ding stroomde niet meer door. Daarna heb ik hem ook gelijk gevraagd mijn lamp te maken, voor de 3e x en heb ik hem maar gelijk geholpen want hij kon alleen bij het plafond als die op de wc stond:P Hierdoor miste ik 50 min van mijn Les, en heb ik dinsdag gelijk een extra les gevolgd om 12 uur. Dit was wel handig want ik heb niet echt moeilijkheden ik loop alleen wat achter. Op het lab ging het wat minder want ik ben om de een of andere reden mijn DNA verloren in een purifucatie.. Hierdoor kan ik mooi opnieuw beginnen met mijn experiment. ’s Avonds voor het eerst rijst gekookt, ik dacht dat als je een vol rijstkommetje neemt dat je dan wel genoeg rijst had, helaas was dat iets te licht ingeschat want ik had een overvol boord:P Maarja van fouten leer je. Tijdens het eten Gangsterboys gekeken, wat een maffe film:P maar wel grappig.
Woensdag
Kon ik opnieuw beginnen met mijn experimenten en mislukte 1 van mijn PCR’s waardoor ik de halve dag heb zitten wachten:P (PCR duurt ~2.5 uur en Gel duurt ~1 uur) Een langzame dag dus. En daarna ook nog Koreaanse les die gelukkig nog steeds leuk is.
Donderdag lukte mijn experimenten wel allemaal :D en zijn we daarna weer met Masayo en mijn labgenoten wezen lunchen. Deze keer koos ik voor Risotto, en ik weet niet hoe ze het doen maar zelfs de risotto brandde mijn mond uit haha. Omdat Masayo zwanger is komt ze elke dag een uur later op het lab en eet ze niet alles op, aangezien ik een hekel heb aan eten weggooien en het in Korea normaal is om alles te delen eet ik elke middag anderhalve maaltijd:P Ik vroeg tijdens het eten naar Masayo’s bruiloft en daarna heeft ze op het lab foto’s laten zien wat erg leuk is. Ook ben ik erachter gekomen dat zowel Masayo als Minju geintereseerd zijn in Spirituele dingen, en dat Minju en ik ook dezelfde intresses hebben met foto’s, en creatieve dingen. Na het lab ging Masayo boodschappen doen en groentes kopen, omdat het mij nog niet gelukt was om groentes te vinden hier ben ik meegegaan en hebben we samen boodschappen gedaan haha. Ik vind het leuk dat ik zon aparte relatie heb met mijn begeleider en het koken ging ook redelijk voorspoedig:P (Oke, er zat niet veel smaak aan maar ik ben ook niet ziek geworden:P) Tijdens het eten Sherlock Holmes gekeken wat overigens ook echt een aanrader is! Daarna Expeditie Robinson met Anech en ik begin te merken dat ik steeds meer moeite heb met Nederlands praten haha ik gooi er steeds Engelse woorden door doordat ik hier de hele dag en nacht engels moet praten.
Vrijdag ben ik voor de update van mijn telefoon met Sado de halve stad doorgereisd waar ze ons vervolgens vertelden dat het niet mogelijk was om de taal te updaten…:@ verdorie! Waren we dus all the way voor jan lul gegaan.. De reactie die ik wel kreeg was dat ik beter een ander merk had kunnen kopen…. Ja nee daar heb ik wat aan jemig..
’s Avonds organiseerde mijn Koreaanse lerares een soort bijeenkomst om te praten over het leven en spiritualiteit. Ik ben hier heen gegaan en kwam onderweg Pejman en Nadia tegen die ik heb overgehaald om mee te gaan. Het was best interessant en ik heb daar ook wel weer wat nuttige informatie gehad. Deze bijeenkomst wordt elke vrijdag gegeven van 19 tot 21 maar als ik hier elke week heenga heb ik weer een avond en een avondmaaltijd minder:P Na de bijeenkomst ben ik met Pejman en Nadia mee naar hun appartement gegaan en hebben ze mij allerlei dingen verteld over Iran en foto’s laten zien van een 5000 jaar oud Perzisch paleis en een Iraanse maaltijd gekookt die mij zoals eigenlijk alles hier goed beviel :) Daarna was het mijn beurt om over Nederland te vertellen en foto’s te laten zien. Hierdoor lag ik pas om 4 uur in mijn bed en kon ik dus nog niet mijn slaaptekort inhalen omdat ik op zaterdag om 12 uur had afgesproken met Sarah en mensen van haar English Speaking Group. We begonnen de dag dus met kip en rijst:p en daarna caramelkoffie in een koffiebar. We hebben de hele tijd zitten praten over van alles en nogwat en dat was ook weer erg leuk. Ook hebben ze me uitgenodigd om mee te doen met hun uhm.. acteerspellen? Ze hebben het script van Friends en dat spelen ze dan na haha. Helaas heb ik op maandag en woensdag al Koreaanse les en kan ik dus niet meedoen. Ook geeft zowel Sarah als 1 van de vrienden Engelse les en zouden ze voor mij kijken of ze voor mij ook iets kunnen regelen. Want het lijkt mij leuk om de mensen hier te helpen met hun engels en ondertussen nog wat geld te verdienen, want alles is hier zo goedkoop dat het geld mijn portemonnee uitvliegt. Ik ben dan ook benieuwd wat de balans is na mijn 1e maand :P. ’s Avonds kreeg ik bericht van Nicola dat hij en Jeong Hee ontslag hadden genomen bij de 7monkeys en dat ze vanavond dus al vanaf 10 uur tijd hadden. Na thuis opnieuw gekookt te hadden (Het was alweer iets beter :D en deze keer zelfs met het overgebleven eten van Pejman en Nadia.) Het regende de hele dag dus ’s avonds de deur uit met mijn paraplu en met de bus naar Down Town gegaan. Daar hebben we in Drunken Chicken een biertje gedronken en kip getegen, dat was al mijn 3e x kip op 1 dag haha:P en na gezellig gepraat te hebben zijn we naar The Snow bar gegaan waar we een CoffeeBeer hebben besteld, ja het klinkt idd redelijk vreemd maar het smaakte weer echt goed:D nog een xtje terug en vragen hoe ze dat doen hehe. Daar hebben we tot 2 uur zitten praten over relaties, leven, ervaringen en nog een heleboel andere dingen. Het was echt gezellig en ik ben erachter gekomen dat Nicola en Jeong Hee net op mij en Anech lijken maar dan van geslacht omgekeerd haha:P (Nicola op Anech en ik op Hee dus). Het is fijn om hier ook een blanke vriend te hebben en we worden op straat dan ook de hele tijd aangestaard omdat we 2 blanke ‘’lange’’ jongens zijn haha. Nadat we de taxi terug hadden genomen ben ik nog even naar 80’s bar gegaan om mijn nummer te geven aan Yan Jiang, een heel aardige barvrouw (24) en daarna hebben we gezellig zitten praten, waardoor ik vannacht weer pas om 5 uur in mijn bed lag… Ahhh slaaptekort! Ik ben deze week nog niet 1x voor 2 uur naar bed gegaan! We spraken af dat we vandaag samen zouden lunchen maar helaas ging dit niet door omdat ze nog Chineese les moest geven. Hierdoor kon ik weer terug naar bed en kwam ik tot mijn verbazing pas om 16 uur uit mijn bed XD maar ik heb tenminste wel weer wat slaap gehad. Vandaag even goed doorgenomen wat ik nou precies moet doen voor school met mijn stage want je vergeet bijna dat dat de rede is dat ik hier ben. Het is zo druk en de tijd vliegt echt voorbij, ik dacht dat ik er pas 2 weken was maar er is al bijna een maand om!! Ook heb ik nu dus een leuk weekend gehad:D waar ik eerst bang was dat het niets zou worden omdat mijn buddy naar Busan ging en Minju naar Seoul. Maar ik heb er nu tenminste wat vrienden bij en heb nu bijna problemen om tijd voor hun allemaal te vinden! Volgende week is volgens mij het laatste weekend van Justin hier en moeten we dus uit, zaterdag wilde Sarah en dr vrienden mij ook al uitnemen om te laten zien waarom Rijstwijn gevaarlijk is :P en Nicola vroeg mij mee om volgend weekend naar Andong te gaan.. Aiai, dat wordt plannen dus! En dan moet ik naast het lab nog Koreaanse les volgen, wil ik nog gaan sporten, yoga, teakwondo, dansles, photoshoppen, gamen en contact met het thuisfront houden. Phew volgens mij wordt het echt saai als ik terugkom in Nederland want dan heb ik het helemaal niet druk meer haha!
Maar ik ga weer een eind maken aan deze post want ik moet weer koken, nog Koreaans studeren, en ik wou eigenlijk ook beginnen aan mijn Projectplan voor school.
Ik heb geen idee wanneer ik weer tijd heb want zoals je ziet is het volgende weekend al behoorlijk druk:P maar ik hoop snel weer wat van mij te laten horen! Alles in Nl nog goed met iedereen? En het weer? Ik loop nog steeds in mijn T-shirt;P

p.s. Sorry voor de vele mailtjes, maar gister waren ze bezig met de site en ging er wat mis met het uploaden, dus vandaar ;)

  • 03 Oktober 2010 - 14:57

    Loes:

    Wat leuk, ik heb ook met een pcr en gel gewerkt bij Rijk Zwaan, dus ik kan ook best naar Korea komen, denk je niet? :P Ik snap alleen niet goed of nou je experiment van 2 dagen of 2 weken was mislukt, dus ik ga er maar vanuit dat het iets nieuws was. Je hebt het zeker druk, maar ik zou als ik jou was niet denken dat je een avond kwijt bent als je naar zo'n les gaat, tenslotte is dat leuke tijdsbesteding, of niet dan? Als ik jou was zou ik daar fijn heen gaan, die kans krijg je niet zomaar nog een keer hoor. :)
    Top trouwens dat alles zo lekker is, als ik daar kom zou dat veel moeilijker zijn, zonder vlees en vis.... Nou ja, al die drankjes kunnen natuurlijk wel ;)
    Wat ook heel leuk is, is dat je hele familie, al je vrienden en kennissen dit allemaal lezen - pas maar op met wat je schrijft dus :P
    Zo, dit is wel weer lang genoeg geloof ik, zulke ellenlange verhalen als jij kan ik niet schrijven.

    xx

    PS: Ik heb daarnet één mail gekregen dat dit erop staat.
    PPS: Het weer is vandaag lekker warm, net als bij jou gisteren. Maar van de week vond ik het maar barkoud. :(

  • 03 Oktober 2010 - 16:31

    Daan Mevius:

    Helaas, was het werk van 2 weken mislukt:p maar ik weet nu wel hoe het moet en met welke omstandigheden dus nu gaat het stukken sneller! :D En ik denk ook niet dat ik de avond kwijt ben want ik ga er graag heen en vind het leuk, maar ik mis wel wat tijd in mijn week:P
    Ja vegatariers kennen ze hier niet, ik denk ook niet dat die het langer zouden volhouden dan 1 week:P en het is idd leuk dat iedereen dit leest en zich in mij interesseert. en ik schrijf idd nogal wat text:p, jep gelukkig 1 mail :) nu lukte het wel. En mooi dat het al koud is:P heb ik hier tenminste een beetje voordeel hehe.

  • 04 Oktober 2010 - 10:10

    Pa:

    Nou ja, bij ons vliegt het geld ook maar hier is alles zo duur dat we aan het eind van ons geld iedere keer een stuk maand tekort komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 37375

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: