Een lang weekend Seoul - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Een lang weekend Seoul - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Een lang weekend Seoul

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 December 2010 | Zuid-Korea, Daegu

Ik heb het hier de afgelopen tijd nogal druk gehad dus vandaar dat deze post lang op zich heeft laten wachten. Maar hij komt er dan eindelijk aan alhoewel ik niet weet of ik hem helemaal kan schrijven vandaag:P Doordat het alweer zon tijd geleden is heb ik helaas niet echt meer een idee wat er op 29 en 30 november is gebeurd:P Wat ik mij wel nog kan herinneren is dat ik 2 dagen lang duizelig was en dat dat echt heel irritant was want af en toe bewoog de hele wereld ineens, zomaar vanuit het niets. Ik heb geen idee of het door het slaaptekort komt of doordat ik toch maar kraanwater had gedronken… Ik was namelijk vergeten water te koken slim… en had niets in de koelkast en toen ik dus midden in de nacht terug kwam had ik geen tijd om te wachten tot het water was afgekoeld dus 2 slokjes kraanwater moet toch wel kunnen? Nou misschien wel niet dus:P Maar laten we verder gaan met de woensdag :D

Woensdag 1 December, een lab dag als alle andere maar ik had vandaag ook een Koreaanse toets dus zat ik tussen mijn experimenten door weer allerlei symbolen te tekenen en had ik er na een tijdje echt genoeg van want ik was al dizzy maar a4tjes vol met Koreaans schrift helpt niet om beter te worden:P De test ging overigens wel ok, en ik heb nu ook de uitslag, door wat kleine foutjes heb ik uiteindelijk 26/35 behaald, niet goed maar toch goed genoeg voor mij haha. Na de test die veel langer duurde dan ik dacht, dacht 30 minuten en dan ben ik wel klaar, helaas moest je bij deze test nogal veel schrijven en als ik Koreaans moet schrijven dan duurt dat wel ff :P dus ander half uur later -_-‘’ was ik eindelijk klaar en kon ik naar huis. Daar moest ik vervolgens tot half 1!! Wachten tot de meiden eindelijk klaar waren met make-up etc, en konden we naar G2 waar Ruben ook al was. We hebben er weer een goede nacht van gemaakt en het was dan ook weer tof :D

Donderdag moest ik om 9 uur weer gewoon op het lab verschijnen en dat ging ook weer prima :D, haha tot nu toe nog nooit echt last van de nacht ervoor gehad, alleen wordt het eind van de dag zo rond 4-7 uur het toch wel wat lastiger om te focussen en erbij te blijven :x gek he? Maar ik zou donderdag naar Seoul vertrekken :D en daardoor was onze lab meeting weer naar de donderdag verschoven, en zoals gewoonlijk liep die meeting weer mega uit en was ik verdorie hartstikke laat. Gelukkig wou Minju voor mij een experimentje afmaken, wat overigens alleen maar gel wassen en foto’s maken was maarja en zo kon ik de taxi naar het station nemen, een kaartje kopen. Yay het lukte in 1x om een kaartje voor een trein 20 min later te krijgen :D Was verdorie het spoor gewisseld:P maar gelukkig lette ik op en was ik nog op tijd bij de trein, waar ik vervolgens instapte en me afvroeg of het wel de juiste coupe was want het zag er meer uit als een 1e class business coupe haha. Maar geen probleem dus maar proberen te slapen want dat had ik de nacht ervoor niet echt gedaan:P.

In Seoul werd ik opgewacht door Jeongmin en Sukyung (Sukyung is het meisje van het LCIS camp waar ik de vorige weekenden ook al mee had gespendeerd, en Jeongmin is haar beste vriendin.) We zijn naar een koffieshop (een Engelse dus niet zoals in Nederland:P, alhoewel ik elke x nog wel vreemd opkijk als iemand hier coffeeshop zegt haha) We namen de bus en buschauffeurs hier in Korea hebben net als iedereen ongelofelijke haast, zo hard mogelijk gassen overal, remmen schuin in de bochten, deuren open voordat we stilstaan, rijden voordat de deuren weer dicht zijn enz. Ik heb nu ook zon pasje, soort OV chipkaart waarmee je even moet uit’’chippen’’ als je uitstapt, Jeongmin was al uitgestapt maar ik was nog bezig het pasje uit mijn veel te volle portemonnee te krijgen, dat ding is altijd vol want ik neem gewoon 300.000 mee zodat ik nergens in Seoul hoef te pinnen, dan krijg je overal die rotmuntjes terug die gewoon teveel ruimte innemen + iedereen geeft spaarpasjes en stempelkaartjes etc, dus dat ging moeilijk, en dus reed de buschauffeur al weer verder voordat ik en Sukyung eruit konden… Fijn…. De volgende halte was meer dan een kilometer verderop omg… Dus dat was weer 10 minuten teruglopen haha, Na daar koffie te hebben gedronken en gezellig hebben gepraat bij het uitzicht over de Han rivier. Was het alweer tijd om naar huis te gaan. Nouja voor Sukyung dan en ik ging met Jeongmin mee naar haar huis waar ik ’s nachts zou slapen. Daar aangekomen waren de ouders al naar bed en konden wij ook zon beetje regelrecht naar bed, nja na even te hebben gecheckt waar ik eigenlijk heen moest. Want ik dacht dat ik naar Incheon moest maar het was Icheon :O, dus we dachten al dat ik 2 uur moest reizen , maar het was gelukkig wat minder haha. En we konden eindelijk uitzoeken wat het nieuws met Korea was want kennelijk was de situatie iets erger geworden hoorden we in de bus maar we wisten niet wat dus dat wouden we graag weten natuurlijk! Daarna kon ik eindelijk naar bed en de volgende morgen alweer wakker om 7 uur, want dan zouden we genoeg tijd hebben om met de bus en subway naar de opening van het WSK te gaan. Hadden we even vergeten rekening te houden met de spits -_-‘’ kwam ik 30 min te laat omg… maar gelukkig waren er meer te laat en hadden ze er rekening mee gehouden en was het begin uitgesteld dus was ik nog net op tijd :D

WSK = World Students in Korea, een programma waarvoor ik mij had opgegeven, dat kon als je meer dan 6 maanden in Korea bleef en een blog schreef. Er waren over 400 inzendingen maar ik ben 1 van de 50 winnaars :D Jippie:D Dit betekend dat ik mee mag op allerlei tripjes, uitjes etc :D en dat zij de KTX treinkaartjes Seoul-Daegu betalen :D + dat ik 50 andere internationale studenten ontmoet :) dus dat is tof. Naja de opening was het uitreiken van prijzen aan de groep van vorig jaar, en ik moet zeggen dat er 1 toch wel een hele dikke camera kreeg en de ander een retourtje naar zijn thuisland, Indonesië, maar of ik dat ook ga winnen weet ik nog niet haha, want mijn blog komt 1x in de week en de anderen posten er 2 of meer per week. Maarja zonder prijzen is het ook mooi om mee te doen :D We kregen allemaal een lekkere lunch aangeboden en een certificaat na een speech van de voorzitter. Die was overigens in het Koreaans maar de vertaling stond mooi op de dia’s :D

Daarna kregen we een rondleiding door het museum wat interessant was, en in het engels zodat we het goed konden volgen :D. Nadat de tour voorbij was ging helaas bijna iedereen naar huis of iets dergelijks, dus ben ik nog met 1 Turks meisje verder gaan kijken in het museum :). Daarna weer naar Jeongmin want die had ondertussen in een coffeeshop in de buurt zitten leren. Alle Koreanen maar met name vrouwen zijn hier echt gek op koffie, de hele dag door en dan met name Starbucks, ik denk niet dat ik het ooit zal begrijpen want zo super is koffie nou ook weer niet, Ik vind de instantkoffie uit zakjes hier desalniettemin wel lekker;P en nu Eric zon doos met 360 van die dingen op het lab heeft gezet drink ik er verdorie elke dag 3… slecht voor muhhh. Maargoed uhm er zitten wel lekkere tussen :D met caramel en syrup honing etc etc :). Vervolgens zijn Jeongmin, Sukyung en ik Pizza gaan eten, en daarbij waren ook bijgerechtjes, nou die waren dus nog lekkerder dan die pizza XD een soort pompoenmouse of iets dergelijks, en sweet potatoe en spaghetti enz! superlekker XD, dus nog een 2e x opscheppen en vervolgens om toch maar een beetje gezond te doen nog wat fruit:P. Daarna had Jeongmin afgesproken met vriendinnen en ben ik met Sukyung meegegaan om haar Women University te bekijken, het lijkt mij nou echt 3x niets een uniseks universiteit, beh! Maarja daarna zijn we in een coffeeshop gaan zitten om te gezellig te praten en daar was het tenminste warm want het was echt koud! Vervolgens zijn we rond 7e denk ik naar buiten gegaan want ik wilde graag Seoul by night zien vanuit de Namsang Tower. Daar kon je op 3 manieren komen, bus, kabellift of lopend. We besloten lopend te gaan want het enige wat op de planning stond was wat eten, drinken en vervolgens Clubbing :D. Dus we zijn aan de lange toch naar boven begonnen :D Ik heb steeds foto’s genomen van de toren om te laten zien dat we steeds dichterbij kwamen haha. En we zijn onderweg maar een stuk of 5 mensen tegen gekomen want er was natuurlijk niemand die daar in het donker met vrieskou op een berg gaat lopen:P. Wel hebben ze daar geweldige wegen, het is een soort rubber en loopt 10x beter dan asfalt, echt bijna een genot om op te lopen voor je voeten. Vervolgens kwam er een steiler stuk en was het een heleboel treden lopen. Dus hardop begonnen te tellen in het Koreaans maar dat gaf ik na 67 toch echt op haha XD Het was koud maar door al het traplopen was daar gelukkig niet veel van te merken :). We hebben onderweg nog gepraat over wat we zouden doen mocht Seoul ineens worden aangevallen maar tot nu toe heb ik nog niemand gesproken die met een beter plan is gekomen dan naar het zuiden gaan, en dan naar Japan. Ik heb wel gehoord dat alle Amerikanen een vluchtplan hebben gekregen, maar ik heb helemaal niets :( Dankjewel Nederland! Het was eigenlijk toch wel een beetje eng met die situatie die net wat erger werd en er vervolgens achter komen dat ik mijn paspoort naast mijn bed in Daegu heb liggen… Ik heb geen idee of dat slim is btw want een paspoort is irritant groot en past niet in mijn broekzak… en zo kan ik hem ook niet kwijtraken.. Maar jullie mening? Moet ik dat ding volgende x maar gewoon meenemen en dan in mijn tas laten zitten? Die vervolgens ergens in een huis in Seoul ligt?

Maarja er was gelukkig niets gebeurd en toen we eindelijk boven op de berg waren zijn we in de toren omhoog gegaan, met de lift welliswaar:P want er was geen trap :( graag had ik dat ook nog gelopen haha maar dat ging dus niet:P. Nou het uitzicht was voor mij echt overweldigend, het is echt gr00t maar dan ook echt groooot. Ik had nog nooit zoiets gezien, en op de fotos kan je het niet zo goed zien maar de stad is groter dan wat ik ooit heb gezien, en dan loop je een kwart van de toren (uhm van het cirkel ding zeg maar?) verder en dan zie je een deel van de stad wat net zo groot is! Alle windrichtingen op is het echt enoooooorm, en appart om te zien. Na daar een tijdje te hebben gestaard zijn we met de bus (ja 2x lopen was echt te veel:P) naar de subway gegaan en vervolgens naar Hongdae waar we een soort kiploempia hebben gegeten met Soju :D yay Soju:P en vervolgens kwam Jeongmin eindelijk aan en konden we naar de club :D, helaas geld er in Hongdae wel een entrancefee van 20.000 :( maar je kreeg dan wel 1 shotje free :). Ik heb over de entrance-fee gepraat met Ruben en kennelijk moet dit omdat Koreanen niet veel drinken in een club alleen ervoor en ze het niet erg vinden om het te betalen omdat ze het zien als net zoiets als een bioscoopkaartje. Maarja in de club leek het redelijk veel op de clubs in Daegu moet ik zeggen, maar miss had ik de verkeerde club te pakken haha :D Wel stond de muziek er ooongeloofelijk hard, echt niet gezond en ik heb er dan ook redelijk wat trilhaartjes verloren :( Des al niet te min heb ik weer een toffe nacht gehad en rond een uur of 4 was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan met de taxi naar Jeongmins huis.

Omg(oh my god) die gast reed weer veel te snel ik was blij toen ik er weer uit kon… eenmaal aangekomen kon ik weer naar bed:) en de volgende dag rustig opstaan om 9 uur al :| douchen in een douche die gericht is op Koreanen want ik kon er niet onder staan XD moest bukken omdat de stang niet hoger ging en dus ook de douchekop niet haha. Vervolgens nog even moeten aanhoren dat ik er echt cute uitzag in mijn hippie pyjamabroek en roze T-shirt XD. Daarna naar een restaurantje in de buurt om BoneSoup te eten, ik hou er niet echt van om een half skelet in mijn soep te vinden en vervolgens met mijn stokjes al het vlees eraf te moeten plukken maar er is niet veel keus hier in Korea dus ondertussen eet ik dat ook maar gewoon :) (nee niet het bot:P) Het was eigenlijk best lekker en de eigenaren van het restaurant vonden mij super interessant want ze hadden nog nooit een Nederlander ontmoet haha. Dus ik kreeg nog meer rijst wat ik vervolgens ook allemaal op at :) Vervolgens ging Sukyung naar huis om te studeren en ging ik met Jeongmin naar de busterminal om Ruben op te halen. (Ruben is de Nederlander die ik ook op het LCIS weekend heb ontmoet en die ook in Daegu verblijft maar aan de andere universiteit hier studeert.) We hadden net een donut en koffie gehaald toen Ruben al sms’te dat die er was, maar geen van ons had enig idee hoe dat busstation in elkaar zat maar gelukkig zij Jeongmin, Hey check die lange blonde daar, en dat was dus Ruben haha:P Dus zo konden we mooi op weg naar het Olympic parc. Dit viel uiteindelijk een beetje tegen want het waren wat stadions een hoop lopen en kou :) maar toch hadden we het wel naar ons zin.

Daarna naar de COEX, een enorm shopping centre, met een Business tower eraanvast, we hadden bedacht dat we naar een engels symposium oid op de 35e verdieping moesten:P en zo kwamen we langs de bewaking de lift in :) Vervolgens ook de 51 verdieping geprobeerd maar daar was een of andere bruiloft:P dus toch maar het Marco Polo restaurant op de 52e verdieping geprobeerd:P waar we vervolgens binnenkwamen als architectuur studenten die het interieur wouden bezichtigen:P 52 verdiepingen is redelijk hoog:P er is maar 1 gebouw hoger en dat is 63 verdiepingen. Maar de Namsang Tower staat op een berg en komt zo dus nog veel hoger:P. Daarna konden we met de Glazen lift weer naar beneden :D dat was wel tof want dan kon je echt van het uitzicht genieten haha. Daarna nog wat rondgeslenterd en het Kimschi museum bezocht. Daarna was het eindelijk tijd voor avondeten :D dus op naar Todai, een internationale keten waar een soort All you can eat geld :D. Het koste dan ook wel wat meer dan een maaltijd in het KNU cafetaria(3000 voor de duurste:P) en nu 37.500 voor all you can eat & drink :D. Dus dat is een stuk duurder, maar als je het omrekent is het 25 euro en dan is het eigenlijk gelijk met all you can eat in Nederlandse prijzen :) haha alleen heb je dan niet al deze gerechten maar all you can wok :P
Nu hadden ze natuurlijk 2 gierige Nederlanders binnen gelaten die alles uit hun geld willen halen dus dat hebben ze geweten, 3x een vol boord gehaald en daarna een schandalig vol boord met desserts haha:P Ik heb geen idee wat ik allemaal opheb maar ik denk minstens 12 verschillende soorten sushi, 8 verschillende soorten vis, 20 verschillende toetsjes, en dan nog minstens 17 verschillende hapjes en gerechten:P en niet te vergeten ook nog ijs en drankjes:) oesters, beef, pizza, koekjes, pasta enz! Na 2 uur zaten we dan ook echt bom en bom bom vol:P maar we hadden het echt heel erg naar ons zin gehad! En nu ben ik ook een fan van Sushi :D, niet die met zon groen zeewier ding maar de rest is echt allemaal lekker, behalve een of andere witte slijmerige inktvis erop, die vond ik echt 3x niks haha. En ik heb er ook de 1e Oester van mijn leven op haha, wel oke maar niet zo super als ik verwacht had:P

Daarna weer naar Hongdae met de subway en in de subway nog wat lol gehad met mijn hi-speed burst functie op de camera:P ja vandaar die maffe smoelen haha:P Jeongmin moest vervolgens naar huis en Ruben en ik gingen naar ons Guesthouse waar we er vervolgens achterkwamen dat ze maar 1 bed hadden ipv 2.. en ze hadden dat ook gezegd in te mail, …. Too bed …. Ahum dat blijkt dus too bad te zijn ,en ik moest dus een ander Guesthouse zoeken waar ze er wel 1 hadden. Gelukkig zat er 2 verdiepingen lager 1tje :) en zo kwam ik op de kamer bij een aantal Engelse docenten uit Amerika. Die vervolgens gingen clubben. Ik en Ruben hadden daar echter niet genoeg energie voor dus we zijn een beetje door Hongdae gaan rondlopen om dingen te bekijken en vervolgens de club SAAB binnen gegaan waar we wat hebben gedronken maar het was er vrij leeg, en zelfs met 2 gratis tequila konden ze ons daar niet vasthouden. Dus we zijn op zoek gegaan naar een bar waar Ruben in een eerder weekend al was geweest en daar hebben we gezellig zitten praten over reizen door Azie, China en de toekomst :D. Was echt gezellig en fijn om is een avondje Nederlands te kunnen praten met iemand en al helemaal over dit onderwerp!

Daarna terug naar de Hostel en slapen, en de volgende dag om 9 uur weer wakker om even snel een ontbijtje naar binnen te werken en vervolgens met de subway naar Seouls business district te gaan. De stock exchange bekeken, LG Twin towers en nog wat andere gebouwen. Maar het was vooral veel lopen haha, en er stonden van die geweldige OV fietsen, dus die wilde we nemen maar dat is als je een buitenlander bent kennelijk bijna onmogelijk want ze moesten echt alle gegevens hebben, naam, adres,telefoonnummers,paspoortnummers etc.. nouja te veel gedoe dus dat hebben we maar op gegeven haha. Daarna op naar het Parlementsgebouw waar we nog naar binnen probeerde te gaan maar helaas kwamen we niet verder dan de 1e hal XD, maar wel verder dan de meeste want er stond buiten al een agent iedereen de andere kant op te wijzen, en helaas ook ons maar daar zijn we vervolgens langs gesneakt XD. Maja daarna was het tijd om naar het War Memorial Museum te gaan. Dit had een deel van de collectie buiten staan dus dat zijn we eerst maar gaan bekijken, en dat was eigenlijk best tof om is van dichtbij te zien, al het afweergeschut, tanks, vliegtuigen, bombers, straaljagers, heli’s, artillerie, enz en ook de befaamde Propaganda torens. Daarna toch maar het museum in om daar is wat verder in de geschiedenis te duiken en zo is wat te zien van de oorlogen met China en Japan. Was ook interessant om te zien :). Vervolgens kwamen Jeongmin en Sukyung naar het museum waarop we met zn 4e naar een restaurant in het winkelgedeelte van de stad zijn gegaan. Daar hebben we lekker Bibimbap gegeten en getracht de meiden Nederlands te laten praten haha dat was grappig :D Het eten smaakte ook goed, terwijl ik hiervoor de Bibimbap nog nooit echt super vond, waren deze dat zeker wel :D.

Daarna nog wat verder gelopen want Ruben wilde graag wat souvenirs kopen, en rond 6e was het tijd om weer richting het station te gaan waar ik vervolgens de KTX naar Daegu heb genomen, en weer even wat slaap heb ingehaald in de trein. Taxi nemen en weer terug in mijn kamertje :D waar het overigens flink koud was want ik had de verwarming uitgezet omdat ik een paar dagen wegwas haha, de verwarming is sowieso een klein probleempje want ik heb alleen vloerverwarming die tussen 23.00 en 8.00 aanstaat, de rest van de dag is er niets;P dus miss moet ik toch maar even gaan kijken naar een elektrische kachel...

Ik heb de volgende week ook al bijna helemaal uitgetypt maar dan wordt het echt een veel te lange post, dus vandaar dat ik hem na dit Seoul avontuur beëindig :D De rest volgt waarschijnlijk volgende week!

En ik had nog een foto kaart gemaakt met zon mooie webcampaal in Seoul, maar de mail heeft helaas nooit mijn inbox bereikt :( Sorry!, en nog gefeliciteerd dan maar :D Oma, Gijs en Marit!

  • 19 December 2010 - 16:30

    Yelena Lim:

    OMG Daan! I didn't understand anything, but I think you're a good writer! LoL This post looks like a novel :D

  • 20 December 2010 - 17:55

    Eleonora:

    Aigo... So many emoticons... All that I could understand :) :D :P

  • 25 December 2010 - 13:51

    Loes:

    xD I didn't understand it either! How's that even possible?! OMG! haha

    Nee. Beterschap (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 37343

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: