De druk groeit en de klok blijft tikken =) - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu De druk groeit en de klok blijft tikken =) - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

De druk groeit en de klok blijft tikken =)

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 November 2010 | Zuid-Korea, Daegu

Nou weer een weekje verder, niet een heel speciale week maar toch weer wat beleefd.
Maandag kreeg ik bericht dat het WSK, World Student in Korea volgende week vrijdag een openings-event houd, en dat zij de reiskosten vergoeden :D Dat komt mooi uit want de KTX naar Seoul kost je 40.000, oftewel 27 euro, toch best prijzig helaas. Zo zie je eigenlijk maar weer hoe mooi het is dat we in Nederland een studenten OV hebben, en sowieso is het hele studiefinanciering ook super. Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan, maar tot nu toe heb ik hier nog alleen maar met mensen gesproken dit dit beide niet hebben, en vandaar dat de ouders hier allemaal een heleboel betalen en het bij de cultuur hoort om tot je 26e in je ouderlijke huis te wonen. Ik zou dat niet kunnen want de meeste huizen hier zijn helemaal niet zo groot, ik denk dat ons huis ergens tussen de 1.5 en 2x zo groot is. Ergens is het wel knus maar om de hele tijd zo dicht op je ouders, broers/zussen en grootouders te leven, nah dat zou voor mij niet werken zeker niet met mijn muzieksmaak:P
Maar ik heb op het lab gevraagd en dagen ‘’vrij’’ zijn prima omdat ik toch elke dag langere dagen maak en zolang ik het maar gewoon goed plan met mijn onderzoek en het geen problemen oplevert is het prima, en de labmeeting hebben we gewoon verschoven naar de donderdag. De labmeetings die we hebben worden ook steeds interessanter omdat we eindelijk wat vooruitgang boeken in het onderzoek. Ook nieuw zijn de Journal Clubs, 1 van ons allen, tot nu toe Eric en Masayo hebben een wetenschappelijk artikel gekozen dat iets te maken heeft met ons onderzoek en dan bespreken we het gehele artikel, dit is best lastig want die dingen zijn echt ingewikkeld en we zijn dan tot nu toe beide keren meer dan 2 uur bezig geweest met de besprekingen, maar je leert er dan ook echt wel een hele hoop van. Ik ben benieuwd hoe het gaat als jet Minju’s, Juhee’s en mijn beurt is want ik heb natuurlijk geen 10 jaar ervaring met artikels haha.

En ik heb eindelijk weer 2 negatieve punten aan Korea gevonden :D, ja ik ben er bijna blij om haha want ik weet niet waarom maar het bevalt me hier echt uitstekend, maar het 1e punt is de consumptie en het recyclen, volgens mij wordt er bijna niets gerecycled, en er wordt ook niets gescheiden ingeleverd. Dat is echt een punt waaraan ze nog mogen werken hier. En ook gebruiken mensen iets en gooien ze het vervolgens weg, niets 2e hands maar gewoon een nieuwe en daarnaast is echt alles maar dan ook alles ingepakt in plastic… Koop je koekjes in een doos, open je de doos zitten ze allemaal apart verpakt in plastic :| verschrikkelijk.

En het 2e punt is Noord Korea… Tot nu toe had ik hier geen problemen mee naar zoals iedereen natuurlijk weet komt het nu wat vaker voorbij in mijn gedachten… Het is wellicht nog steeds geen probleem want het al 60 jaar oorlog en als ze aanvallen zullen er alleen problemen zijn in Seoul denk ik, en ik zit in de 3e stad die redelijk ver landinwaarts licht dus ik verwacht niet al te veel problemen hier. Maar ik ben wel bang voor een atoombom of andere raket, want daar kan je weinig tegen doen. Het leger zal hier niet komen, en Noord Korea zal binnen 3 dagen helemaal plat gebombardeerd zijn. Maar toch maakt iedereen in Korea, en ik dus ook zich een beetje zorgen. Desondanks deze gebeurtenissen ben ik nog steeds van plan om naar Seoul te gaan volgend weekend en wellicht met Kerst en Nieuwjaar ook. Want het lijkt mij super om Nieuwjaar te vieren in Seoul. Nou met dit heb ik alle gedachtes van de maandag en dinsdag ook wel samengevat haha, want verder was er niet veel speciaals.

Woensdag had ik mij verslapen en werd ik wakker om 8.51 terwijl ik om 9 uur een toets van Biochemistry had, ooops… Maar gelukkig mocht ik hem van Eric later alsnog maken en niet dat het uitmaakt want ik heb de punten toch niet nodig. En woensdag kwamen eindelijk mijn Sequence resultaten terug :D kon ik eindelijk checken of mijn resultaat nou positief was of negatief. Maar het bleek negatief te zijn… helaas…. Dus ik was benieuwd wat ik dan wel had maar daardoor kwam ik erachter dat ze op de een of andere manier helemaal het stuk wat ik gelezen wilde hebben niet hebben afgelezen! Dit moet natuurlijk onmogelijk zijn omdat ik mijn 2 monsters opstuur + de primer (het startpunt van het aflezen) Maar op de een of andere manier hebben ze mijn beide monsters afgelezen maar beide op een ander beginpunt! Dus we hebben contact opgenomen met Daegu Lab en geeist dat ze het opnieuw doen en anders zoeken we een ander bedrijf. Dus nu moet ik weer wachten op mijn resultaat…. Hopelijk komt dat deze week! En hopelijk is het positief. En anders moet ik weer een paar stappen terug. Het begint wel irritant te worden en we moeten opschieten want er zijn andere onderzoekteams die eenzelfde onderzoek aan het uitvoeren zijn, en diegene die het eerst publiceert krijgt de rechten op het onderzoek. En als wij niet de eerste zijn kunnen we dus niet verder in deze richting. Dus de druk is wat hoger. Gelukkig maken we met andere fragmenten wel vooruitgang en gaan we deze week voor het eerst opschalen en beginnen met 6L kweek om de protein (eiwit) expressie te verhogen. En dan testen op een Kolum, helaas zijn alle spullen vanuit Amerika hier 2x zo duur omdat er maar 1 importeur is, en een simpele kolum kost dan ook al gelijk 200.000 won, wat redelijk veel is.
Maarja ik hoef mij natuurlijk geen zorgen te maken over het geld want dat is Eric zijn job :)

De woensdagavond ben ik na de Koreaanse les weer gezellig uitgegaan met Jane, Carrie, Dali en een vriendin van Jane. Dit was weer supergezellig en goedkoop haha. Woensdag nacht = Ladies Night, oftewel alle dames hebben gratis entree, mannen 10.000 Maar doordat ik een Foreigner ben kom ik af en toe ergens ook nog gratis binnen omdat buitenlanders hier nou eenmaal populair zijn haha. En vervolgens is alle drank Gratis!, dat heb ik dan ook geweten want 5 shots en 7 drankjes later had ik dan ook een super nacht haha, ik snap niet hoe ze winst kunnen maken met zo’n concept hoor, want alleen de mannen betalen 10.000 maar iedereen drinkt voor 20.000 of meer aan drank, en de hele zaak moet ook nog runnen en personeel en licht etc. Als iemand mij kan uitleggen hoe zij winst kunnen maken laat het mij weten want ik ben echt heel benieuwd. Maar rond 4e was het voor mij echt tijd om naar huis te gaan want om 8 uur moest ik er weer uit om te werken haha, dus na niet zo veel slapen moest ik alweer mijn bed uit :(, gelukkig had ik totaal geen kater en was ik totaal niet moe omdat ik het erg naar mijn zin had gehad en kon ik donderdag dan ook goed op het lab werken :)

Na het lab ben ik met Minju mee naar haar huis gegaan en hebben we daar met haar familie kip met rijst gegeten :) en heeft haar moeder mijn haar geknipt haha, zij wilde oefenen want ze wil weer een kapperszaak openen en ik moest mijn haar na bijna 3 maanden toch nodig is laten knippen XD. Dus het is weer ietsje korter en ik kan er weer even tegenaan, en ik had gezegd dat ze er niet te veel moest afhalen want ik was bang dat ik er met een Koreaans kapsel vanaf zou komen haha:P En kennelijk heb ik Puppy haar:P omdat het zo licht en dun is, nouja fijn om te weten en balen dat ik het heb want ik had liever dik haar XD Maarja gelukkig is het lichtelijk blond en dat is speciaal hier omdat iedereen zwart haar heeft dus komt mooi uit :P ’s Avonds moest ik terug naar huis lopen en liep Minju een stukje mee, maar het was echt maar dan ook echt steen en steen koud, dus haar moeder besloot mij met de auto naar huis te brengen haha, gelukkig :D en misschien moet ik toch maar gaan kijken voor een dikkere winterjas :o.
Vrijdag hadden we dus de labmeeting en journalclub en dit duurde tot 7.30 uur, zucht op een vrijdag!! Maar hierdoor kon ik gelijk met Minju en Juhee wat rijstwijn gaan drinken en wat eten, wat gezellig was :D, Daarna nog karaoke gezongen, naja het klonk vast niet zo goed haha:P Maar Juhee heeft een avondklok van 23 uur dus dat was het einde. En de batterij van mijn telefoon ging dood dus ik moest verdorie voor 11e ook al terug naar huis om hem op te laden…. Gelukkig ben ik rond 12e toch nog met Sunny en een vriend van haar en haar beste vriendin, met de bijnaam Queen of KNU, haha omdat ze zo populair is XD nog wat gaan drinken. En dat was ook gezellig maar rond 2e naar huis en lekker naar bed want ik had de hele week weer niet echt veel geslapen. Zaterdag uitgeslapen en wat opgeruimd en wat dingen van mijn to-do lijstje gedaan. s ‘ avonds gekookt en de film 2012 gekeken, wat een hoop special effects echt vet :D, ik denk dat de onderbuurman het minder vond:p want die film was echt lang:P en tot half 2 was de wereld dan ook nog bezig met vergaan XD en mijn sub woofer deed goed zijn best het vergaan van de wereld na te bootsen :P

Zondag werd ik om 11.30 wakker van mijn wekker, want ik wil niet de hele dag verspillen aan slapen, maar het was nog te vroeg :P dus verzet naar 12 uur. Helaas ben ik er gewoon doorheen geslapen of is die nooit afgegaan want ik werd om 14 uur wakker verdorie XD. Maar vandaag ook maar een rustige dag gehouden, mijn verslag verbeterd, kamer opgeruimd, blog geschreven, nog wat andere dingen gedaan en proberen om mijn volgende weekend in Seoul te plannen. Nu is het tijd om te koken maar ik heb alles opgekookt dus ik ga maar even naar de winkel om melk te kopen:P dan kan ik lekker pannenkoeken bakken haha. Nou ik heb ze gebakken en gegeten:P en ik heb niet echt meer iets toe te voegen aan deze post denk ik haha :)

En alvast een fijne verjaardag gewenst aan Oma Mevius, Gijs en Marit :D

En maak je niet teveel zorgen over Noord Korea want dat doe ik ook niet, en als iemand zich zorgen zou moeten maken dan zou ik het zelf zijn en niet jullie! Dus jullie kunnen nu weer allemaal rustig slapen :) en bij deze wens ik jullie dan ook een goeie nachtrust :D

  • 15 December 2010 - 18:23

    Loes:

    zeg, komt er nog een nieuw bericht of heb je geen zin meer? :P er zijn al twee en een halve week voorbij! whuo! dus, ja? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 37346

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: