Yay weer even tijd.. :) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Yay weer even tijd.. :) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Yay weer even tijd.. :)

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 September 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Het laatste verhaal eindigde vlak voordat ik uit zou gaan... Ja zou gaan.. Jia was inmiddels de deur al uit en ik zou mijn blog afmaken en hem volgen. Nadat ik eindelijk mijn blog afhad en helemaal klaar en opgemaakt:P was deed ik mijn schoenen aan, deed het licht uit, stapte over de drempel, draaide me om, deed de deur dicht, pakte mijn portomonee, haalde de sleutel uit mijn portomonee, stak hem in het slot, en begon te draaien aan de sleutel, verder dan draaien kwam het inderdaad niet want in het midden van de draai bleef de sleutel steken, dus even wat gerommeld maar dat leidde niet tot het gewenste resultaat.. Integendeel! De sleutel kwam eruit.. Uh-Oh. Nja geen probleem gewoon er opnieuw in en op slot draaien. Helaas gaat dat hier aan de andere kant van de wereld dus niet.. Van alles geprobeerd maar het slot wou noch open noch dicht. Hierdoor had ik 2 keuzes, of ik liet mijn kamer open achter met het risico dat het leeggejat zou worden, waaronder mijn laptop! (A.k.a Contact met thuisfront!) en Jia halen om het hem te laten proberen of te wachten tot Jia hier kwam om mij te zoeken. Dit werd natuurlijk de laatste optie, alleen duurde het nogal eventjes voordat hij kwam… Vervolgens stak hij binnen 20 sec de sleutel er met een hoek van ~35 graden in en ja hoor toen deed hij het wel… Gelukkig eigenlijk maar! Nu konden we tenminste nog even uit. Het werd 1 biertje in 80’s een klein barretje 10 meter van mijn huis:P Daar dronken we Jia’s laatste biertje en daarna gingen we terug naar bed om lekker uit te slapen. Wat vervolgens ook niet geheel volgens mijn plan liep… Want om ~5 uur ’s nachts hoorde ik wat lawaai dus ik probeerde 1 oog een beetje open te krijgen en daar zag ik een silhouet door mijn kamer struinen!! What the F*!! Dus gelijk schrik ik wakker en open ik beide ogen voor 140% waarna ze gelijk verblind waren door het licht, blijkt het Jia te zijn… What the F* are you doing man?! Hi you awake? Yes now I am, you scared the shit out of me! Oh sorry but I can’t sleep. Why not, what’s wrong? Nothing, but I am so excited! Im going back to China after 5 years man! Uh ok I can understand. Im gonna watch a movie. Uh ok suit yourself but plz turn of the light and be quiet it is 5 am. Ok Dus gelukkig weer verder slapen. Maar helaas om 9 uur alweer wakker want Jia moest opstaan om naar het vliegveld te gaan. Dus gelijk even goed afscheid genomen en geregeld dat als hij zijn nobelprijs voor Literatuur krijgt ik ook ben uitgenodigd. Dat is namelijk zijn droom, en de Chinese denkwijze veranderen, dit gaat hij doen door een 3 tal boeken te schrijven waarvan hij al een end weg is in boek 1. Het is heel appart dat ik juist hem hier ontmoet en ik geloof niet meer in toevalligheden want we hadden een hoop gemeen en we hadde beide nuttige informatie voor elkaar! Echt een roommate voor mij! Jammer dat die nu alweer pleite is. :( maar ik zie hem met onze rondreis misschien wel weer want hij woont vlakbij Shanghai.
De rest van de zondag heb ik wat zaken kunnen bijwerken en lekker met Anech kunnen skypen. Ook heb ik mijn 1e was gedraaid:P en mijn 1e maaltijd gekookt (appart van dat ei dan:P) Ik leer van mijn fouten dus weet nu ook dat als je patat in een pan doet met pindakaas en er dan later water bij gooit dat niet de beste kookwijze is :P Om mij hier aan te herinneren heb ik nu een mooie bruine plek in mijn pan XD. Toch heb ik het gewoon op :p gezellig met de laptop op de bureaustoel tegenover me met anech op skype. Het leek net alsof we gewoon aan tafel zaten :) Alleen at ik mijn patat met stokjes:p
Maandag had ik mijn 1e Introduction to Biochemistry les om 10.30, ja ik heb dus ook mooi gelijk geregeld dat ik niet om 9 uur op het lab hoef te verschijnen maar gewoon om 10.30 in de les :D Eindelijk een beetje uitslapen dus, wat ik dus ook gelijk weer verprutste doordat het mijn 1e x alleen opstaan was was mijn planning niet correct en kwam ik iets te laat in de les :x. Het was niet erg en de les was goed te volgen, gelukkig want dan hoef ik mij over deze extra lessen geen zorgen te maken! Tussen de middag gingen we net als elke andere dag uit eten. Foto’s hiervan komen allemaal nog wanneer ik tijd heb, maar misschien dat ik zaterdag wel tijd heb want voor de rest van de week zit ik gewoon hele dagen op het lab. ’s Avonds had ik mijn 2e Koreaanse les en dit was ook een leuke les maar de lerares is echt een raar mens, we hebben meer dan een half uur over de betekenis van je naam gesproken. Ik wist de betekenis van mij naam niet dus die heb ik even opgezocht en wat blijkt: Daan staat voor Eerlijk, Betrouwbaar,Oprecht, Open en Aardig. Nou dat klopt toch als een zwerende vinger! Ik vind iig van wel :) Mijn klasje is echt super internationaal want er zitten mensen uit Bosnië, Duitsland, Thailand, Vietnam, China, Poland, Iets waar ze Perzisch spreken :p, nog iets in het midden oosten, India etc.
Dinsdag was een lange labdag met tussen de middag een lunch van spaghetti met clamps (soort schelpdieren, het lijkt heel erg op mossels maar dat zijn het kennelijk niet, en nee het zijn ook geen oesters.) Dit was wel oke, het was mijn 1e x van deze beesies ze waren dus wel oke maar het is niet helemaal mijn ding. ’s Avonds heb ik eindelijk weer is gesproken met Youri, wat ook wel nodig was want we hadden sinds mijn afscheid dag nog geen contact gehad. Het nam gelijk 1.5 uur van mijn kostbare zeldzame tijd in beslag maar het was het zeker waard want het was erg gezellig! Daarna nog even snel geleerd voor de toets van Biochemistry en naar bed.
Woensdag stond ik rustig op en toen het 8.58 was bedacht ik mij dat ik om 9 uur de toets had :O Ik had mijn broek al aan maar dus geen tijd meer voor schoenen, dus het werden sandalen onder een lange broek :P. Daardoor heeft mijn labgenootje mij ook gelijk uit kunnen lachen. Het maakte niet uit dat ik later kwam voor de toets, en doe toets heb ik ook zeker gehaald want het was niet zo moeilijk :). Daarna gewoon weer het lab op en vandaag lunchen bij een super klein klein klein eettentje. Ik kreeg een grote kom met rijst, hete saus, groenten, zeewier en gedroogde vissenhuid :S. Het was best lekker maar zeewier en vissenhuid zijn niet helemaal mijn ding. De eigenares kwam vervolgens met een hete kom tofoesoep aan speciaal voor mij :) omdat ik een leuke blanke jongen ben :D haha! Als je hier soep krijgt kookt het nog dus voor mij moet dat echt een hele tijd afkoelen, ik moet zelfs koffie al 5 min laten afkoelen voordat ik eraan begin, laatstaan deze hete soep. Helaas kunnen deze aziaten dampende dingen gewoon naar binnen werken… dus toen ik eindelijk aan mijn soep kon beginnen lagen er nog maar 2 stukjes tofoe in! De rest hadden ze al opgegeten haha! Dat is zowieso met het eten hier, iedereen eet uit dezelfde schalen en schaaltjes dit is best leuk maar ik hoop dat er niemand een of andere rare ziekte heeft:P
Tussen de middag gaan we elke dag uit lunchen en ze zeuren al vanaf 11 uur dat ze honger hebben... De vrouwen hier maken zich meer zorgen over waar en wat ze 's middags eten dan over wat ze aantrekken :O Ik heb het zelfs nog even nagevraagd en het antwoord was: Yea so.. Lunch is important! clothes just have to be comfi (comfortabel dus :)) Ayaya, over cultuurverschillen gesproken :P. Ondertussen lukt het me om de lunch steeds uit te stellen tot 12.30 zodat ik tenminste ook trek heb. Het eten is hier echt heel goedkoop, dit gerecht was bijv maar 3000 won, wat neerkomt op 2 eurie. Je kan het meeste hier wel krijgen voor onder de 5000 won dus minder dan 4 euro heb je een maaltijd, onbeperkt water, 5 bijgerechtjes en je krijgt nog iets van ijs na ook, of een bak ijs zoals gisteren met rode bonen:p super raar maar deze bonen zijn gewoon zoet haha. Of iets van rijstijswater :p. Dit is ook wel nodig want na het eten staat je mond bijna altijd in de fik en dan helpt water ook voor geen ene moer meer.
Na de maaltijd van vandaag ben ik nog een Slushi? Wezen halen dat is een soort milkshake van melk, fruit en ijs. Mango-Banana was de winnende combinatie voor mij en dat smaakte dan ook erg goed, een grote beker voor 1800 won, 1,15€. Krijg ik mijn dagelijkse portie fruit ook nog binnen:P.
De lunchmaaltijden zijn hier zo groot als avondeten+lunch+ontbijt in 1 met het hoofdgerecht en alle bijgerechtjes + het overgebleven vlees van de labgenoten (gehe) dat ik ondertussen ontbijt en avondeten gewoon kan skippen:P Ik leef nu ongeveer op water en lunch haha!
Na de lunch heb ik op het lab een andere student geholpen met een solicitatiebrief voor zijn stage in de US. Dit was best leuk om te doen en hij was er erg blij mee. Even later kwam hij terug met koffie uit de koeling. Dat drinken ze hier ook de hele dag door, naast het water en de thee natuurlijk:P Wel een toffe actie van ‘m !
Ik heb op het lab gelijk mijn labjournaal kunnen updaten want dat was wel nodig, want tot nu toe was het een stapel papieren en aantekeningen. Na een uur knutselen was het nog niet af, maar was het tijd om naar mijn 3e Koreaanse les te gaan. Deze ook weer interessant! Maar het begint wel wat moeilijker te worden, want een hoop klanken lijken op elkaar en ze spreken de laatste klank ook niet totaal uit, dus als je wilt weten welk symbool het is kan dat alleen maar door het te leren, oftewel studeren… uh0oh.
Verder was het de afgelopen dagen wat stil, nu Jia weg is moet ik natuurlijk alles alleen doen en is er niemand meer in huis om mee te praten. De dagen op het lab zijn lang 9.00-19.00 (en dat is te merken aan mijn groeiende to-do-list) maar daardoor ben ik wel 2 uur minder lang alleen :P zo er zit ook een positieve kant aan :) Op het lab gaat het wel steeds beter! Ik begrijp het project een stuk beter en ik heb de meeste technieken nu al meerdere keren gedaan, Research is alla bout herhalen van dezelfde experimenten met kleine verschillen in de parameters en dan hopen dat het gewenste resultaat eruit komt. Maar vandaag zijn er eindelijk wat kruisjes in mijn agenda gezet ;D Deze vrijdag is er een internationaal feest (Cheong / Thanksgiving)voor alle international students & exchange students + buddys. Daar ga ik dus mooi heen met Sado :D Ik hoop daar wat meer internationale studenten te ontmoeten en daarna misschien uit te gaan. Deze zondag ga ik uit met Minju naar Down-town Deagu :D en morgen ga ik lunchen met Sado en gelijk mijn energierekening betalen en een muis kopen:P zodat ik deze pad niet meer hoef te gebruiken. Maandag gaan we mijn Visum ophalen en miss gelijk kijken of ik een bankcard kan krijgen en een telefoon+abbo. Thanksgiving is nog vrij maar misschien dat ik wel weer kan uithangen met een internationale student of minju. De 25e ga ik met Minju Cho en Juhee Ryu naar Busan om op het strand te liggen :D yay! En 1,2 Oktober met Sado naar Busan en zijn geboortestad om ook wat cultuur te bekijken :D Ik heb het gevoel alsof ik hier al weken ben maar ik ben er pas 1 week dus er komt al schot in mijn planning :Djahoo!!
Ik weet ook eindelijk mijn adressen, tenminste hoe je het hier moet schrijven:P ik weet niet of de vertaling precies klopt maar dat kunnen we controleren door een simpele envelop te sturen:)
Adres van Uni/Lab:
Huisnummer + Straat: 1370 Sanggyeok-dong
Stad: Deagu
Deel van de stad, volgens mij kennen wij dit niet: Bug-gu
Zipcode: 702-701
Land: Zuid Korea
Adres van mijn kamer:
Gebouw: The Artvil
Huisnummer 301-Ho
Straat: Deahakro 13 Gil 3-3
Kamer 301-Ho
Stad: Deagu
Deel van de stad: Sanggyeok-Dong Buk-gu
Land: Zuid Korea
Zip code: 702-010


p.s. Had ik na 1.5 uur deze blog bijna af loopt de f*cking site vast! dus ik heb alles opnieuw geschreven :@ open ik deze pagina opnieuw als ik hem wil posten staat mijn oude post er nog :@:@ EARGH Ik ben al vet moe de hele dag en nu kan ik nog niet eens 6 uur slapen... aiaia maarja, beter een goeie post dan een slechte, dus ik heb hem maar gecombineerd :)

Groetjes!!

  • 15 September 2010 - 18:17

    Anech:

    Eerlijk, Betrouwbaar,Oprecht, Open en Aardig... JAA DAT KLOPT HELEMAAL!!!!
    vind ik wel super mooi dat dat dan echt de betekenis van je naam is! echt gaaf!

    en lange verhaal om te lezen maar ik vind het super interessant, via skype ben je toch de hele tijd bezig dus nu hoor ik al veel meer.

    hier voelt het ook alsof je al vet lang weg ben. maar je moet nog veel langer!

    veel plezier sgat (L)

  • 15 September 2010 - 21:43

    Zus:

    het klinkt eik allemaal best top. en idd alsof je er al maarliefst twee weken zit! ;p nee en je naam, ik kan het alleen maar vinden als: mijn rechter is god. mijn eigen naam is iets als roemvolle strijder, struider om buit of in alle opzichten wijs.... dat eerste is oke, het tweede niet en het laatste natuurlijk weer wel helemaal waar :P nee maar waar heb jij dat gevonden? :) Annechien stond er trouwens niet bij :(
    En dan nu het nieuws uit Nijmegen. Vandaag is er een fiets gestolen, een met een plankje als bagagedrager. NEEEE mijn fiets grr ik heb een hekel aan fietsendieven. Maar goed. Verder alles top hier xD veel plezier komende week ik hoop dat je nog meer leuke dingen gaat doen en veel van Korea ziet! :D

    xxxx

  • 16 September 2010 - 04:40

    Anech:

    Annegien is een Nederlandse meisjesnaam.

    De betekenis van de naam is `Een oude Drentse vorm van Anna (genadig, lieflijk)`

    ihi

  • 17 September 2010 - 12:05

    Pa:

    op Google heet het Daegu. Ik heb je een kaart gestuurd met greetz.nl. ben benieuwd, want er is een groot verschil tussen een adres invullen en het dan controleren, probeer het maar. Zolang je niks bestelt kost het niks.

  • 01 Oktober 2010 - 15:03

    Roelof:

    Hoi Daan,
    Heb je ervaringen (diagonaal) gelezen nadat ik van Ernst de link gekregen had.
    Stille jongen blijkt er aardig op los te kunnen ouwehoeren ...
    Lijkt me een spannende, leuke, boeiende ervaring daar in ZO Azië.

    Groeten en tot ziens

  • 01 Oktober 2010 - 18:01

    Daan:

    :) haha ja het typen lukt aardig ja :P en ik heb het zeker naar mijn zin :) Miss dat ik zondag tijd heb om een post van deze week te uploaden:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 37378

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: