Geslaagd:D - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Geslaagd:D - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Geslaagd:D

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 Juni 2011 | Zuid-Korea, Daegu

Mijn laatste verslag in deze reis:

Ik heb een flinke tijd niet geschreven dus bij deze:
Ik zal daarom beginnen met Korea want in de laatste weken van mijn stage was het chaotisch en drukker dan ooit.

Ik moest mijn stage afronden, uitgaan met vrienden en vriendinnen, visum regelen wat uiteindelijk gelukt is in Korea maar helaas maar 30 dagen. Shoppen, dingen kopen voor mijn reis, regelen met mijn bank, geld, kamer, lab, spullen, inschrijving voor mijn master, want ja ik blijf nog 2 jaar in Korea! Plannen zijn een beetje veranderd want ik ga toch geen English tutor worden, want eigenlijk wil ik dat helemaal niet, alleen voor het geld, dus het leek mij verstandiger omdat jaar dan te gebruiken voor mijn master, en aangezien het afronden van mijn master dan toch nog maar 1 jaartje is kan dat er ook nog wel bij, en ik heb gelijk een legaal visum om in Korea te blijven :D

De research op het lab bevalt mij ook nog steeds en de sfeer ook dus dat is ook prima! Verder worden er weinig eisen gesteld aan mij als buitenlander, ik hoef maar 2 vakken per half jaar te volgen! Echt belachelijk haha, maar dan kan ik mooi veel tijd in mijn research en artikel steken :D
Ik krijg verder een scholarship dus de tuitionfee valt weg, zon 5.000.000 W per jaar en verder krijg ik ook betaald voor mijn onderzoek op het lab. Daarnaast wil ik een twee of drie tutor studenten zien te krijgen die mij zon 18-25 euro per uur gaan betalen voor English tutoring ;D Dus zit ik met geld alsnog goed haha :D En ik vind Korea ook nog steeds top, welliswaar blijf ik op KNU in Daegu, ik zou liever in Seoul zitten maar goed het lab is hier dus het is prima :D Maar wanneer ik terug kom weet ik nog niet… misschien met kerst, of anders volgend jaar met voorjaarvakantie of zomervakantie? No idea.

Goed dat nieuws gehad verder met mijn laatste weken in Korea:
Mijn stagebegeleider had problemen thuis, en heeft mij en Avans 3 weken genegeerd, heel fijn in mijn kritieke periode,,, Na veel veel veel geregel en gezeur kon ik eindelijk digitaal afstuderen en had ik 2 vervangende docenten. Dit heeft wel al mijn energie gekost en het was dan ook echt niet makkelijk om positief te blijven… Maar als ik slaag heb ik Avans nooit meer nodig :D dus maar even doorzetten.
Dat heb ik gedaan en na geregel en geprobeer met de videoapparatuur en het tijdstip van de presentatie kon ik op donderdag 26 mei om 7 uur (12 NL tijd) eindelijk beginnen. Mijn presentatie ging via de videoconference, dus zodat ik mijn Powerpoint presentatie kon laten zien op het scherm en ik tegelijk in beeld was, zowel als de tegenpartij in Nederland, bestaande uit mijn 2 docenten plus pa en ma. Aan mijn kant had ik het halve lab verzameld plus Loes :D Want ja die was eerder aangekomen!

Mijn presentatie ging goed en ik ben dan ook G E S L A A G D :D:D met een 9 voor het labwerk, een 7.5 voor de presentatie en een 7.5 voor een verslag (waarvoor ik nooit de kans heb gehad om het te verbeteren dus versie 1,,,, maar ik vind het prima zo :P)
Om mijn overwinning, haha ja overwinning:P te vieren zijn we gezellig gaan drinken en eten op het KNU Campus Festival met mijn labmates een aantal vrienden en Loes. De 2e avond hebben we dit nog is een keertje over gedaan maar dan wat beter. Ik en Lennart hadden de avond ervoor over dierenpakken zitten praten en dat we dat ook wel wilde, bleek een vriend die te hebben dus de 2e nacht heeft de hele campus ons zien rondlopen in een Cheetah en Monkey suit :D haha echt een geweldige nacht!

Nu Loes er is en ik geslaagd ben eindigd deze reis hier. Ik ga verder met onze reis door (Korea) en China in een andere reis op deze blog denk ik. En daarna in een nieuwe voor mijn Master in Korea :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 37370

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: