Eindelijk Weekend! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Eindelijk Weekend! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Eindelijk Weekend!

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 September 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Ik heb het hier zo druk dat ik niet eens tijd heb om mijn mail te beantwoorden of elke x een blogje te schrijven!

De werktijden op het lab zijn van 9.00 tot 19.00 dus elke dag mis ik precies die 2 uur om dit te doen.. Na 19 moeten we eerst nog eten dan is het al snel 9/10 uur en dan nog even skypen / mail checken / praten en het is alweer bedtijd.

De laatste update was van woensdag dus nu krijgen jullie een update van donderdag vrijdag en zaterdag!

Donderdag was dus de 2e dag, en dat was ook wel een beetje te merken, want ik was zo stom om te zeggen dat ik gewoon om 9 uur zou verschijnen.. had ik beter niet kunnen doen want daardoor heb ik gelijk slaaptekort gekregen haha. Ik heb ook niet echt last gehad van een jet-lag behalve dat slapen dus. Wel heb ik de afgelopen dagen enorm last gehad van mijn ogen, het weer is hier zo anders en ik heb 23 uur straight in de airco gezeten, vliegtuig, Hong Kong, 2e vliegtuig, Incheon, bustrip. Hier in de kamer is het net zo warm als overal dus de airco moet hier ook aan, naast de airco staat er ook een mooie fan de hele tijd te blazen, 's nachts moet 1 van deze 2 ook aanblijven anders drijf je je bed uit. Wat je overigens toch al bijna doet met de luchtvochtigheid en de constante temperatuur van 25+. Naast al deze martelingen is er op het lab ook een airco aan die in je gezicht blaast, en in elke winkel/restaurant/bar hangen minstens 5 fans en 2 airco's om het cool te houden. Gelukkig waait het bijna niet op straat dus daar ben je bijna veilig.. bijna dus... want overdag schijnt de zon vol in je gezicht, het is hier echt net Italie, en als de zon onder is zijn er hier zo super veel neonlampen dat is niet normaal. Om nog maar even te zwijgen over alle auto's, het is btw maar goed dat ik mijn rijbewijs heb thuisgelaten want ze rijden hier als gekken:P Maar binnen schijnt de zon niet :) helaas zijn alle lampen hier in Korea van dat felle witte TL-licht, wat dus ook echt zeer doet aan je ogen.

Maar het is nu zaterdag en ik heb geen last meer van mijn ogen, voor het eerst jippie! Oke genoeg gezeur :) Sorry maar ik moest even zeuren:p ik ben veel te positief voor de rest.

Donderdag ben ik dus gewoon vroeg begonnen op het lab met de eerste experimenten ik zal een uitleg later nog wel geven.
Om 12 uur zou de House Keeper komen om mijn contract te geven, die kwam dus mooi niet want hij had mijn geld al ontvangen, 1.560.000 won :P. 's Ochtends hebben we het geld overgemaakt via de bank en zijn we wezen lunchen met Sado en Jai wat weer erg lekker is, ja het eten bevalt mij hier wel! haha soms/meestal/bijna altijd:P wel pittig maar echt lekker! De huisbaas had eerst nog een andere afspraak gemaakt... fijn en daarna stond die in de file dus uiteindelijk kwam die om 3 uur. Ik kreeg het contract zei dat hij het slot op de badkamerdeur moest vervangen en een kap op de lamp van de badkamer moest doen. Daarna kon ik weer naar het lab, waar ik tot 19.00 heb gewerkt.
Daarna naar huis, met de taxi naar de supermarkt die hier suuuuuuuuuuuupergroot is gewoon 2 verdiepingen haha. In nederland staan er meestal 1 of 2 dingen om te proeven maar hier is dat dus totaal anders, ik snap niet hoe ze hier geld kunnen verdienen! Er staat gewoon personeel om een weegschaal te bedinen:\ dat kunnen wij dus gewoon zelf doen.. Dan staan er nog mensen te schreeuwen alsof het een soort markt is, lopen er mooie dames rond, en het meest apparte: in elke gang staan zon beetje 4 mensen om je iets te laten proeven, dit voelde wel heel vreemd want ik heb wel 20 dingen op:P waarvan de meeste best lekker waren:P. Op een gegeven moment kwam er een of ander stom koreaans muziekje op en ging al het personeel in het gangpad staan en een dansje doen en meezingen, ik lag totaal dubbel. Zo stom!
Nja, terug naar huis met de taxi (hele stad door voor nog niet eens 2 euro :) aantal personen in de taxi maakt niet uit, je betaald gewoon voor de tijd)
Jai ging koken, iets traditioneels chinees dus uiteindelijk werd het een vegatarische maaltijd met paddestoelen, geen champions maar bruine en deze waren eigenlijk best lekker! soort sla/kool, ui, knoflook, tofu,ei,tomaten,pepers, en nog meer spul. Echt een lekkere maaltijd maar ik denk dat er makkelijk 4 personen van hadden kunnen eten. Nu zijn Jai en ik tegen het weggooien van eten dus hebben we (bijna :() alles opgegeten, daarna hadden we de hele avond last van buikpijn haha :P Vrijdag hadden we dus ook geen trek meer in een ontbeid :P Weer om 9 uur naar het lab en om iets over 11 onze eerste vergadering, gewoon met Masayo,Eric 2 Koreaanse labgenoten en ik. Het is mij nu vrijwel helemaal duidelijk hoe dit project loopt en in elkaar zit :) Daarna gingen we met zn 5e uit eten :) Daarvan zal ik nog een foto posten als ik hem krijg, zoals verwacht weer lekker:P
De hele dag verder op het lab gewerkt tot 19.15 en nog was het niet af, maar ik ben toch echt naar huis gegaan.. Uit eten geweest, ja weer lekker! en daarna de keuze: Nu uitgaan of even lopen? Het eten was best veel dus het werd lopen. Naar en langs de rivier gelopen, doordat we iets te ver liepen duurde het uiteindelijk een flinke tijd voor we terug waren. Jai gaat morgen terug naar China dus hij had zijn gsm abbo al afgesloten, maar in Korea kan je dan nog wel sms ontvangen en gebeld worden maar niet antwoorden. We zouden later die avond met Sado uitgaan en die slimmerd stuurde een sms waar wij waren, in een poging om te antwoorden at de publieke telefoon mijn 100 won muntje op en kregen we geen Sado ;'( maar gelukkig belde die daarna en zouden we afspreken in Gypsy Rock. We kwamen daar aan en waren de 1e in de hele bar. Bestelde een biertje.. Nou dat is dus ongeveer een waterkoker zoals in je keuken staat maar dan nog net iets groter, je kan er 5/6 grote glazen uithalen. Het was Guiness en het is eigenlijk best lekker. Het was super gezellig en 3 van die enorme kannen later werd er gezellig gedanst met engelse leraren en leraressen (ja leraren:P ze geven hier engels maar hebben de leeftijd tussen de 21 en 25 ;O) Om 4 uur 's nachts weer naar huis en slapen maar.

Om half 11 wakker omdat de wasmachine aanstond, Yo Jai why the fuck is the machine on man? Ye i think i puked tonight my sleeping bag was dirty and smelly :| o_O''!

Nja gelukkig stonk het niet echt dus ik ben weer verder gaan slapen tot het 12.30 was en daarna even lekker douchen. Toen uit eten wat ja ik ga het niet blijven zeggen hoor.. lekker was :)

Beetje door de stad gelopen, Ijskoffie gedronken en daarna terug naar huis. Daar ontdekte ik dat er dus ook uhmss vommitsel:P op mijn broek en bed zat... Helaas niet alleen mijn sprei, maar ook de deken, het laken en het matras en de grond :||
Dus de 2 uur daarna hebben we alles schoon gemaakt, en nu hangt het huis vol met nat beddengoed Maar nu is wel gelijk alles schoon :) Avondeten is nu niet meer nodig want ik had een grote maaltijd tussen de middag, bij nader inzien wacht ff brb. Ik maak wel een boterham ofzo:p en nog even wat Aloe drink want anders wordt het bier zometeen wel heel zwaar:P
Ben ik weer ahhh FOCK geen Aloe drink want het is bevroren XD haha had t in de diepvries laten liggen XD, nja water dan maar weer...

Lets see, volgens mij heb ik wel zon beetje alles verteld. Ik ga er dan ook een einde aan maken, mijn boterham maken en eten en dan uitgaan :) Jai's laatste avond :)

Dus tot morgen miss ;) en anders later!


P.s.
Ik wil een digitale fotocamera kopen, maar weet niet welke of wat. Ik wil er niet te veel aan uitgeven <500 ik ben geen profesionele fotograag meer een beginnende beginner eigenlijk :\ iemand hier miss een tip of aanbeveling?
Ik hoor het wel!
Ik moet nu echt gaan want ik mis alles! Toitoi


  • 11 September 2010 - 18:53

    Pa:

    Top verhaal Daan! Hou dit vol, het kan zo in de krant volgens mij.

  • 11 September 2010 - 19:21

    Joun Vriendinetje :P:

    Sgat echt leuk en spannend om dit allemaal te lezen!
    je maakt ons allemaal jaloers!

    <3

  • 12 September 2010 - 08:45

    Yentl:

    Heb nog veel plezier!|

    ik weet niks over digitale fotocamera's sorry.

    groetjes Yentl

  • 12 September 2010 - 12:14

    Oma:

    Wat een prachtige verhalen, fijn dat je tijd maakt om zoveel te schrijven. Ik heb net alles gelezen en ben nu dus weer helemaal bij. Hartstikke leuk! Ik denk wel dat je dikker zal worden, nu je al dat eten zo lekker vindt, haha

    liefs,
    oma

  • 12 September 2010 - 12:17

    Zo Moeder Zo Dochter:

    Daan wij willen ook even zeuren: schrijf ontbijt aub goed voortaan :P haha maar nee leuk hoor, we hopen op meer foto's! We zien trouwens ook dat je steeds meer Engels in je verhaal stopt, vindt mamma wel moeilijk hoor xD en mis je Jai al?

  • 14 September 2010 - 06:20

    Max:

    klinkt hip allemaal joh!

    Ik heb zo een Panasonic Lumix. je kunt ze redelijk ingewikkeld kopen maar ook simpel (zoals ik) mooie fotos en kan niet stuk als :D

  • 14 September 2010 - 15:35

    Pa:

    Van belang: zoombereik, met zoomen kun je fijn kaderen, meestal 3x maar meer is fijner. Digitaal zoomen is van geen belang. De kwaliteit van de lens. Een apart verstelbaar scherm lijkt mij fijn. Een makkelijke macro-stand, en korte afstand. Flits kan eigenlijk alleen met een aparte flitser, maar er is wellicht verschil. Mogelijkheid tot handmatige bediening zou fijn kunnen zijn om je eigenwijze camera te overrulen. SD-kaartje meest toepasbaar, liefst zo groot mogelijk. Breedbeeldfoto's zoals van Loes doen het het mooist op tv en pc. Google waarop letten bij een camera. Maar maak in ieder geval foto's, want wij willen ook Korea zien!

  • 14 September 2010 - 15:37

    Pa:

    Ontbijt is toch met een ei en thee, Loes?

  • 15 September 2010 - 22:43

    Loes:

    Dat is een uitzondering, alleen op zondag dan toch en niet bij iedereen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 37341

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: