December deel 1 WSK camp - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu December deel 1 WSK camp - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

December deel 1 WSK camp

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

09 Januari 2011 | Zuid-Korea, Daegu

Omdat ik de hele maand bijna niets gepost heb splits ik hem maar in 3 delen haha, Een lang weekend in Seoul is nr 1, en dit is het vervolg :D, tot 19 december.


Maandag was niet echt een speciale dag en dinsdag kon ik eindelijk voor het eerst naar de gym :D (van mijn leven XD) want je kan je bij de KNU gym alleen opgeven voor de 1e van de maand en dan is het een maand geldig, wat een shitregel…. Maarja. Ook gaat de gym helaas al om 21.00 dicht, wat natuurlijk nogal vroeg is aangezien ik tot 7 werk, dan iets eet thuis en pas rond 8e kan gaan. Maarja ik ben maar lid voor 1 maandje en dan zie ik daarna wel wat ik ermee doe. Ik heb iig weer is gefietst haha, 16km in 40 min en toen was het alweer tijd om te stoppen -_-‘’, en te douchen daar, wat ook niet echt super is want al die Koreanen moeten altijd maar staren bwhaha XD goeddddd verder naar de woensdag:P
Dinsdagnacht was nogal laat geworden met skypen en ik heb geen idee of het aan mij lag of aan mijn wekker maar ik werd er niet wakker van…. Eerst wel maar toen was het nog te vroeg dus kon ik mij mooi omdraaien, maar de 2e x dat ik ervan wakker werd was het al bijna 11 uur :O, en ik had om 9 uur al les XD oops… Gelukkig was het niet erg maar Eric sprak me er toch even op aan, en terecht natuurlijk. Maarja ik kon het s’ avonds natuurlijk niet weerstaan om uit te gaan met Ruben XD dus weer op naar de G2, deze x zonder de meiden want die moesten leren voor toetsen, maar met mijn gebrekkige Koreaans en gebarentaal kwam ik toch nog vlak bij de club uit :). Daar was Ruben gelukkig en hebben we er weer een toffe nacht van gemaakt. Taxi weer naar huis, snel naar bed en de volgende morgen helaas rond 8e die wekker alweer… Maarja die hoorde ik weer niet, dus ik weet niet of het die 2 dagen aan mij lag (waarschijnlijk wel ja…) of aan dat ding zelf. Maar gelukkig belde Minju op dat zij te laat was, en daardoor kon ik supersnel aankleden enz en was ik tegelijkertijd met Minju op het lab :D, en zo was het uiteindelijk dus helemaal niet erg want na een drukke lab dag, 200 epjes competente cellen maken -_-‘’ Lunch om 3 uur :x kon ik mooi blijven werken tot 19.30, rechtvaardig maar rot haha, want daardoor had ik na het eten geen tijd meer voor de gym. Ik was al op weg maar besloot toen dat het geen zin had om voor 20 min te gaan en dat ik beter die 20 min kon investeren in wat slaap haha. De avond thuis heb ik vervolgens allemaal moeten investeren in het lezen van Minju’s artikel voor de Journal-club want dat was 11 pagina’s lang, zucht…

Vrijdag had ik gelukkig wel een mooi resultaat op het lab, want mijn fragment toont nu via een andere methode wel een bandje van de juiste grootte dus ik wacht tot nu toe op de sequence resultaten:). ’s Middags hadden we lab meeting en Journal-club, doordat het artikel van Minju nogal groot was en ze het niet helemaal begreep duurde het echt een eeuwigheid, maar dan ook echt… want we zaten er tot half 8!! En toen was het nog niet eens af maar de rest hebben we maar verschoven naar de week erna.. Vervolgens wouden Eric en Masayo Macdonalds bestellen dus maar meegedaan want dan had ik tenminste wat sneller mijn eten:). Helaas wist ik mijn eigen adres niet XD dus kon ik het niet thuis laten bezorgen en heb ik het dus op het lab laten bezorgen en daar op de PC lekker expeditie robinson gekeken met een enorm mac menu:P

Het weekend heb ik vervolgens heel rustig aan gedaan, geen een avond uit geweest maar eindelijk wat slaap inhalen en studeren voor de Biochemistry toets van maandag en de Koreaanse brief schrijven die ik ook voor de klas moest presenteren.. Dus daar ging wel wat tijd inzitten haha:P de rest ging op aan het plannen voor volgende week, cadeau bedenken voor kerst, foto’s uitzoeken, blog schrijven, opruimen, wassen en koken. Het koken gaat ook steeds beter het enige nadeel is dat ik nogal veel eet… Ik eet denk ik voor 2 of 3 personen in mijn eentje… dus ik moet echt wel naar die gym haha XD. Zaterdagmiddag ben ik er dan ook 1.5 uur heengegaan en gewoon maar wat apparaten uitgeprobeerd. Dat had ik beter niet kunnen doen want ik heb tot woensdag met enorme spierpijn gelopen XD. En nu kan ik mijn linkerarm nog steeds niet helemaal strekken XD haha. Ook heb ik nog een financieel overzicht gemaakt van mijn Pinbonnetjes, en ik doe het volgens mij redelijk goed, ik heb in de afgelopen 3,5 maanden 1600€ uitgegeven, daar zijn mijn camera en kamerhuur al vanaf. Dus zon 500 per maand, wat neer komt op zon 200 van mijn spaargeld per maand. Goed te doen dus :D. Dus dat zit allemaal nog wel oke :) En ik kan mijn geld goed gebruiken om hier nog een semester op mijn kamer te blijven wonen en vervolgens te gaan reizen :D, ik heb nog steeds geen idee hoe ik het wil doen maar op het moment denk ik eraan om wellicht een half jaar te gaan reizen, door China, Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Maleisië en wellicht Indonesië. Dan is zien hoe het er voor staat met geld, tijd, heimwee etc, want als ik Nieuw Zeeland en Australië ook nog mee wil nemen heb ik een berg geld nodig :). Dus ik ben nu aan het rondkijken of ik niet een jaar Engelse les kan geven in Seoul. Dat betaald namelijk supergoed, 1500€ of meer per maand + een betaalde huisvesting, vliegtickets, en je halve zorgverzekering. En je werkt dan niet meer dan 20 uur per week. In de overige uren kan je dus nog ‘’illegaal’’ mensen bijles geven voor 10€ of meer per uur en dan nog heb je tijd over om te doen wat je wilt :D. Het leven is hier ook echt niet duur, in Seoul misschien wel 25% duurder maar dan nog steeds loopt je rekening vol als je hier als een koning leeft :D. En dan kan ik wie weet vervolgens van dat geld wel geweldig rondreizen :D. Maarja ideeën en dromen en nog geen realiteit. Sowieso is het niet mogelijk om een Visum te krijgen voor engels docent omdat dat alleen kan als je native-english teacher bent… zucht… Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en ik ben bezig met het verkennen ervan :) Jullie horen hier zeker nog meer van.

Een nieuwe week, in dezelfde post sorry mensen! Maar zoals je ziet had ik het vrij druk en was het dus niet gelukt om elke keer wat te typen..
Gelukkig was het op het lab wat rustiger op maandag en ging mijn Biochem toets best oke, ik had uiteindelijk 21/30.. niet goed maar voor mij genoeg:P Vervolgens heb ik op het lab verder kunnen oefenen met mijn Koreaanse speech met de hulp van Minju :). Het was ook gelijk de laatste Koreaanse les dus hebben we nog wat foto’s genomen :)

Dinsdag kon ik mij voorbereiden op mijn Journal-club want donderdag was het mijn beurt :) en gewoon verder werken op het lab. Tijdens de lunch hebben we gezellig gepraat met Masayo want die was in een goede bui:) en natuurlijk waren het weer 2 vrouwen tegenover 1 man met een standpuntverschil haha. En kennelijk krijgen ze in Korea een hele slechte seksuele voorlichting en zeggen de ouders ook niet meer dan dat ze het niet mogen doen. Maarja dat werkt natuurlijk niet… Vandaar dat het abortusgehalte hier een aantal jaar geleden zo hoog was dat de regering heeft ingegrepen en het nu niet meer legaal is. Maarja dat lost natuurlijk ook niet alles op, want de meeste meiden gebruiken hier de pil ook niet, dus als het fout gaat moeten ze of extra ‘’boete’’ betalen of naar Japan :| , weer een puntje wat ze wel kunnen verbeteren in Korea :D En weer lekker gepraat over spiritualiteit en buitenaards leven haha. Dat is echt grappig want het lijkt af en toe of Minju er nog nooit echt over heeft nagedacht :D Zo dacht ze dat de zon de grootste ster was, en dat er geen buitenaards leven kan bestaan buiten ons zonnestelsel, waarvan ze dacht dat het het hele heelal was:P En Eric mengde zich ook in de discussie want als iets hem interesseert dan is het wel de ruimte :D dus dat was weer interessant en gezellig.

’s Avonds had ik afgesproken met Ruben in Down-town om wat te gaan eten en foto’s uit te wisselen van het afgelopen weekend. We zijn eerst lekker wat gaan eten, en omdat we nog niet vol zaten zijn we daarna nog naar een of ander stalletje gegaan. Ze hadden daar namelijk een of ander groot dik ding, het leek nog het meest op een enorme hamburger, maar er zat nogal veel saus op, dus we kozen er 1 zonder saus, en jahoor natuurlijk gooide ze die op de plaat, een een berg saus erover en toen zag die er precies hetzelfde uit bwhaha :D. Maar het smaakte gelukkig goed, geen idee wat het was, ei met groente en vlees denk ik. Maarja daarna naar een andere zaak gegaan om daar de foto’s van het vorige weekend uit te wisselen en Ruben kon mij eindelijk de foto’s van zijn reis door China laten zien. En wow wat was dat indrukwekkend, ik heb wel een paar dingen gezien die nu ook op mijn verlanglijst staan hoor ;O echt amazing! En we hebben daar zon 2 uur gezellig zitten praten over China en reizen enzovoort was echt weer top :D. Maar het begon weer tijd te worden om naar huis te gaan en buiten hebben we dan ook afscheid genomen tot ik hem weer ontmoet, misschien in Nederland misschien ergens tijdens het reizen haha.

Woensdag was niet een heel drukke dag waardoor ik mooi de tijd had om mij te focussen op mijn Journal-club, want donderdag was het mijn beurt. Bij deze journal-club moet iemand een wetenschappelijk (Engelstalig) artikel lezen, dan uitzoeken hoe alles werkt en hoe ze alles hebben gedaan en dat proberen uit te leggen. Dat blijkt helaas een heeel stuk moeilijker dan het lijkt. Want ze gebruiken zoveel technieken waarvan ik nog nooit gehoord had, termen, afkortingen etc. Maar het is pas mijn 1e x dus ik kan er alleen maar van leren.
Donderdag was het dan zo ver en kon ik eindelijk mijn journal presenteren, maar zoals verwacht bleek ook dat een stuk lastiger want op sommige punten had ik het niet helemaal juist begrepen, maar gelukkig snapte Minju en Juhee er ook niet heel veel van haha. Ook hadden we Secret Santa, om Kerstmis alvast maar te vieren, en een lekkere chocolade taart erbij. Ik kreeg van Santa een wekker zodat ik voortaan niet meer te laat kom op het lab haha, en een mandarijn omdat ik op mijn gezondheid moet letten haha, altijd fijn zon meedenkende Santa :D. Ik zelf had een Juhee en ik had haar een speen gegeven en op het lab gebruik je altijd een ‘’kit’’ als je iets wilt uitvoeren dus op deze speen had ik NST silencing kit geschreven. NST staat voor Non Stop Talker, want dat ben ik kennelijk omdat ik de hele tijd praat op het lab en Juhee er altijd opmerkingen over maakt. Nu hoeft ze alleen dat ding nog maar in mijn mond te stoppen en het probleem is voorbij bwhaha :P Ze vond het ook een geweldig cadeau dus dat was mooi. Daarna bestelde Eric-Santa ook nog Mac-Donalds Delivery dus hadden we ook nog een lekkere lunch :D, ja echt gezond was het natuurlijk niet:P een halve chocotaart en een mac-menu, maar ik zou ’s avonds toch naar de gym gaan…. Helaas bleek dat niet mogelijk want toen we eindelijk klaar waren op het lab, en ik gegeten had was er al bijna geen tijd meer voor de gym, zucht. Dat stomme ding gaat ook al om 9 uur dicht.. Ik denk dat ik volgende maand wellicht bij een andere gym ga want deze past niet met mijn schema’s. Vervolgens ben ik snel mijn tas gaan pakken en gaan douchen want de volgende dag zou het WSK kamp beginnen, en vroeg… heel vroeg…, ik moest al om 7.30 in Seoul bij de bus zijn.. Onmogelijk maar ik heb de wekker gezet om 4.20 en ben gaan slapen.

Om 4.20 werd ik er gelukkig! Wakker van en kon ik me aankleden en naar de dormitory lopen want daar zou Kyle, de enige van KNU die ook in WSK zit op dan ook zijn, en dan konden we samen een taxi nemen naar het station. Het was overigens echt super koud brrr, en ik denk dat ik daar al begonnen ben met het op de proef stellen van mijn weerstand. Na even zoeken hadden we een taxi te pakken en konden we naar het station, daar rennen naar de ticketservice en een kaartje halen. Het was even stressen maar uiteindelijk was het goed gelukt en reed de KTX richting Seoul. In Seoul was het een en al sneeuw dus had zelfs de KTX vertraging… juist terwijl wij eigenlijk maar 1 minuut speling hadden, die hadden we dus al niet meer en toen moesten we nog de subway opzoeken, en nog een xtje overstappen voordat we bij de bus aankwamen. Gelukkig hadden we even gebeld en hadden ze op ons gewacht. Maar was ik weer de laatste haha. Zodra ik er was konden we op pad. En dat was een flink pad want de 1e rit zou 2.5 uur duren, mogelijk 3 afhankelijk van de file en sneeuw, beh!. Nouja gelukkig kon ik zo een beetje meer kennis maken met de mensen in de bus en was het eigenlijk in no-time voorbij.

In Asan was onze 1e stop, we kregen een introfilmpje te zien en daarna een rondleiding door 1 van de Hyundai fabrieken, best interessant om te zien hoe heel de auto in elkaar wordt gezet :D, uiteindelijk maken ze 1 auto per 57 seconden, echt amazing dus. Daarna hadden we een presentatie over Twitter, ik heb geen idee wat daar het nut of de lol van was want het was echt overbodig en saai, maar miss hadden ze het hem beloofd of ze hadden nog iemand over ofzo haha. Na de Hyundaiplant gingen we weer 30 min verder met de bus om wat te gaan eten. Dock, oh DOG?! No Dock. Uhms … u mean Duck? Yes yes :D ah nou eend dus :D, op de BBQ, en dat smaakte echt heel goed, maar wel weer echt vet vlees hoor. En dan dat stukje vlees op een slablaadje met wat gebakken ui en knoflook erbij, even dippen in Soja saus en dan naar binnen werken met wat rijst :D, lekker lekker!. Niet dat we de energie direct nodig hadden want er kwam weer een trip aan van 2 uur naar Jeonju. Daar zouden we die nacht ook blijven slapen. We moesten eerst onze slaapplek zoeken want we sliepen in een traditioneel huis, met verwarming gelukkig. Helaas sliepen alle meiden in een ander gebouw, en moesten wij verdorie 15 minuten lopen om naar de onze te gaan, en 15 terug want de activiteiten waren naast het gebouw van de meiden, heel onhandig en vervelend… want ik heb dat stuk in totaal 6 x gelopen.. En eindelijk na 3.5 maanden in Korea was het dan zover dat ik eindelijk Hét product van Korea, Kimchi kon maken :). Er werd uitgelegd hoe het moest en daarna was het de beurt aan ons. Maar of het een goeie was of niet zullen we nooit weten want ze moeten nu 1 jaar onder de grond om te fermenteren haha, maar het was leuk om te doen. Daarna kregen we onze avondmaaltijd die echt enorm was, ik heb nog nooit zulke volle tafels gezien :O Helaas begon ik mij niet helemaal lekker te voelen dus heb ik niet van alles kunnen genieten, maar het zag er echt vorstelijk uit en er bleef maar eten komen. Daarna was het tijd voor de avondactiviteit, nee helaas geen drank :( maar ze hadden een of andere entertainer ingehuurd, die ons allerlei aparte activiteiten liet doen, nogal kinderachtig eigenlijk :( maar maar gewoon de knop omgezet en meegedaan want anders wordt het een lange avond. Omdat ik Co-captain was van ons team moest ik nog mee doen met een dans wedstrijd ook haha, maar we hebben die natuurlijk wel even gewonnen waardoor ons team gelijk 1e werd :)
Vervolgens was er een optreden van een soort Opera zangeressen en een klein begeleidend 3 mans bandje. Dit was apart om te horen maar ze zingen hier in vrij lage tonen, en ik moet zeggen dat ik toch meer een fan ben van de hoge tonen :). Vervolgens kwam er een grotere groep muzikanten optreden die allerlei liedjes deden, dit klonk wel echt goed en was dan ook mooi om te horen. Zeker die traditionele Kayagum. Die mogen ze in Nederland wel invoeren :D

Het was al kwart over 9 en dus …. Bedtijd …. Huh wacht even… wat?! Bedtijd… ja, ik mocht zelfs blij zijn want het was al kwart over 9 bhwaha. Ahum… om kwart over 9 ga ik natuurlijk niet naar bed hea!. Dus we hebben met de leiding staan discussiëren of we niet gewoon konden uitgaan ergens, maar dat kon allemaal niet enzo,, blabla doorzeuren en uiteindelijk was ik dan verantwoordelijk voor iedereen die mee zou gaan, uhmz oke dan beetje link want dat wil ik niet zijn maar aan de andere kant, w8ff ik ben helemaal niet verantwoordelijk ze zijn nota-bene allemaal ouder dan ik ze zijn mooi verantwoordelijk voor zichzelf… Naja we konden tot 11… ( ja zucht ) uit. Alle gasten op Roma (een rus) waren verdwenen, geen idee we dachten dat ze niet wilden ofzo, dus toen waren allen ik en Roma over + 10 vrouwen haha, de straten in een bar zoeken, bleek nog knap lastig en na het aan 7 voorbijgangers te hebben gevraagd hebben we er eindelijk 1 kunnen vinden :D. Daar hebben we het zelf maar gezellig gemaakt met wat bier, soju, wijn, gedroogde inktvis en nootjes. Wat drankspelletjes gespeeld waardoor ik verdorie weer moest dansen, op de tafel deze keer haha. En we zijn om 11 weer netjes naar huis gegaan, een beetje vroeg op een vrijdag avond natuurlijk maar aangezien dit het 1e kamp was leek het me beter om maar te tonen dat we zelfstandig op ons zelf kunnen letten en dat dit volgende keer gewoon mogelijk is. En dan ga ik ook niet meer om 11 uur naar bed.. maar voor 1 keertje is het ook niet zo heel erg.

Het slapen in dat traditionele huisje was overigens de slechtste nacht die ik hier in Korea, en miss ook wel de maanden ervoor in Nl heb gehad. Niet dat het aan het huisje lag maar ik was op 2 dekens gaan liggen en had er ook 2 dikke over me heen getrokken, sokken aan en de vloerverwarming op 85 graden gezet, maar ik had het nog steeds koud voordat ik in slaap viel. De volgende morgen kwam de leiding al om 7 uur binnen schreeuwen dat we eruit moesten want er was ontbijt om 8 uur, en het was echt super warm in de kamer, niet echt gek met een vloerverwarming van 85 en mijn weerstand die het weer iets meer had begeven want ik had ook nog koorts dus vandaar die afschuwelijke chaotische, stressvolle en abnormale dromen… Het ontbijt ging er dan ook echt niet in, sowieso hou ik niet van een uitgebreide maaltijd in de morgen, maar dit was traditioneel Koreaans ontbijt, dus rijst met een stuk of 10 bijgerechten. Ik kreeg nog geen rijstkorrel naar binnen en ben weer terug naar de kamer gegaan om nog even 30 min te slapen.

Om 9 uur gingen we dan eindelijk naar de meiden toe en op naar de tour door Gyeonggijeon, dit was interessant, maar jammer dat alles zo kaal is in de winter. Het was echt heel heel koud buiten en daar ben ik nog verder ziek geworden bah. Vervolgens zijn we met dezelfde gids door de traditionele wijk gelopen, en hebben we gezien hoe ze papier maken en dat soort dingen. Daarna was het onze beurt om een soort geldkistje te maken. Dit was nogal kinderachtig en ik snap ook niet waarom ze dit hadden gekozen, want daar zat ik ineens te lijmen en te plakken, en alle stukjes waren al voorgeknipt en het boxje al in elkaar gezet zodat ik het niet fout kon doen bwhaha… en er was 1 gesprek gaande maar dat was in het Koreaans dus kon ik niet volgen boehoe, en later kwam ik erachter dat Esra het gelukkig ook niet kon volgen, maar verder kan iedereen dus wel Koreaans spreken :(. Daarna was het tijd voor Bibimbap, en deze keer de echte, want de beste van het land komt uit Jeonju, het kost dan ook 10.000W, maar het smaakt wel goed! (om eerlijk te zijn smaakte het niet heel veel anders dan andere Bibimbap die ik opheb maarja, ik ben dan ook geen echte kenner natuurlijk). Na de maaltijd zat het kamp er alweer op en konden we naar huis, daar hadden we de keuze of met de bus mee naar Seoul, 3.5hr en dan de KTX naar Daegu 2hr, of naar de bus terminal en de bus pakken naar Daegu, wij schatte dat op zon 2 uur dus daar hadden we voor gekozen, helaas ging de eerstvolgende bus pas over1.5 uur, dus toen ben ik met Kyle nog een beetje gaan rondlopen door de stad. De bus stond vervolgens in een aantal files niet normaal, en uiteindelijk was ik pas om 8 uur thuis…. Omg, ik kon even geen bus meer zien! Eigenlijk kon ik sowieso bijna niets meer zien want ik begon echt ziek te worden, koorts, hoesten, hoofdpijn en keelpijn. Dus nog even snel langs de supermarkt gegaan om wat spullen te kopen en snel naar huis, laptop zo zetten dat ik vanuit bed erop kon, met de speakers aangesloten en How to train your dragon gekeken. Ik was toe aan iets blijs en gezelligs en dat was een leuke film dus als je hem nog niet gezien hebt, ik vond het een aanrader.

Het hele kamp was leuk en interessant maar er zat een vreemde draai aan, want ze behandelde ons nogal kinderachtig, 5x roepen dat we nu moeten vertrekken en opschieten, geen drank, 9 uur bedtijd, spelletjes doen, knippen en plakken en tijdens het lopen behandelen alsof we een stel jonge kinderen zijn die niet uitkijken voor verkeer… Echt heel irritant en ik snap de rede er ook echt niet van want de gemiddelde leeftijd ligt zeker rond de 23… Ik hoop ook dat dit volgende x niet meer zo is en dat als ik dit bespreek ze het kunnen begrijpen. Koreanen hebben nogal wat moeite met kritiek van mensen die jonger en lager in rang zijn, maarja we zullen wel zien! Gelukkig heb ik er maar weer gewoon het beste van gemaakt :D en het was dan ook leuk om allerlei mensen te ontmoeten, want dat is wel een voordeel van Korea je ontmoet hier mensen uit landen die je normaal dus niet tegenkomt, Oezbekistan, Pakistan, Tadzjikistan, Kazachstan, Mongolië, Cambodja, Iran, Ukraine, Costa Rica, Chili. En doordat ik een Facebook groep had aangemaakt zodat we met elkaar in contact konden komen kende iedereen mij al dus dat was top, en nu kennen ze me nog beter, en ik hun :) maar ik wou dat hun namen wat makkelijker waren want al die oosterse namen zijn redelijk lastig haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 37364

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: