Drukte in Seoul en een weekje uitrusten :) - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Drukte in Seoul en een weekje uitrusten :) - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Drukte in Seoul en een weekje uitrusten :)

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

21 November 2010 | Zuid-Korea, Daegu

Hoi hoi daar ben ik weer :) ik heb weer stukjes tijd kunnen vinden om af en toe wat te typen dus ik kan weer mooi vertellen hoe de afgelopen week was, kort samengevat was het erg leuk en erg weinig slaap haha.
We waren gebleven op de woensdag, mijn exp was helaas weer mislukt, dus weer de omstandigheden iets veranderen en opnieuw proberen. Het was een rustige week op het lab doordat we moesten wachten tot de bacteriën weer gegroeid waren. Dit kwam mooi uit want er was vanuit KNU ook een movie contest, maak een film over KNU daily life, 5-10 min. Hier hebben we redelijk wat tijd in gestoken haha. Ik heb een tri-pod kunnen lenen van een of andere rus :) en we hebben de woensdag zoveel mogelijk geschoten. Daarna ben ik de rest van de avond en nacht doorgegaan met monteren etc. Wat nodig was omdat de film af moest zijn op de vrijdag, volgende keer wel iets eerder beginnen dus! Maarja het was niet echt mogelijk omdat mijn co-acteur/partner :P Louise niet veel tijd had. Maar om 3 uur ’s nachts vond ik het wel genoeg, de rest moest morgen maar gebeuren! Donderdag konden we ook iets eerder naar huis waardoor Minju mij kon helpen met het filmen van nog een paar stukjes. Dit was gezellig en leuk met Minju :) Daarna weer verder gegaan met het monteren en om 9 uur kwam Louise om hiermee te helpen. We hebben het gedaan met Windows Live Moviemaker, op zich prima te doen voor ons amateurs, maar helaas liep het programma best vaak vast…. Maar dat kan je dan weer gewoon opstarten np. Helaas hadden wij besloten om een soort Stop motion te maken, wat betekende dat het programma elke x 2000 foto’s moest laden haha! In totaal hebben we over 4000 foto’s :P High speed burst op mijn camera werkte goed maar het ging dus ook wel heel snel met de foto’s :P rond 4 uur was het eindelijk klaar en kon de pc beginnen met het opslaan van de movie, helaas gaf het programma het op 70% op en moest het opnieuw zucht, 2e x lukte het wel maar toen moesten we hem ook nog branden.. dat koste ook weer redelijk wat tijd… en uiteindelijk kon ik om 5.55 naar bed.. yay...
helaaaas.. moest ik er om 8 uur weer uit bhwaha. Gelukkig was er niet al te veel te doen op het lab en kon ik gelukkig wat rustig aan doen. Ik had mijn laptop bij me en kon me dus lekker uitleven op dat ding, en bij deze wil ik je nog een x bedanken Oma want hij werkt lekker snel en goed ;D .Om 3 uur hadden we vergadering die interessant was maar gelijk erna onze eerste journalclub, die helaas 2 uur duurde en saai was :( daarnaast was ik natuurlijk ook nog slaperig en wou ik eigenlijk zo snel mogelijk weg want ik zou dit weekend naar Seoul gaan, helaas duurt dat 4 uur met de trein, tenzij je de KTX pakt dan 2.5 uur maar ook 2x zo duur :(.
Om 6 uur was het eindelijk over en kon ik snel naar huis om mijn spullen te pakken. Vervolgens een km lopen naar de juiste bushalte en daar reed net voor mijn neus de bus weg… bah! Maar alle dingen gebeuren om een reden en zowaar ging natuurlijk mijn telefoon: Sado :). Hey where are you, what are you doin? Im at bus stop, going to station to Seoul. Huh bus stop, where? Uhm the stop to the station :D Ok just a sec! ‘’Koreaans gemompel’’ en er komt meteen een taxi aanrijden met Sado uit het raam hangend haha. Dat kwam mooi uit want dan kon ik lekker mee, en hij kon mij helpen met het kopen van mijn kaartje, wat maar goed was ook want alle kaartjes uit de automaten waren voor de komende 3 uur al uitverkocht :OOO. Dus naar de balie en gelukkig was er nog 1 plekje vrij, maar wel zonder vaste zitplaats en in de KTX.. Maarja het was al 7 uur dus anders zou ik pas om 11 uur ’s avonds aankomen en dat is niet echt een supertijd ofc. Dus maar de KTX genomen en afscheid genomen van Sado want die ging richting Busan. Ik was gelukkig snel genoeg om een zitplaats te bemachtigen dus ik kon lekker rustig aan doen, een beetje uit het raam kijken en proberen wat slaap in te halen in de trein.
In Seoul wachtte Sukyung mij op en hoefde ik gelukkig dus niet te zoeken of te verdwalen :D. We gingen naar haar huis om mijn spullen neer te zetten en mij voor te stellen aan haar ouders. Het huis ligt in het populaire uitgaansgebied van Seoul en daarna konden we dan ook binnen 5 min het centrum inlopen :) Daar gezellig chicken gegeten en wat gedronken, daarna nog naar een Ho-bar gegaan, ja vreemde naam maar het is gewoon een groot concern. Helaas, of gelukkig waren alle drankjes er net zo duur als een cocktail dus hebben we maar wat cocktails geprobeerd haha:p uhmz Pina Colada, Orgasm, Amaretto Sour, nog een met sinasappel. Beviel goed en rond 2e zijn we weer richting huis vertrokken en naar bed gegaan.
Zaterdag
Heb ik een heleboel subway gezien haha, maar dan ook echt een hoop:P We zijn de dag begonnen met naar het Gyeongbukgun palace te gaan en daar rond te lopen en te kijken, het is vrij groot dus dat duurde flink lang, en er was ook nog een museum dus daar zijn we ook nog naar binnen gegaan. En er waren de hele tijd mensen te vinden die een foto van ons wouden maken haha, wat me een paar leuke foto’s heeft opgeleverd :D
Daarna zijn we aan de andere kant van het paleis eruit gegaan en nog even snel een foto gemaakt bij het presidentshuis van Korea. Het volgende doel was het kopen van een sjaal en wat kleren, dus op naar het winkelgedeelte van de stad. Daar hebben we rondgelopen en gekeken, het was er echt enorm druk en helaas waren ze de shopping mall waar we heen gingen aan het verbouwen op de mannenafdeling dus op naar een ander deel van de stad, daar rondgelopen en een paar bekende plekken van Seoul bezichtigd, waaronder Ssamzigiel een apart en leuk winkelcomplex. Daarna speciale Seoulse noodles gegeten. Lekker maar noodles zijn echt, sorry ‘’Kut’’ om te eten, zeker met chopsticks en noodles van 60cm lang in superhete soep! Aergh!! Maar de aanhouder wint dus uiteindelijk was ook mijn kom helemaal leeg :D haha maar ik had wel kramp in mijn vingers van die stokjes:P maar Sukyung zelf gelukkig ook dus ik heb het er niet heel erg slecht vanaf gebracht. Daarna op naar het 2e winkelcentrum en daar heb ik dan eindelijk 2 broeken en een trui gescoord :D, pashokjes waren er bijna niet dus ik moest over de balie springen en dan achter een doek passen haha, maar kennelijk zijn er niet zoveel blanken die dat doen want iedereen kwam vrolijk even kijken haha, geweldig…. :P Daarna terug naar huis en onderweg kwamen we een stalletje tegen met sjaals en 1 stond eigenlijk best wel goed:D dus die hebben we maar gelijk gekocht want het was echt heel koud in Seoul! Na de kleren thuisgebracht te hebben konden we weer met de subway op naar de ‘’rivier’’ in Seoul, de kunstmatige stroom die ze daar hebben gemaakt :) want daar wordt het lantern festival gehouden. En dat was zeker iets waar ik heen wilde want het is vanwege de G20 :D. Helaas waren wij niet de enigen die er heen wilde :P er stond een rij van hier tot Amsterdam (haha:P) en ik had natuurlijk geen tijd om 2 uur te wachten, dus voordringen leek mij wel een geschikte optie, helaas dacht Sukyung daar heel anders over, want zoiets kan je echt niet maken! Maar wat zeuren dus maar opgegeven en proberen van bovenaf te kijken, dit ging echter bijna niet want zelfs daar was het superdruk, dus uiteindelijk zijn we toch de rij maar ingeslopen. Dat was best grappig want ik stond gelijk met een groep westerlingen dus niemand die het merkte, en het was de 1e keer in het leven van Sukyung dat ze ergens voordrong haha! Geweldig. Koreanen zijn in sommige opzichten, zoals deze heel eerlijk en als blanke irritante asociale buitenlander mag je daar soms wel even gebruik van maken. Maar ik zag toch ook echt Koreanen voordringen dus we waren niet de enige :) maarja wat wil je ook als je de afscheidingen maakt van een lintje ipv hekken…. :D
De lantaarns/kunstwerken waren leuk om te zien en het was gezellig, maar wel heel druk, daarna nog maar een keer chicken wezen eten wat weer erg lekker was en op naar de LCIS party, want voor alle vrijwilligers was er een feestje georganiseerd. Helaas niet voor alle deelnemers maar doordat ik gelukkig de juiste mensen kende en hier redelijk veel voor elkaar kan krijgen ( sorry voor de arrogantie :P ) mocht ik ook komen :D, Eenmaal binnen gezellig mee gedronken en kip gegeten (ja weer :P). Nadat dit feestje over was gingen we met een aantal naar een bar om daar gezellig verder te drinken, en te eten. Maar dat eten was aan mij niet echt besteed want ik zat echt vol haha. Rond een uur of 2 gingen we weer naar huis want ik we wilden niet dat haar ouders zich zorgen zouden maken of boos zouden worden. Ook al is ze 23 ze heeft net als veel meiden hier in Korea een avondtijd van 11 uur. Maar omdat ik er ben zijn ze bereid, tot onze verbazing om de afgelopen vrijdag en zaterdag geen avondklok te gebruiken. Superleuk dus natuurlijk anders moesten we om 11 uur al terug, wat ook eigenlijk het plan was en dan zou ik een hostel moeten zoeken om te slapen, maar nu kon ik zelfs nog een nacht daar blijven slapen :) echt tof en dr ouders waren ook heel aardig en open. Misschien omdat ik een buitenlander ben of misschien gewoon omdat ik aardig ben, ik weet het niet maar ik ben er in ieder geval blij om :).
Zondag hadden we niet echt een planning dus eerst ff kijken wat we wilden doen, en haar moeder en oma raadde een of ander park aan dus daar zijn we heen gegaan met de bus, maar het was echt 3x nix haha! Er was alleen een fontein die echt megahoog spoot, ik lieg niet als dat ding net zo hoog spuit als een flat, maar natuurlijk net toen ik een mooie positie had ingenomen om een foto te maken zetten ze hem uit!!! Verdorie haha, maar ik heb gelukkig nog wel een paar leuke foto’s kunnen maken in het riet. Daarna zouden we haar beste vriendin ontmoeten en samen nog wat rondlopen in een toeristisch deel van Seoul. Daar hebben we Kebab gegeten jippie :D eindelijk weer is haha. Het smaakte natuurlijk goed en daarna zijn we naar een of ander fancy, koffie restaurant achtig iets gegaan. Het design was er erg mooi en we hebben er dan de rest van de middag ook gezellig gezeten en gepraat. Maar rond half 6 was het tijd om terug naar huis te gaan want om 7.20 zou mijn trein vertrekken. Dus afscheid genomen van de vriendin en naar haar huis om mijn spullen op te halen en op naar het station wat nog net ging op mijn kaartje. Ik had namelijk voor 10.000 won een kaartje wat je voor al het OV kan gebruiken, gewoon even ervoor houden en piep je kunt er door. Ik had nog 700 over uiteindelijk en heb het OV echt veel gebruikt, supergemakkelijk en goedkoop dus :D Nog snel een hamburger gekocht en in de trein gestapt. De terugreis had ik de langzaamste en goedkoopste trein genomen, 20.000 voor 4 uur reizen. Dat was op zich prima te doen want nu kon ik lekker slapen in de trein. Helaas ging om 20.58 mijn wekker, dus ik was gelijk klaarwakker omdat ik het station niet wilde missen, en de tijd klopte ook precies met die ik had gezet, maar toen ik op de boordjes buiten keek zag ik niets wat ik herkende XD behalve Busan die kant op :O dus ik check nog een x de tijd blijkt dat ik pas halverwege was…. Haha wat een toeval op dezelfde minuut hetzelfde liedje uit mijn mp3 collectie als mijn wekker :P alleen 2 uur te vroeg dus.. Maja kon ik weer lekker trug naar dromeland. Uiteindelijk werd er omgeroepen dat station Daegu het volgende station was, dus ik de trein uit maar ik herkende niets, naja maar achter de mensenmassa aanlopen, maar ik kwam ergens uit waar ik nog nooit geweest was haha, dus Minju bellen en die wist gelukkig wel waar ik was, dus weer door het station en aan de andere kant eruit en vervolgens naar de Homeplus gelopen en vanaf daar een taxi naar huis genomen. En het kwam nog goed uit ook want Minju moest ergens door een donkere wijk lopen dus nu was ze tenminste niet helemaal alleen :D (naja met mij door een telefoon dus:P) De stoplichten zaten mee dus ik was zowaar 2000 kwijt ipv 4000, haha:P Eenmaal thuis nog even mijn berichten gecheckt en naar bed. Want ik was redelijk moe zoals je wel kunt begrijpen.
Maandag was ook een rustige dag op het lab omdat ik moest wachten op mijn groeiende bacteriën, en ik was de hele dag in een slechte bui omdat ik ’s nachts een ‘’kut’’droom had gehad waarin Loes werd aangereden voor mijn ogen en ik haar niet kon waarschuwen omdat ik mijn stem kwijt was… bah! De les ging dan ook niet goed, wat er voor zorgde dat de rest mij gezellig kon uitlachen om mijn uitspraak:P Na de les ben ik gezellig een tosti gaan eten en koffie drinken met Carrie en hebben we kunnen praten. Nouja zij had een koffie besteld en mijne bleek een chocoladetaartmousedingesiets te zijn haha, verrassing :P Het leek toch echt op koffie op het plaatje nota-bene :P Maarja gelukkig was het wel lekker :P
Dinsdag was weer een redelijk rustige dag, en ik kon weer wat aan mijn experimenten doen maar het resultaat is nog niet duidelijk dus weer blijven variëren en proberen:). Na het lab ben ik gezellig wat gaan eten met Minju en Juhee en daarna naar huis waar ik een beetje kon uitrusten. En vandaag was een ok dag, niet heel speciaal eigenlijk. De donderdag en vrijdag heb ik ook niet heel veel speciaals over te melden behalve dat er eindelijk wat vooruitgang zit in onze experimenten, want ik kan morgen mijn resultaat opsturen om de sequentie te laten checken, en het algemene project toont eindelijk het verwachte bandje op de gel :D dus we kunnen opschalen. De vrijdag avond ben ik gezellig met Sunny (ja leuke naam he>? Hier heeft bijna iedereen een Koreaanse naam en een Engelse naam, die ze overigens gewoon zelf verzinnen. Meestal vernoemd naar een of ander film of drama personage of gewoon een naam die ze leuk vinden. Maar ik blijf toch gewoon Daan :P) wat gaan eten en een iets wezen drinken. Omdat ik hier al een tijdje probeer bijles te geven in engels maar wat nog niet gelukt is gaat zij het nu ook voor mij proberen te posten :) dus wie weet komt daar wat uit :). Daarna weer naar huis want ik ga nog steeds te laat naar bed elke dag :P Dit weekend een rustig weekend gehouden en lekker veel slaap ingehaald, want dat was wel nodig. Zaterdagavond nog wel uit wezen eten en wat drinken en mijn kamer eindelijk wat ingericht. Het ziet er nu een stuk beter uit dan de witte boel die het eerst was. Het lijkt nu meer op een halve jungle haha, het restaurant tegenover mijn huis was namelijk aan het verbouwen en ze waren alles aan het weggooien dus ik heb gevraagd of ik het niet mocht hebben, en graag zelfs dan hoefden ze er niet voor te betalen om het weg te gooien:), en voor mij komt het ook goed uit want het ziet er nu iets levendiger uit haha.
Nou ik dus weer genoeg rust heb gehad ben ik heel benieuwd wat de komende weken mij zullen brengen :D Ik hoop, en ga er van uit veel goeds en actie :) en met een beetje geluk ook nog goede resultaten op het lab :D En het is ook weer iets waarschijnlijker geworden dat ik digitaal zou kunnen afstuderen, maar ik moet een aanvraag in gaan dienen bij de examencommissie dus dat staat deze week ook op mijn agenda :)
Aeargh vergeet ik weer mijn adres te posten:p
Bij deze: Je kunt dus alles opsturen naar dit adres:P
Daan Mevius
Artvil 301 Ho, Daehakro 13 Gil 3-3, Sangyeok Dong, Buk-Gu,Daegu,South Korea
Zip Code: 702-010
Maar mijn brievenbusje is maar klein dus als het iets groters is naar het lab:
Eric di Luccio
School of Applied Biosciences
College of Agriculture and Life Sciences
1370 Sanggyeok-dong,Buk-GU,Daegu 702-701, South Korea

  • 21 November 2010 - 14:28

    Loes:

    Wat een droom whaha, was ik dood? Ben benieuwd wat ie betekent, zal het maar niet al te letterlijk nemen hè? xD

    Sunny is inderdaad een coole naam! In Barcelona kwam ik ook een Chinees tegen, een vriendin van Zinzi, en zij had zichzelf Isabel genoemd. Ik snapte dat niet echt, maar blijkbaar doen ze dat dus allemaal. Grappig :P

    Over die film, wat bedoel je dan met action-motion? Kunnen wij hem ook te zien krijgen, dan weten wij ook meteen wat meer over het leven op de KNU :D

    En waar ken je Sukyung ook al weer van? Sorry, wij kunnen ze hier ook niet uit elkaar halen haha :)

  • 21 November 2010 - 15:06

    Daan Mevius:

    Ja kweet ook nog niet wat die betekend:P zoek het is op plz, je stem verliezen?

    En de film is stop motion, maar wel amateuristisch XD Ze zouden vrijdag de uitslag posten maar die is er nog niet dus ik neem aan dat die deze week ergens komt. Als we nou winnen komt die op de site XD dus kan je em daar zien haha, maar hij is 500MB groot:p

    En Sukyung is het meisje wat ik op LCIS heb ontmoet en waar ik de vorige week in Seoul mee was :)

  • 24 November 2010 - 10:19

    Eline:

    Aaaaaaaaaahhhh Daan leef je nog wel na al die bommeen ?!?!?!!?!?!?!?!?

  • 24 November 2010 - 12:33

    Daan:

    heya, ik leef nog :P

    Ik maak me eigenlijk niet zo zorgen, maar hoe meer je erover lees hoe meer zorgen er eigenlijk komen... :(

    Maar de media blaast het allemaal heel erg op vind ik, het is al 60 jaar oorlog, en oke het is nu wat ernstiger maarja ik hoop dat er niets gebeurd zeg.... en ik zit in Daegu en niet in Seoul alhoewel ik wel plan om naar Seoul te gaan volgend weekend... en miss met kerst ... en met nieuwjaar ... XD uh ooh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 37350

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: