Ten onrechte een eenzame week - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Ten onrechte een eenzame week - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Ten onrechte een eenzame week

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

12 Oktober 2010 | Zuid-Korea, Daegu

Nou er is al weer een week voorbij en het leek wel alsof ik mijn laatste bericht gisteren typte.. De tijd hier gaat echt veel te snel. Van een kant natuurlijk fijn want ik ben weer eerder thuis maar van de andere kant zie ik er nu AL tegenop om weer naar huis te gaan…. Terwijl ik nog 8 maanden heb te gaan.. 8 maanden, dat is ongeveer 8*30= 240 dagen… 32 weken.. 32 weekenden...(meer dan 32 blogs) 32 weken vol verjaardagen, feesten, cultuur, bezienswaardigheden, vrienden, vriendinnen, uitgaan, stress, verveeldheid, heimwee, plezier, avontuur maar vooral nieuwe ervaringen! Nouja genoeg gepiekerd tijd om mijn week te beschrijven!
Voor mijn gevoel was dit een moeilijke week, ik voelde mij vrij eenzaam en heb geprobeerd (en met succes) dan ook zoveel mogelijk mensen om mij heen te verzamelen zodat ik niet alleen hoefde te zijn. Over de maandag heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen, les, lab en Koreaanse les. Het Koreaans gaat nog steeds goed en het is nog steeds leuk. Wel ben ik maandag ‘’gebroken’’ want ik kon er niet meer tegen om mijn stalker te negeren. Ik weet niet meer of ik er al iets over verteld had maar een vorige week met uitgaan met Minju en Justin zijn we een meisje tegengekomen wat verassend goed engels sprak en heel erg haar best deed om of haar nummer te geven ofwel mijn nummer te krijgen. Uiteindelijk ben ik gezwicht (binnen 5 min XD langer duurde de hele ontmoeting niet want toen gingen we alweer verder..) en ik heb haar vervolgens teruggebeld en toen kwam ik erachter dat haar echte leeftijd 16 is :O Minju en ik dachten beide dat het ergens boven de 20 zou zijn, maar dat viel dus even vies tegen haha. Helaas is ze helemaal verliefd op me en stuurt ze constant smsjes en belt ze de hele tijd op. Maar ik vind 16 ‘’nogal’’ jong… Te jong en dat kan ze niet begrijpen want haar laatste vriend was 26…. Nouja volgens mij is er dan iets mis met die gast hoor en niet met mij maarja..
Na overleg met vrienden zijn we tot de conclusie gekomen dat het het beste is als ik haar gewoon negeer. En dat doe ik dan ook maar af en toe komen er zulke zielige smsjes dat ik daar dus echt niet tegen kan, en ik heb dus geantwoord en nu stuurt ze nog meer dan voorheen… Aiaia. Ik heb gezegd dat ik echt niets met haar ga beginnen en of ze alsjeblieft wil stoppen want ik ga niet met dr afspreken want ik wil haar niet kwetsen. Helaas begreep ze dit niet en kreeg ik de schuld van alles.. Dit verpeste mijn dag een beetje want het was juist mijn bedoeling om haar niet te kwetsen of pijn te doen.. Maarja genoeg over de maandag op naar de dinsdag.
Dinsdag was een lange daggggggggggggg 2 experimenten door elkaar wat ervoor zorgde dat ik dus van 9 tot 20.30 op het lab zat.. Maar met de lunch heb ik Minju een van de cafetaria’s op de campus laten zien die ik ken van Sado en sindsdien zijn we er de hele week heengegaan haha, want het eten is daar lekker, goedkoop en veel ‘’Bab Chuong’’ en dan krijg je een extra schep rijst bij je enorme stuk vlees nou dat gaat er elke x wel in hoor
Woensdag ben ik uit eten geweest (klinkt heel officieel maar is het niet) met Yan (klinkt idd nogal als Jan maar het is toch echt een Chinese schone ) We kozen een populair Koreaans restaurant waardoor we even moesten wachten voordat we aan de beurt waren. Op de menukaart hadden ze leuke smileys staan bij de verschillende graden van ‘’heetheid’’ Van lachend tot rood en huilend. We gingen voor 1 met een smile en blosjes op zn wangen en dat heb ik geweten ook. Hebben er even geen rekening mee gehouden dat die smileys gelden voor Koreanen en dat Blanken mensen er gerust 2 stappen bij kunnen optellen Het brande mijn mond bijna uit haha maar het was wel lekker. Helaas heb ik nog niet genoeg chopstickskillz om kip met bot te kunnen eten en dan met de stokjes de botjes uit je mond te halen dus dat was weer een lekkere kliederboel haha! Maar gelukkig was het wel gezellig en na de les liepen we nog dezelfde kant op omdat zij ging studeren en ik naar de les moest dus konden we nog meer praten. Na de les vroeg Ladi Si mij mee naar een soort ‘’feestje’’ (een meisje heeft haar been gebroken en kwam nu terug uit het ziekenhuis dus soort welkomstfeestje) maar hierdoor heb ik gelukkig een paar internationale studenten kunnen ontmoeten en had ik de hele dag wat te doen.
Donderdag met de lunch een nieuwe maaltijd geprobeerd want ik zeg nergens nee tegen, maar misschien had ik dat beter kunnen doen want baby-inktvis beviel mij toch niet zo erg de vis smaak en kauwgumachtige substantie zijn niet helemaal mijn ding. Doordat ik tegen Minju zij dat ik mij niet zo top voelde en we die avond voor een camera zouden kijken, wat niet doorging omdat haar moeder met Justin haar en haar broertje uit eten wou, vertelde ze dit en vroeg haar moeder of ik meewilde! Maar natuurlijk maar eerst moesten we Justin zoeken want die was ergens verdwaald in Deagu haha, hij kon het niet echt uitleggen, want hij kan geen Koreaans of Koreaans lezen. En wij zouden wel toeteren en dan kijken of die ons kon horen. Nou is dat niet zo verstandige oplossing want alle Koreanen toeteren gemiddeld 2x per minuut denk ik, echt om gek van te worden. Maar na 20 minuten vonden we hem uiteindelijk toch Daarna uit eten geweest en dat was echt superlekker soort Kip met friet en een superlekkere saus. Omdat haar moeder wou praten met een kennis zijn we nog even een stukje gaan wandelen langs de rivier en hebben we nog een paar foto’s gemaakt. Die komen nog online zodra ik ze ook heb.
Vrijdag was een rustige dag op het lab en zijn we voor een camera wezen kijken in een enorm grote elektronica winkel. 3 verdiepingen rond de 200 winkeltjes, maar NERGENS hebben ze een Panasonic camera?! Ze konden er wel 1 bestellen maar dan werd die 100.000 duurder, nja daar vlieg ik bijna zelf voor naar Japan om hem op te halen lol. Of ik moest naar Seoul omdat ze alleen daar Panasonic verkopen.. te vreemd voor woorden, dus we gaan morgen kijken of we hem via Minju over het internet kunnen bestellen. Daarna moest ik kiezen tussen of de Spiritualiteits Seminar or Uit eten met Justin, Minju en Juhee. Uiteindelijk heb ik voor dit laatste gekozen omdat dit Justins laatste week gaat zijn want hij gaat vrijdag terug naar Canada. We gingen een hamburger eten bij Mr. Big en kregen dan ook een enorme burger Doordat het onverwachts regende en we met zn 4e slechts 1 paraplu hadden heeft Eric er ons 1 geleend. Hierdoor liep ik samen met Juhee onder 1 paraplu. Vervolgens kwamen we een vriend van haar vriend tegen die ons nogal vreemd aankeek.. en gisteren hoorde ik ook dat die gast gewoon stiekem een foto had gemaakt en naar haar vriend had gestuurd…. Jemig de pemig, ik hoop niet dat Juhee nu afstandelijker gaat doen vanwege haar vriend want voor het eerst hadden we eindelijk is echt goed contact, en dat was fijn want tot nu toe verliep dat af en toe wat moeizamer. Maar daar zullen we morgen wel achter komen. Uiteindelijk hadden we er zo lang over gedaan dat ik niet meer naar de Seminar ben gegaan en vrijdag ben ik dan ook wat vroeger naar bed gegaan om wat slaap in te halen zZz.
zZz, 11 uur en mijn wekker gaat, tijd voor de zaterdag om 12 uur had ik afgesproken met Sarah en haar vriend + haar broertje want die wou mij graag ontmoeten haha. Hij was nogal verlegen want hij had nog nooit tegen een buitenlander gepraat :O:O Wist niet dat dat kon maarja Korea zit vol met verassingen. Hij is klaar met Highschool, maar heeft vorig jaar de toelatingstest van de Uni niet gehaald. Daardoor heeft die het hele jaar op een speciale school gezeten, 1 waar ik nooit van mijn leven heen zou gaan. Ze staan er om 7 uur op en beginnen met studeren tot het 12 uur is :\ Hij mag alleen eten wat de campus geeft, en ze mogen het terrein niet af of contact met het thuisfront/ iemand buiten de school houden. Ze noemen deze mensen Machines omdat het enige wat ze doen is studeren: Ik kan er nog steeds niet helemaal over uit maarja 1 ding is zeker hij zal die test nu toch wel halen neem ik aan… Omdat die nu dus eindelijk een weekendje weg mocht van de school zijn we lekker wezen eten en daarna wezen poolen. Aangezien ik misschien 2 uur in mijn hele leven gepoold had deed ik het niet eens zo slecht. Maar zij waren alle 3 behoorlijk goed hahaDaarna zijn we nog even wezen karaoke, en het komt vast door de oefening van het vele karaoke maar de meeste Koreanen kunnen nog best redelijk zingen haha, ik moest mij behelpen met Hot-n-Cold Daarna terug naar huis en met Anech weer OhohCherso en Expeditie Robinson gekeken. Daarna klaarmaken want om 6 uur had ik alweer afgesproken met Minju en Justin. We zouden net als vorige x Mira ontmoeten in Down-Town en de andere zou zich er later bijvoegen. We zijn weer naar een of ander restaurant gegaan en hebben daar lekker ons eigen vlees gebakken en gegeten. Nadat het andere meisje er ook bij was zijn we naar de bar gegaan waar we de vorige x ook onze Rijstwijn met honing <3 hebben gehaald. Daar hebben we spicy pannenkoeken gegeten en weer die afgrijselijke rupsen en Kippenhart, ja wat ze daar wel allemaal niet verzinnen ik weet het ook niet. En met die lekkere drank hebben we een aantal drankspelletjes gedaan en gewoon gezellig gepraat en gelachen. Na redelijk wat drankspelletjes verloren te hebben… konden we op naar de Karaokebar. Daar hebben we een kipschotel besteld en een heleboel soju Daardoor konden we natuurlijk keihard meezingen op My hearth will go on van Celine Dion bhwaba, en Pokerface, Tonight will be a good night en enkele Koreaanse songs waar ik af een toe een engels woord of enkele klank kon meezingenHet was hier echt heel gezellig en door al de alcohol werd het Justin iets te veel en besloot die de rest van de tijd onder de tafel door te brengen Minju viel bijna in slaap en dus moesten wij 3 ervoor zorgen dat ze weer thuis kwamen. We moesten ze door de drukke straten slepen en tillen haha en vervolgens heb ik ook een taxi terug genomen. Nog even gewacht tot de vriendin van Minju werd opgehaald, want je kan zo iemand natuurlijk niet alleen achterlaten op straat. Helaas moest ik daardoor wel nog een kilometer lopen voordat ik thuis was haha. Naja thuis moest nog even wachten want eerst nog even langs de 80’s waar ik werd lastiggevallen door een of andere homo die wel van mijn Feminine ? hield maar niet van mij Juist ja snap je het? Ik iig niet en Yan of haar vriendin ook niet. En kennelijk had die de hele avond al klanten lastig gevallen. Hij bracht mij ook bijna tot mijn agressiepunt na 20 min aan mijn arm hangen, waarop ik besloot hem duidelijk te maken dat die nu meteen zijn bier moest opdrinken en moest dokken. Daar had die niet zon zin in dus ik heb zn bier maar even opgedronken en toen begreep die gelukkig wel dat die moest betalen XD. Ik probeerde hem richting zijn huis te brengen maar hij bleef maar zeggen dat die van mij hield en mij meeslepen, na een andere blanke gevraagd te hebben of die kon helpen keek die heel gekwetst en liep die weg (yay!!). De blanke nog even bedankt en nog even gedag zeggen in de 80’s, waar Yan zich niet helemaal op dr gemak voelde om dat het haar bar is en hij niet weg ging. Natuurlijk onzin maarja, ik ben maar terug naar bed gegaan. Zondag werd ik al weer vroeg wakker van die enorm irritante groentewagentjes met een speaker:@ waar ze continue dingen omroepen. Helaas zat water drinken er ook niet in want ik was het met mijn dronken kop vergeten te kokenXD dus ik moest wachten tot het was afgekoeld. Daarna de was gedaan, begonnen aan mijn projectplan, geskyped, afgesproken met Sado om mee te doen met een wedstrijd waarin ze 300.000 toekennen aan een winnend team om cultuur te gaan bekijken in Korea. Leg het wel uit als we gewonnen hebben . Daarna gekookt en Prince of Persia gekeken, jemig wat een vette film!. Nu is het helaas! Alweer 12 uur geweest en lig ik dus nog niet vroeg op bed… Maar ik ga er wel weer een einde aan maken en misschien dat ik ergens deze week wel weer iets post, maar volgende week moet ook mijn Projectplan af zijn en misschien heb ik het weekend dus hard nodig voor mijn projectplan.
Zo voelde ik mij deze week dus vrij eenzaam en eigenlijk ten onrechte want ik ben eigenlijk continue met andere mensen geweest. Maarja na regen komt zonneschijn, ook hier in Korea dus de komende week kan alleen maar goede dingen brengen! En met deze positieve feeling eindig ik dan ook deze post! Groetjes!!

Zondag al gepost, maar er is geen mail rondgegaan, ik weet ook niet waarom dus bij deze post ik hem nog een x. En de reacties plak ik hieronder ;)
''Anech
2 dagen geleden
Waha. okej jij gaat steeds meer engels praten, kijk now naar deze zin: " Daarna moest ik kiezen tussen of de Spiritualiteits Seminar OR Uit eten met Justin, Minju en Juhee. "

iihihi!
Anech
2 dagen geleden
Weet je wat nog raarde is?
Officieel bestaat joun blog op dit moment nog niet!
Ik heb nog geen bericht gekregen dat ik hem had, omdat het hier nog geen 11 oktober is, en dat jij hem op 11 oktober heb gepost! dus het is heel vreemd ihi <3

daanbeyo..
gisteren
haha ja ik zei het vorige week al het gaat alleen maar erger worden haha ,
Ik heb ook nog geen mail gehad bah! Zal is ff naar hun mailen of ze ernaar kunnen kijken want hij staat er wel degelijk op!
Kevin
5 uur geleden
zozo, drukke week. Wel heel vet dat je daar bent en zoveel meemaakt
''

  • 13 Oktober 2010 - 03:45

    Eline Jurgens:

    Damn wat een ellenlang verslag haha. Superleuk om te lezen! Wat een verhalen allemaal.

    Jammer dat je je alleen voelde, maar je had toch nog wel veel afleiding! Toch altijd beetje onderliggende heimwee, ook al ben je onder de mensen :) Gaat vanzelf over, tis gewoon ff je plekje vinden daar!

    En dat meisje van 16 :') Haha geniaal! Wel beetje sneu maar goed, wat wil ze ook, een NL kerel als ze zelf aan het einde van de wereld woont. Kennie alles hebben he!

    Leuk dat ik je zo gevonden heb btw, ben benieuwd naar al je avonturen daar! :) Have fun!

    Liefs,

    Eline

  • 15 Oktober 2010 - 08:53

    Eline:

    Hahahaha meen je dat nou dat ze "Heb je even voor mij" ook daar kennen? Damn wat de fuck ! Ik denk hij begint nou iets van Tiësto te neuriën ofzo.. Hahahaha ! Hoe komen ze er bij vraag ik me dan af :S Het lijkt me niet dat ze die hier op tv hebben gedraaid oid ;)

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1646
Totaal aantal bezoekers 37371

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: