Een weekend verder - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Een weekend verder - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Een weekend verder

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 September 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Hoi,

Vrijdag was een rustig dagje op het lab, er was bijna niemand op de hele uni vanwege de Thanksgiving. Ik stond op een lege verdieping voor een dicht lab, dus was al bang dat ik voor jan met de korte achternaam was gekomen, maar ik besloot nog even te wachten. (Helaas :P ik dacht al bijna vrij te zijn :D) Gelukkig kwam Masayo gewoon iets te laat en kon ik alsnog het lab op. Maar gelijk mijn PCR producten op een gelletje gerund en 1 van de 2 was positief dus genoeg om een gelextractie te kunnen uitvoeren. Dat heb ik vervolgens gedaan en daarna nog gezuiverd. Toen liep het alweer tegen etenstijd en zijn we met zn alle weer lekker uit wezen eten. Een lekkere grote schaal met kip, saus, soort bami, rijst, en water. We hadden allemaal honger dus de hele schaal is bijna opgegaan :) Daarna redde het rijst-ijs weer mijn dag door het capsaïcine van mijn tong en lippen te verwijderen :) (oke oke, dat is de stof die zorgt voor het hete gevoel ;) ) Daarna nog verder gegaan met labwerk en toen konden we zowaar om 15.00 al bijna naar huis :D want zelfs Eric en Massayo hadden er niet echt zin in. Dat kwam mooi uit want ik had nog genoeg te doen.
's Avonds zou ik met Minju en haar Canadese vriend Justin + haar 2 Koreaanse vriendinnen uitgaan in Down Town Daegu :D. We zijn met de bus ernaartoe gegaan, door een parkje gelopen en vervolgens door de enorrrrm drukke straten naar een pleintje gegaan waar we een van de vriendinnen zouden ontmoeten. Dit is nog gelukt ook:P en daarna zijn we gebakken spek gaan eten in een restaurant, met de nodige soju haha. Ondertussen was ook de 2e vriendin erbij gekomen en die had een of ander stuk biefstuk met saus meegenomen, het zag er superlekker uit dus gelijk geprobeerd. Nou dat was dus mooi 1 van de heetste sauzen tot nu toe de tranen stonden in mijn ogen, en bij Justin ook haha. Daarna was het tijd voor restaurant 2 ook al zat ik bomvol:P Hier bestelden we Rijstwijn met honing, ik hou normaal niet van wijn, maar de combinatie van rijst, alcohol en honing is verreweg het lekkerste wat ik ooit heb gedronken! We hebben een paar drankspelletjes gedaan wat ik eigenlijk zonde vond want het was veel te lekker om in 1x weg te drinken:P en toen niemand meer helemaal recht kon lopen zijn we naar een club gegaan. Pasha, dit leek al een stuk meer op een Nederlandse club. Alleen dat viel me uiteindelijk nog tegen:p Iedereen kijkt namelijk de hele tijd naar de DJ ipv dat men met elkaar danst. Ook drinkt er bijna niemand terwijl ze daar staan en doet iedereen zo goed mogelijk zn best om een ander niet te raken. In NL is het meestal zo druk dat er niet eens een mogelijkheid is om niemand aan te raken en drinkt iedereen continue, en doordat het zo vol is hoef je niet naar de Dj te kijken. De muziek was ook iets anders, ik vond het langzaam het was net alsof hij aan het mixen was maar steeds maar niet uit de intro's wilde en dan nog het vreemdste van alles is hoe ze hier dansen :O Ik stond echt even met mijn mond open want het lijkt echt net een stel kippen haha. Ze blijven allemaal op hun plek staan en gaan dan tegelijk met de beat door hun knieën en schudden nogal wat met hun hoofd en armen. Heel apart maar desondanks toch een geslaagde avond. Daarna zijn we weer terug naar huis gegaan (om 12.30!!) want de volgende dag zouden we richting Busan vertrekken.

Zaterdag dus ''vroeg'' opgestaan om te douchen want om 9.30 zou ik opgehaald worden door Minju en dr moeder bij Book Moon (North Gate) Maar doordat Anech nog online was op skype heb ik eerst nog 20 min met haar zitten praten, hierdoor liep mijn planning lichtelijk in de soep en kwam ik iets te laat.. En was er niemand te zien.. Ik heb ook nog steeds geen werkende mobiel.. ook al hadden ze beloofd dat die vrijdag zou werken, dus morgen maar even boos langs gaan :). Ik kon Minju dus ook niet bereiken dus of ze waren al weg, of ik had me in het uur vergist, of ze waren te laat. Ik besloot maar te wachten en na 10 minuten aan een smsje te beginnen via mijn NL telefoon. Maar gelukkig kwamen ze aanrijden toen ik mijn sms aan het typen was. Ze hadden zich verslapen:P want ze waren net als ik moe van het uitgaan.

Eenmaal op het station was er nog geen vriendin en ook nog geen amerikaans meisje van de uni. Ze waren beide te laat...
Het Koreaanse meisje komt uit Seoul en kent de Amerikaanse student vanuit Amerika. Deze kwam uiteindelijk 30 min te laat, en zei niet even gedag of sorry, toen ze hierop werd aangesproken kregen wij het antwoord: I'm American, Americans dont say Sorry................We hebben er maar niets van gezegd want de dag was net begonnen. Toen we eindelijk het ticket konden kopen bleek dat we de trein dus gemist hadden en nu konden we 1.5 uur wachten op de volgende.. We hadden liever nog wat langer geslapen.. Wat we vervolgens in de trein ook hebben kunnen doen want onze zitplaatsen (die je toegewezen krijgt) waren niet bij elkaar.. Altijd fijn als je dingen zelf niet in de hand hebt en door anderen laat plannen, maarja.

Eenmaal in Busan een 1-day metrokaartje gekocht voor 3500W en opweg gegaan naar Centrum City. Dit waren 26 haltes.... aiks haha. Daar kwamen we bij de grootste Department Store ter wereld uit, die ook echt HuGe was. Omdat het al tegen 2e liep en we honger hadden gingen we opzoek naar een restaurantje maar er was niets te vinden behalve grote gebouwen. Dus maar geprobeerd in de restaurants in de Shopping Mall. Die waren helaas nogal duur dus we hebben de goedkoopste genomen en daar kreeg ik gelukkig wel 2 burgers in mijn menu ipv 1 :)Een soort Kipburger gevuld met kaas en 1 gevuld met Sweet potato. Nou moet ik zeggen dat Sweet potato lekkerder is in een pizza dan in een burger:p maar toch was het eten lekker. Helaas was het Amerikaanse meisje de hele tijd al vrij irritant en zo ook met eten. I dont want pork, maar er was bijna niets anders, want garnalen/vis/rijst was ook niet goed. Dus uiteindelijk ging ze voor noodles. Dit zijn de lastigste dingen om te eten vind ik want deze moet je met je stokjes in je mond stoppen en vervolgens gewoon slurpen, maar niet te hard want anders spettert alle bouillon van het uiteinde op je kleren. Maar... I am American, Americans dont eat with chopsticks... Omg we zijn in Korea hoor.. en verder was er alleen een lepel maar probeer maar is noodles op een lepel te krijgen en zonder slurpen in je mond te stoppen. Nou ze heeft het 20 min geprobeerd maar het lukte niet.. Uiteindelijk heeft het Koreaanse meisje dr nota bene moeten helpen.... Dit zorgde niet echt voor een verbeterde sfeer..(Zie ook de kop van het meisje aan tafel op de foto :)) Daarna gingen we eindelijk iets doen yay! We gingen naar een museum voor moderne kunst! Wot?! Maken jullie een grap? 3 serieuze gezichten tegenover mij keken mij lichtelijk verbaasd aan; Nee hoezo? hou je er niet van? Uh eigenlijk heb ik een hekel aan moderne kunst, Vinden jullie het echt leuk? Kreeg ik weer 3x dezelfde uitdrukking en het antwoord: Ja. Oh nou dan ligt het misschien wel aan mij want als jullie het alle 3 leuk vinden kan het toch moeilijk niet leuk zijn? Ik zet me er gewoon voor open en we zullen wel zien hoe leuk het is:D. Oke op weg, weer met de metro die helaas 4 trappen ondergronds zit.. Oversteken via de weg doen ze hier ook niet overal aan dus dan moet je er ook onderdoor, dus ondertussen had ik al rond de 25 trappen gelopen.. Eenmaal in het museum bleek dat je 7000W entree moest betalen, en dat vonden ze ineens te duur :O. Snapte ik niet helemaal want volgens mij moet je in NL meer betalen, maar ze wouden niet meer, op het Koreaanse meisje na want die moest voor haar opleiding toch naar binnen. Dus daar scheidde onze wegen. Zij ging het museum in en wij gingen door de stad lopen, maar niemand kende de stad of wist wat te doen.. Daar had ik geen zin in.. dus ik heb een kaart opgezocht en toen hebben we bekeken wat miss wel interessant zou zijn. nou Haeundae Beach dus, en er was ook een parkje in de buurt van het strand. Dus met me metro (weer al die trappen af en op..) naar Haeundae Beach gegaan. Daar over de boulevard en het strand gelopen. Omdat ik toch nog wou voelen of het water warm of koud was ben ik er nog even ingegaan, maar helaas had ik geen handdoek bij dus kon ik er niet in want het was nog best te doen. We zijn heel het strand afgelopen en zo kwamen we bij het wandelpad van het park. Ik denk dat ik nog nooit een pad heb gezien met zoveel treden:P maar het was wel leuk om te lopen. Toen we eenmaal om de rots heen waren hebben we besloten om de heuvel op te klimmen (yay meer treden :)) en daarna weer helemaal terug te lopen naar het subway station van Haeundae Beach. Het was kennelijk de bedoeling dat we in Busan in een hotel zouden overnachten maar ik had dit niet begrepen en had naast mijn 3kwartsbroek en T shirt helemaal niets bij. Dus ik was eigenlijk gewoon van plan om maar naar huis terug te keren. Het Amerikaanse meisje hebben we op de metro gezet naar het museum waar ze weer met die vriendin kon samenkomen. Minju en Justin hadden ondertussen ook niet meer zon heel erge zin in slapen dus wij besloten om naar het trein station daar te gaan. Daar bleek dat de trein naar Daegu er 3 uur over deed!! Daar hadden we natuurlijk geen zin in, dus weer de subway (+ al die trappen..) 26 haltes terug naar het station genomen. Daar moesten we uiteindelijk weer een uur wachten op de volgende trein.. maar zo konden we mooi een burger eten in de Burgerking :)Zo hebben we er zelf gelukkig toch nog een leuke dag van kunnen maken, en draaide het Amerikaanse meisje later op de dag zelfs een beetje bij en was ze bijna aardig:)
In de trein kwam er een 19 jarig meisje naast mij zitten waarmee ik gezellig aan de praat raakte. Hierdoor was de terugreis in no-time voorbij. Minju's moeder zette mij vervolgens af bij de Uni, en zo liep ik weer op weg naar huis. Toen ik mij bedacht dat ik toch niets te doen had thuis en dat ik misschien wel bij de 7monkeys (koffiebar) langs kon gaan waar Nicola en Hie werken. Dit heb ik gedaan en we hebben gezellig ff gekletst. Maar doordat de baas hun met camera's in de gaten hield kon ik beter even wachten tot hij klaar was met werken. Er zijn in deze zaak gelukkig openbare pc's met internet dus daar heb ik mooi even research kunnen doen naar welke camera ik zal kopen.(wss wordt het een Panasonic Lumix DMC-TZ10, iemand toevallig ervaring?) Daarna zijn we gezellig een ''Stout'' biertje wezen drinken in 80's en vervolgens teruggegaan om Hie op te halen. Ze hadden honger omdat ze 9 uur straight zonder 1 pauze moeten werken:p dus we hebben nog een paar Kipstokjes gegeten. Deze mag je zelf met saus besmeren, ik dacht laat ik is een rode proberen en dat heb ik geweten want het brandde mijn mond weer uit haha, gelukkig kreeg ik een bekertje water van de verkoopster die erg aardig was, en toen we weggingen aan Hie liet weten dat ze 2 ''cute'' jongens bij zich had haha. Vervolgens afscheid genomen en eindelijk terug naar huis, waar ik lekker heb kunnen uitslapen tot 13.00 vanmiddag :D Daarna Anno 1404 gespeeld/geskyped/foto's geüpload en mijn laatste ei gegeten. Morgen moet ik opnieuw naar Immigratie voor mijn visum en we gaan ook gelijk langs de telefoonwinkel want dat ding werkt nog niet... en langs de supermarkt want ik heb nu alleen nog boter in mijn koelkast:P Gelukkig heb ik vandaag niet zo veel gedaan want ik leefde op mijn laatste 4 boterhammen en 1 eitje:P
Danet gezellig met Anech Oh oh Cherso gekeken, en ondertussen lekker praten via Skype want vandaag is(NL)was(KR) onze 3 jaar en 2 maanden :)
Het is nu 1.12 dus ik ga er een eind aan maken en lekker naar bed!

Beh ik wilde er een korte post van maken, maar dat is weer mislukt haha!

Deel van de foto's staat weer op de fotosite:
http://picasaweb.google.nl/105074020570245256156/FotosUitZuidKorea?feat=directlink

  • 26 September 2010 - 22:01

    Anech:

    zooo, idd weer lekker lange verhaal, maar ook leuk want dan betekend dat je veel leuke dingen heb meegemaakt!
    als je trug komt moet je maar is late proeven hoe dat wijn met rijst en honing smaakt ;)

    jtm sgat

    en... GEFELICITEERD ihi<3

  • 30 September 2010 - 10:31

    Bram:

    What the fuck Daan?

    Een paar maanden geleden zat ik nog met je te denken over actie Zegelslag en nu zit je opeens in Korea :O Zat beetje op BB te kijken en zag daar dat jij in Korea zit.. Gaaf man!

    Ben op stage dus heb niet echt tijd om al je verhalen te lezen.. Maar ik neem aan dat het een te gekke ervaring is! ;)

    Gr Bram

  • 30 September 2010 - 13:59

    Daan:

    haha:p,

    Ja ik had het ook niet verwacht:p maar het bevalt me hier wel. Ze hebben hier ook spaarpasjes miss dat ik daar wel wat mee kan:P

  • 01 Oktober 2010 - 14:36

    (tante) Els :

    Na een email van je vader in 2 dagen alles van je gelezen... Klinkt goed, zeg! Leuk om er op deze manier van te kunnen meegenieten :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 37373

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: