(Bijna) 2 in 1, poeh poeh - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu (Bijna) 2 in 1, poeh poeh - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

(Bijna) 2 in 1, poeh poeh

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

21 Maart 2011 | Zuid-Korea, Daegu

Het is weer een tijd geleden! dus eindelijk een post, die dus echt veel te lang is! sorry! :D

Donderdag 3 feb
De rest van de donderdag heb ik gewoon lekker gerelaxt en wat energiereserves opgebouwd:p
Vrijdag moest ik er al redelijk vroeg uit want ik moest mijn afscheidscadeautje voor Minju afmaken en laten printen in Down-Town. En om 11 uur had ik afgesproken met Helen, want we zouden naar het Trick-Art Museum gaan. Dit was gezellig en een leuke tentoonstelling. Vervolgens nog voor koffie gegaan waarbij ze per se op een bank voor het raam wou zitten, waar ik eigenlijk niet zon zin in had want dan zou iedereen gaan staren, maar goed toch maar gedaan en geheel niet tot mijn verassing staarde iedere voorbijganger naar een blanke aap achter een raam:P haha. Vervolgens Helen op de trein gezet, en omdat ik toch in DT was nog wat andere contacten geprobeerd, en zowaar kon het meisje wat ik laatste x op internet had ontmoet dus we hadden afgesproken om wat te gaan eten en drinken. Dat was ook supergezellig en vervolgens naar een soort ‘’bar’’ gegaan vol met kaarsen, boeddhistische dingen, gordijnen, kleden, decoraties, relaxte muziek sfeerverlichting. Precies in de stijl zoals ik mijn eigen kamer ook wil haha, dus dat was echt tof. Daar vervolgens een cocktail gedronken en mijn 1e waterpijp geprobeerd ^^ Alles smaakte vervolgens naar Peach haha maar het was zo gezellig dat we er om 4 uur werden uitgezet door de eigenaar omdat het sluitingstijd was haha. Dus maar terug naar huis gegaan want ik was in DT van 10 tot 4 haha:P

Thuis snel naar bed want om 1 uur moest ik al weer in DT zijn omdat ik had afgesproken met Miji, Victori, Swim en Nuri om te gaan schaatsen. Wat wel weer even wennen was maar na een tijdje heel erg goed ging :D, haha slechts 1 keer op mijn plaat gegaan doordat er een of andere dreunes tegen me aan botste. Vervolgens lekker gaan eten in een populair restaurant, wachttijd was gelukkig maar 30 minuten :) en daarna voor Soju-cocktails gegaan :D. Aardbei en Grapefruit deze keer. Maar het smaakte weer goed haha. Vervolgens om 10 uur naar North Gate gegaan om voor de laatste keer met Minju af te spreken, we zijn naar een uber princesserig-gayig restaurant-achtig iets gegaan haha waar we nog gezellig wat hebben gepraat en ik mijn cadeau had gegeven :D. Rond half 12 moest Minju gaan en ben ik dus na weer een drukke dag naar huis gegaan :D.

Zondag had ik om 2 uur weer tutorles dus op naar De Angel-R-Us, deze keer een Cookie&Cream Frappucino en weer een gezellig les. Daarna samen met mijn student schoenen, stropdas en riem wezen kopen en een lekkere wafel gekocht haha. De rest van de zondag was een beetje op adem komen van de drukke 2 weken haha. En even snel naar het lab om mijn experiment te starten.
Dit zou een drukke week op het lab worden vanwege de experimenten en dat was het dan ook.

Dinsdag zat ik tot 2 uur snachts op het lab! Omdat mijn cellen niet snel genoeg groeiden… bah bah bah. Maar soms moet dat dan maar. Woensdag kon ik gelukkig wel naar de club met Minji, Nico, Sueim, Victorie en Bek. Het was graduation day dus heel Downtown liep vol met jongens in pakken en super opgemaakte meiden die net waren afgestudeerd. Er was dan ook voor het eerst een rij van 20 minuten, brr koud. En binnen was het voller en drukker dan ooit haha ik had het nog nooit zo erg meegemaakt :D maar het was echt een supergezellige nacht:D
Zaterdag had thuis wat aan mijn verslag gewerkt en daarna dinner met Nicola en zijn Chinese klasgenoten omdat Nico deze week terug gaat naar Engeland. Helaas :( Dit was gelukkig gezellig en daarna naar Down-Town waar Bek, Minji en Victorie ook waren en we gezellig hebben gepraat en gedronken. Zondag voor het eerst Vietnamese noodles gegeten, wat goed smaakte :P en een cadeautje kopen voor Juhee want die is maandag jarig. Gelukkig geslaagd voor wat leuke dingetjes en snel terug naar huis, nette kleren aandoen want ik zou meedoen in een Date-game haha. Het was in de kerk bij een Filipijnse community en ik moest wat vragen stellen en de dames die ik niet kon zien ook. De host was erg direct dus dat zorgde voor een goede show :D, uiteindelijk toch maar nummer 2 gekozen omdat haar leeftijd 24 was en de andere 2 28 en 29 haha. Ik kreeg 100.000W mee om te gaan eten, mooi toch:P

Alleen mn ‘’Date’’ had een beter idee want er was een afscheidsfeestje van een Filipijnse vriendin van haar dus daar zijn we heen gegaan. Zat ik ineens in een huis vol met enthousiaste Filipijnen haha. Dat was erg gezellig en ik heb ook maar gelijk al hun eten geprobeerd :P, Gekookt varkensbloed, Varkens ingewanden soep, gedroogd vet(met Huid :| uhg, gelukkig smaakte het wel ok…) Filipijnse spaghetti en nog 2 noodle schotels. Dan nog 2 verschillende soorten taart en een stuk van de pizza die ik had gekocht:P En dat allemaal met een hoop Soju natuurlijk want daar kon ik niet onderuit komen:P Maar het was een gezellige avond en het was eigenlijk wel appart om voor het eerst mensen te ontmoeten die met zn 12e in 1 appartement wonen, er slaapt er zelfs 1 in de kast, ja serieus ik moest het met mijn ogen zien, nou ze kon er alleen maar zittend slapen :|… en ze werken dan de hele dag in een Samsung fabriek waar ze de Samsung Galaxy in elkaar zetten en vervolgens hun geld naar de Filipijnen sturen omdat hun familie het geld daar hard nodig heeft. Dat was voor mij eigenlijk wel even indrukwekkend.

Maandag 14 Feb, Valentijn.
Gewoon het lab op^^ maar het was ook Juhees verjaardag dus dat betekende taart :D, ijstaart wel te verstaan, nog nooit op maar was echt lekker haha. Vervolgens om 8 uur afgesproken met.. mijn tutor student haha omdat we beide het weekend ervoor niet konden en ik toch geen date had:P Uiteindelijk had ik er toch 1 maar mijn afspraak stond al dus die moest ik er maar gelijk achteraanplannen:P Dus om 22 uur gezellig met Insil zitten praten en chocoladekoekjes gekregen yay:P vind dat wel een goed idee, op Valentijn moeten de vrouwen dingen geven en niet de mannen ^^ en om 23 helaas alweer naar huis, maar daar kwam ik tot mijn verassing Joel en een paar labgenoten van hem tegen, dus ben ik met hun nog gezellig wat gaan drinken en eten. Na redelijk wat Soju toch een x naar de wc, in een donker vochtig gebouw. Ik gleed al bijna uit dus dacht dat ik wel even moest opletten met op die trap lopen… helaas…. Gleed ik verdomme toch nog uit en viel ik 3 treden naar beneden waar ik met mijn rug langs de tree schaafde en vol op mijn ellebogen lande, en vervolgens met mijn hoofd keihard tegen de trap knalde.. Toen begon de wereld nogal zwart en wit te flikkeren en moest ik toch echt even gaan zitten, I guess dat ik uit was voor een paar min want ik werd wakker en kon me even helemaal niets herinneren en mn vrienden hadden me ook niet gemist dus het kan niet lang geweest zijn haha. Nouja die pijn in mijn rug en ellebogen heb ik de volgende 2 weken gehouden :(…

Dinsdag 15 feb.
Dinsdag ben ik wat vroeger naar huis gegaan omdat ik mij ziek voelde en heb ik mijn experiement uitgesteld naar de woensdag, want ik dacht het morgen wel weer ok zou zijn. Maar helaas was dat niet zo en was de woensdag een lange labdag maar met veel incubatietijd, en dat kwam goed uit want ik begon me nog zieker te voelen deze dag. Minju en Juhee waren beide ook al ziek geworden en nu was het kennelijk mijn beurt. Dus tijdens mijn 4 uur incubatietijd ben ik 2 uurtjes gaan slapen thuis, en vervolgens weer terug naar het lab om mijn experiment afte maken helaas tot 9 uur.. Ik was ‘s avonds niet echt meer te spreken en ben dus maar gelijk naar bed gegaan om donderdag ff te sms’en dat ik niet zou komen en vervolgens pas weer om 16 uur wakker geworden. Ik heb die dag verder ook niets nuttigs uitgevoerd behalve Tangled (weer een leuke animatiefilm :D en 127 hours, een spannende en interessante film gekeken. ) Vrijdag bleef ik ook ziek thuis maar kon ik gelukkig wel wat aandacht schenken aan mijn verslag. En ’s avonds zou Nico toch nog een x naar Daegu komen dus zouden we nog een x uitgaan, gelukkig voelde ik me een stuk beter en de aspirine hielp ook :D en vervolgens lekker fruit cocktails gaan drinken met Nico en 6 vriendinnen en daarna met onze enige westerse vrienden.

Het was al redelijk laat voordat we eindelijk naar een club/pub gingen en ondertussen was onze vriendin weggerend, ja weggerend xD want de dronken gasten kwamen een paar mannequins tegen op de straat, dusja je kan wel raden wat daar voor acties mee werden uitgevoerd. Dit was iets te veel voor mijn o zo pure en onschuldige vriendin dus ze kon het niet meer aan en rende weg xDD maar ze had dan ook weer te veel gedronken en luisterde natuurlijk voor geen meter xD. Het feestje in de pub was matig maar gelukkig kocht Nico mij een Jagerbomb, Jagermeister met energydrink echt lekkur:P Dus ik kocht er ook 1tje terug en nam zelf een Assassin, die kende ik nog niet ^^. Its a really strong one are you sure? Ye sure lemme try. Ok. Nou ik denk ik test eerst even voorzichtig….. maar goed ook want BAM mijn mond stond in vuur en vlam haha dat was het sterkste drankje wat ik ooit op had haha, kosten me 15 min om mijn shotglaasje leeg te drinken:P Shot zat er echt niet in. 2 vrienden deden dit wel maar 5 min later hingen ze op de stoelen en 10 min later gingen ze naar huis bwhaha. Vervolgens naar huis en lekker naar bed. Zaterdag weer wat tijd besteed aan mijn verslag en ’s Avonds afgesproken met Minju en Jihea, want Minju is nog steeds in Korea omdat ze 1 uur op een Amerikaans vliegveld moest blijven had ze een of ander visum moeten regelen maar dat wist ze niet en daardoor kon ze niet eens vertrekken, wel haar 1000$ kwijt… Erg zielig :( Dus nu is ze hier in Korea maar voert niet echt iets uit en is lichtelijk depressief, dus het leek me een goed idee om dr is even uit haar huis te krijgen, en dat lukte :)

Zondag mijn 1-a-laatste Tutorles want mijn student gaat naar Amerika, boohoo :(. Maar weer een gezellig les haha. En vervolgens naar huis om aan mijn verslag te werken en voor het eerst spaghetti te koken. Dat had ik 6 maanden geleden al gekocht maar nog niet geprobeerd haha. Op de verpakking staat 75gr per persoon maar dat leek mij toch echt te weinig, achteraf gezien was het misschien toch niet zon stom ideee … die 75 xD, ik had genoeg voor 3 personen hahaha, 2ex dat ik in die pastasize fout trap ;P dus vanaf nu kan ik het alleen nog maar goed doen toch? :P

Nog even gezellig geskyped met Pa en Ma en vervolgens de film over Facebook, The Social Network gekeken. Dit was tot mijn verbazing echt een interessante film! Dus ook weer een aanrader ^^

Maandag weer naar het lab, planning gemaakt voor de komende week en wat experimenten uitgevoerd, en Nu ben ik bijna beter en is Eric ziek haha nu maar hopen dat Masayo niet de volgende is:P. En na lab afgesproken met Dima en Ceyon die omdat het vakantie is voor een keertje Daegu bezochten, dus gezellig wat gaan drinken en eten met nog een aantal andere mensen uit Daegu en vervolgens naar de club gegaan :D Na het clubben hadden ze me overgehaald om mee te gaan naar de jimjilbang, een publieke sauna, waar je vervolgens allemaal in 1 zaal slaapt op de grond, niet echt heel erg comfortabel maar snachts en sochtends een sauna en bad is ook niet verkeerd haha, vervolgens terug naar huis en naar het lab.

Dinsdag een labdag en verder had ik alleen afgesproken om savonds wat te eten met Kayeon want die vertrekt volgende maand naar Kenia voor 6 maanden stage. Woensdag lab en vervolgens weer Ladies night in G2, waar ik vervolgens een heleboel mensen tegenkwam die ik kende haha, maar helaas gaan er een heleboel mensen terug naar hun eigen land in deze weken :(, maar toch was het weer een gezellige nacht. Donderdag vervolgens weer lab en om 17 uur een feestje met alle nieuwe internationale studenten, het stelde niet heel veel voor maar we hadden afgesproken om savonds wat te gaan drinken. Ik dus snel naar Down Town voor mijn laatste les met Yoora, want ze vertrekt deze week naar America. Ook de laatste les was weer erg gezellig en het is dan ook echt balen dat het over is, want nu moet ik een nieuwe student zoeken :(

En na de les naar North Gate naar alle internationale studenten, maar doordat ik al vrij laat was was iedereen al dronken -_-‘’. Dus ik besloot maar een beetje in te halen door wat sneller te drinken, en vervolgens wat nieuwe studenten ontmoet, waarvan een paar stevige drinkers dus uiteindelijk had ik ook 21 soju glaasjes op, wat dus neerkomt op 3 flesjes -_- 24% binnen 3 uur 350ml elk flesje.. Ik was die nacht nog ok, en de volgende dag op het lab ook maar toen ik vervolgens naar huis ging kon ik me niet echt meer concentreren en begon ik me echt misselijk te voelen, vervolgens moest ik dus ook overgeven en dat ging dus mooi gepaard met bloed :| dus dat was even schrikken dus snel wat sms’jes rondgestuurd maar verdorie pas na een lange tijd antwoord van iemand, ik lag ondertussen maar op bed want ik voelde me echt niet goed, kotsmisselijk trillend zwetend en bijna flauwvallend..

Maar gelukkig kwam Julie en gingen we naar een kliniek hier in de buurt, maar daar spraken ze alleen Koreaans dus door naar een andere kliniek, daar vertelde we mijn situatie en zijden ze dat we naar een groot ziekenhuis moesten want zij konden geen endoscopie uitvoeren, om te kijken of mijn maagwand niet heel erg beschadigd was. Dus maar met de taxi naar het Fatima city hospital. Daar vervolgens diagnosis gesteld en ik zou een bloedtest en X-ray krijgen, maar ze moesten eerst geld zien, 230.000, dat had ik zo niet bij me en vonden we redelijk veel voor die 2 dingen, maar uiteindelijk na wat navragen toch maar betaald want beter safe dan sorry…
Vervolgens bloed afgenomen, suiker infuus en na een paar uur ook eindelijk een X-ray, het was midden in de nacht want we kwamen er pas om 12 uur aan dus het was moeilijk om te slapen, ook was het licht er heel fel, luidruchtig met huilende baby’s dronken mensen en pratende doctoren.. Gelukkig kreeg ik om 4 uur toch te horen dat alles in orde was, PHEW alleen gastritis, een ontstoken maagslijmvlies, waarschijnlijk door te veel drank….

Dus een week niet drinken, en medicijnen nemen en opletten met wat ik eet, en daarna wat rustiger aan doen, maar dat had ik gelukkig zelf ook al beseft haha. Dus kon ik eindelijk naar huis, en naar huis bellen dat alles weer in orde was, want ik had al wel contact opgenomen maar contact houden was lastig met die stomme mobiel :P Daarna naar bed en de rest van de dag ook zon beetje in bed gebleven, zondag was ook een dag waar ik weinig kon doen want zo super voelde ik mij nog niet.

Woensdag
Uit in G2 na lang wachten op een vriendin maar wel een leuke nacht gehad, ondanks dat ik niet kon drinken :D, gelukkig want kon ik mijzelf weer even bewijzen dat ik de drank niet nodig heb om lol te hebben phew! :D
Donderdag was een drukke dag op het lab, en savonds had ik mijn 1e les Koreaans maar doordat mijn experimenten uitliepen was ik 30 min te laat, en was de les al voorbij…. Want de 1e les was extra kort vanwege andere studenten, zucht… dus maandag nog een keertje opnieuw proberen :). Dus maar naar huis en Death at a Funeral gekeken, wat een maffe maar supergrappige film was dat haha, kon ik gelukkig weer lachen :D

Vrijdag
Mijn 1e engelse les beviel wel prima, erg inspirerende en gezellige leraar, daarna even snel wat drinken met Ira een Russisch meisje uit de Engelse klas en vervolgens naar het lab. Zaterdag lekker clubben met Kayeon, en maandag helaas afscheid nemen van Kayeon omdat ze voor 6 maanden naar Kenia op stage gaat.. :( Verder een taart gekocht en Eric zijn verjaardag gevierd en savond’s wat wezen eten en met Julie ann en haar op ijs getrakteerd en vervolgens naar de rivier gelopen en gezellig zitten praten. Helaas was het wel wat koud dus de rest van de week had ik last van mijn keel haha.
Zondag de 13e ben ik met Su-bin, een Koreaanse vriendin wat gaan eten en naar een Engelse studiegroep gegaan, wat gezellig was dus ik had weer een hele dag wat te doen:D Woensdag weer G2 onveilig gemaakt en er een hele goeie nacht van gemaakt :D doordat ik een heleboel nieuwe mensen heb leren kennen haha.

Vrijdag had ik mijn wekker gezet om 9 uur en vervolgens kwam ik erachter om 9.30 terwijl ik lekker aan het douchen was dat ik natuurlijk gewoon les had! :O vergeten! Ooo nja balen maar het had ook weinig zin om op te schieten haha. Om 6 uur had ik eindelijk voor het eerst skype contact met Sung-Ah over mijn stage. En tot mijn opluchting blijkt alles eigenlijk wel goed te gaan. Ook mijn verslag is bijna in orde en het vormt een goede basis voor mijn eindverslag. Alleen de data waarop ik moet presenteren en wanneer mijn verslag moet afzijn was nog niet bekend… Dus ik krijg dit deze week te horen… hoop ik lol..
Zaterdag kon ik eindelijk weer een beetje uitslapen en had ik om 2 uur een engelse tutorclas die ik heb overgenomen van Julie ann voor 2 weken. Dit was gezellig en aangezien ik niets te doen had heb ik gevraagd of ze zin hadden om nog wat meer te praten en vervolgens dinner te eten :) en dat zagen ze wel zitten. Vervolgens ’s avonds naar de club met 3 Koreaanse vrienden en de rest van de zondag oorpijn gehad van het geluidsniveau lol:P En zondag avond gezellig met Su-bin koffie wezen drinken. Zij heeft een vette HTC android phone, en nu wil ik er ook echt 1 haha zit hier maar met die Koreanse prut phone haha idee voor een verjaardagscadeau? :P

Verder nieuws uhm, ja ik twijfel op dit moment wat ik wil doen met mijn toekomst.
Het plan was een jaar Engels Teacher in Seoul, maar nu wordt het wellicht een 2 jarige master aan KNU. En daarna weet ik nog niet wat het gaat worden. Maar als ik hier studeer betaald KNU iig mijn Tutition Fee, wat neerkomt op toch zon 10.000€, en ik kan er nog niet achter komen maar wellicht is het in Nederland nog veel duurder. Verder kan ik bij Eric op het lab blijven werken om mijn artikel te schrijven, plus mijn naam zal op het artikel komen dat dit lab zowieso gaat uitbrengen. Maar aangezien ik tot nu toe de meeste resultaten heb geboekt komt dat dus voor een groot deel door mij :D En je naam als co-autheur op een artikel in een goede journal is in dit veld helemaal nooit weg natuurlijk!. Daarnaast is het lab gezellig, en het onderzoek leuk. Plus ik zal de rol van Masayo gedeeltelijk overnemen omdat ik de meest ervaren en langstlopende student ben, en zal dus nieuwe studenten en stagiaires moeten begeleiden en onderwijzen :D Wat natuurlijk ook mooi op de CV staat. Plus het is een internationale studie wat ervoor zal zorgen dat ik nog is 2 jaar mijn engels train, en het is nu al uitstekend. Ook krijg ik voor het werk op het lab salaris, alleen hoeveel dit zal worden is nog niet duidelijk, maar Eric kan mij niet veel meer betalen dan ander Masterstudenten op de afdeling, maar misschien dat er met een beurs oid nog wel wat te behalen valt. Misschien dat ik wel iets kan krijgen voor Internationale studenten in Korea, en ik zal dan ook nog sterk worden aanbevolen door mijn professor dus wie weet ;D

Wel wil ik van kamer veranderen, naar een grotere, luxere en een met meer licht. Het zal wel iets duurder worden maar ze vinden 400.000 hier al heel duur voor een kamer, wat dus neerkomt op ~270 euro p/maand haha, heb je hier wss een top kamer. Dus wie weet zit dat er ook nog wel in :D En verder bevalt Korea mij nog steeds heel erg goed! En kan ik naast de studie nog bijverdienen als Private-English-Tutor, ~17€ per uur ^^

Het nadeel is wel dat ik natuurlijk nog 2 jaar niet terug ben in NL, maar wellicht dat ik dan met Kerst terugkom? Alhoewel ik dan eigenlijk naar de Filipijnen wou haha. Maar ik kan echt niet nog 2 jaar wegblijven, en volgende kerst is ook echt te ver weg!. En deze zomer ga ik al door China reizen dus dat gaat m ook niet worden.
En als ik niet hier ga studeren, wordt het toch waarschijnlijk Management, Policy-Analysis & Entrepreneurship aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Maar eigenlijk trekt alleen deze master mij erg en voor de rest heeft toch Korea mijn voorkeur. Ook iedereen die ik gevraagd heeft zegt dat het niet een nadeel is om een master te doen in Zuid Korea, waarschijnlijk als ik Internationaal wil gaan zelfs een voordeel. Nou dat wil ik ook eigenlijk wel dus dat zie ik meer als een pluspunt dan :D Verder is het niveau wellicht niet zo hoog als in NL dus is het nog wat makkelijker ook :D. En ik kan altijd nog een 2e master doen :)!
Kortom ik weet het ook allemaal nog niet, maar ik schat de kans dat ik hier blijf best wel groot. Ik zie het eigenlijk wel zitten om hier nog 2 jaar te blijven. Seoul zou beter zijn maar daar zit dit helaas niet. En terug naar NL zou ik alleen doen voor familie/vrienden/de studie, maar verder vind ik Korea momenteel nog steeds aantrekkelijker :D

Het is een veel te lange post geworden, maar zoals je ziet heb ik het redelijk druk met van alles en nogwat haha:P dus het kwam er maar niet van! Maar nu is het dan toch echt tijd om hem te uploaden!, Poeha 21 maart al! Bijna jarig! :O en Cadeaus bedenken is ook weer lastig… Enige waar ik op kan komen zijn een DSLR, Smartphone, Notebook (om te gebruiken tijdens de reis)..nogal duur dus haha. En verder heb ik niet echt een idee. Misschien spullen voor mijn kamer, maar ik moet eerst nog beslissen of ik hier ga blijven of niet, en dan nog wachten tot ik mijn kamer heb. En dan kijk ik dan wel wat ik nodig heb :) Dus geld zou nog het beste idee zijn, dan kan ik het of in China uitgeven of hier in Korea :D
Groetjes aan iedereen! En tot de volgende post maar weer :D

  • 23 Maart 2011 - 09:27

    Kim:

    Hi Daan,

    Zit nu op school, jou verslag net gelezen, want heb verder toch niks nuttigs te doen! Jeetje wat kan jij lange verhalen schrijven! Zo te zien maak je veel leuks mee en heb je het echt naar je zin :)! Leuk dat je erover nadenkt om daar te blijven, zeker als je het echt naar je zin hebt! x

  • 23 Maart 2011 - 10:38

    Daan:

    haha ja idd nog steeds prima naar mijn zin haha :D druk druk ;p naast het lab dan hea :P haha, deze week ook weer :P dinsdag dinner+shoppen woensdag dinner+club donderdag weer shoppen haha :P
    En jij in ENG? :D

  • 05 April 2011 - 07:21

    Ien:

    hoi daan
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.ga je nog feesten daar?
    ik denk dat wij een borreltje gaan drinken bij jouw vader en moeder .
    op zo''n dag als vandaag is het wel gek dat je niet hier bent,maar voor jou zal dat ook wel zo zijn.We hoorden dat loes ook plannen heeft om jouw kant op te komen en dan misschien samen een grote reis.
    hier gaat het leven ook door,marit en gijs zijn al weer een paar keer op zondag bij ons geweest en dat is natuurlijk genieten.
    bij ludo en manou gaat het minder goed.ze hebben een eind aan hun relatie gemaakt en zoals je begrijpt geeft dat veel verdriet en zorgen.
    morgen heeft ludo een gesprek met mannus over het voorlopig huren van het grote huis hier.zoals je begrijpt blijft onze toekomst onzeker.
    nou daan als we meer weten laten we het horen.eerst jouw verjaardag vieren!
    we hopen dat jij een hele leuke dag hebt en in gedachten feesten we mee.
    liefs van ien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 37367

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: