10 kansen, 100 vrienden en 1000 fotos rijker :D - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu 10 kansen, 100 vrienden en 1000 fotos rijker :D - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

10 kansen, 100 vrienden en 1000 fotos rijker :D

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

10 November 2010 | Zuid-Korea, Daegu

Ok ik heb eindelijk weer even tijd gevonden :D, vrije tijd heb ik hier niet veel of is gevuld met communicatie, via Skype, Facebook en msn. En zelfs tijdens het schrijven van deze blog piept, popt en ringt mijn laptop vrolijk verder van alle inkomende berichten. Ik begon dan ook 25 min geleden met dit stukje haha, zo zie je dus maar even hoe sloom dit gaat als ik continue met mensen praat en dingen uitzoek. Op het moment ben ik aan het kijken of er een mogelijkheid om volgende week naar Seoul te gaan en daar naar een feest te gaan en ook nog een slaapplek te regelen :P.

Nouja de afgelopen 2 weken waren zo druk dat ik het gevoel heb alsof er een maand voorbij is gegaan, en dat is er ook want vandaag ben ik 2 maanden in Korea :D, dat betekend nog maar 7 te gaan :( boehoe! Ik heb het hier nog steeds zo erg naar mijn zin dat ik helemaal nog niet terug wil! Maar gelukkig duurt dat dus nog meer dan een half jaar dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken haha. Waar ik me echter wel zorgen over maak is over wat te doen als ik hier klaar ben. Want afstuderen doe ik in ieder geval, daar zorg ik gewoon wel voor. Maar dan rondreizen voor 3 maanden en terug in augustus maar ik heb helemaal niet georiënteerd en ik weet ook totaal niet wat ik wil. Daarom zit ik er nu aan te denken om misschien voor een langere tijd te gaan reizen? Want er is zoveel schoonheid! Ik heb hier en daar wat foto’s voorbij zien komen van Vietnam en daar wil ik nu eigenlijk ook wel zeker weten heen. En de Filipijnen zijn zo goedkoop dat je daar ook echt als een koning kan leven voor een normale westerse prijs :D en dan moet ik natuurlijk ook nog naar Thailand, Maleisië en Indonesië, en als ik daar ben kan ik haast ook wel naar Nieuw Zeeland en Australië… Nouja je ziet het probleem dus al :P haha

Bladieblabla genoeg over dit tijd voor de beschrijving van mijn week :D

Donderdag 28 – Zondag 31 was ik in Muju Resort :D voor de Leadership Conference for International Students. Ik had me hiervoor opgegeven en was geselecteerd. Super toch?
Na een busrit van 3.5 uur kwamen we aan en kon ik mijn kamer opzoeken. In mijn kamer bleek ik ingedeeld met 5 Chinezen een Koreaanse kamer ‘’manager’’ en 1 Spanjaard. Niet de beste indeling op het eerste zicht, want geen enkele van KNU of Daegu, en ook praten de chinezen geen engels maarja uiteindelijk bleek het toch wel goed :D Doordat de reis al flink lang geduurd had konden we om 5 uur gaan eten. Beh beh dit schiet niet op, het is nu alweer 1 uur ’s nachts en doordat ik nog Koreaans moest studeren en leren voor Biochemistry + skypen met Anech heb ik verdorie helemaal geen tijd voor de rest van deze blog.. Maarja miss heb ik morgen op het lab wel tijd :D? en anders komende week…

Ok het is maandag en niet zo druk op het lab :) dus ik heb tijd voor de blog :) so here we go again!
Het eten was lekker en gezellig, maar doordat er steeds 1000 studenten tegelijk moeten eten staan er wel flinke rijen voor het opscheppen, maar ik heb de hele week vrij veel geluk gehad met de rijen en heb dus niet heel veel moeten wachten. Na het eten was het tijd voor de 1e twee speeches. Deze waren tot mijn, en alle andere niet engels-sprekende studenten verbazing in het Koreaans! Uhm tja daar snappen wij natuurlijk niet zo veel van, dus dat was ff balen. Na de 2e werd hier dan ook over geklaagd en hebben ze een aantal studenten die goed waren in engels als vertalers genomen. Dit werkte redelijk, maar het is vrij lastig volgen als er na elke 2 zinnen een nieuw stuk Koreaans doorheen komt, en de Koreaanse zinsbouw is ook nog is anders dus er kwamen af en toe wat grappige en vreemde zinnen uit haha. Na deze speeches was de 1e dag eigenlijk al voorbij want op de planning stond een bedtijd gepland van 22.00 bhwaha! Leuk geprobeerd natuurlijk maar zoiets werkt niet als je een groot aantal internationale studenten bij elkaar in een hotel stopt, wellicht werkt het met oosterse studenten wel maar die hebben dan ook wat meer respect en discipline, ik denk dat westerse mensen hier af en toe best wat meer van kunnen gebruiken... Dit was dan ook te merken want er waren op een hoop kamers feestjes aan de gang, totdat de security kwam en het feestje stopte. Maar dan rende iedereen gewoon de gangen over naar een ander feestje haha. Het was echt chaotisch en iedereen voelde zich weer een aantal jaar jonger. Na een aantal nieuwe mensen ontmoet te hebben en wat bier, soju en andere drank te hebben genoten was het dan toch wel tijd om naar bed te gaan want de vroege bedtijd was natuurlijk niet voor niets.... je moest namelijk wakker worden om 6.00 aiaiai, dat was dan ook vrij lastig aangezien ik er net 2 uur inlag haha. Maar het ontbijt was van 7 tot 8 dus dat was nog wel te doen.

De 2e dag waren er meer speeches en deze x was de vertaling redelijk voorbereid en was het best goed te volgen. En ik vond net als een hoop anderen sommige speeches nog best interessant ook. Helaas was er ook een groot deel van de studenten die hier niet zo over dacht, maar die waren 2 speeches later allemaal hun tijd buiten aan het doorbrengen i.p.v. te praten in de zaal. Wat vreemd natuurlijk maar eigenlijk was het maar goed want alleen de geïnteresseerde studneten bleven nu over. Ook kwam de minister van Landbouw nog een speech geven en dat was best leuk want die minister is hier heel populair dus de Koreanen gingen helemaal gek toen er gratis boeken werden uitgedeeld haha. Net als alle andere dagen was de lunch en het diner weer prima :). Ook heb ik een aantal andere Nederlanders ontmoet jippie :D en er komen er zelfs 2 uit Daegu :D Superleuk om weer is Nederlands te praten maar we gebruikte de hele tijd Engelse woorden er tussendoor en konden niet op de Nederlandse woorden komen haha. Ruben, zo heette die dus. Heeft voordat hij hierheen kwam al rondgereisd door China dus dat kwam mooi uit want daar kon ik wat nuttige tips en info uithalen :D We kunnen het goed vinden en hebben dan ook afgesproken om in Daegu nog een paar x uit te gaan enzo. ’s Avonds waren de regels iets veranderd want drank was nu toegestaan tot 12 uur en er was dus geen chaos. Na 12e ging de drank weliswaar gewoon door maar de feestjes waren iets rustiger maar nog steeds gezellig :). Maar dat werd dus weer een late nacht en als je bier met Soju mengt smaakt het een stuk beter, maar tikt het ook een stuk harder aan haha. Dus nadat ik rond 3e weer terug naar mijn kamer ging zat die tot mijn verbazing vol met Chinezen :O Ze waren bezig met een of ander spel en eigenlijk wou ik Carrie ophalen want daar trok ik de hele tijd mee op maar ik kon het kamernummer niet meer herinneren waar het feestje was haha XD... sstt. Dus toen nodigde ze mij uit om mee te spelen en kwam Carrie uiteindelijk naar mijn kamer samen met Jezus (de Spanjaard met een baard, en het was echt een mafkees maar wel grappig haha) We hebben toen een drankspelletje zitten doen uhm ‘’myug myug tjil bang’’, oftewel 007 :D en als je dus werd neergeschoten moesten de 2e personen naast je hun handen omhoog doen, als iemand dit fout deed, lachte of praten waren ze ook de sjaak, wat resulteerde in drinken :) later veranderde het drinken voor een maffe Chinese regel, het slaan van elkaar. Nou oké mij best lets go, nou ik moest ff een paar x knipperen want dit had ik echt niet verwacht haha, je kunt het dus zien in het filmpje :P Maar dat was natuurlijk ook geweldig. Helaas kon iedereen zich ineens wel even extra uitleven op de blanke gast haha. Maar het was dus weer veel te laat, en 6 uur eruit, maar we besloten te blijven, terwijl we wakker warden om de 5 min van de wekker van de manager die te dronken was om hem uit te zetten haha. Daarna had ik hem om 7 uur gezet maar besloten we het ontbijt maar te skippen, dus om 8 uur werden we weer wakker. Toen moesten we nog opschieten voor het ontbijt want dat was eigenlijk van 7 tot 8 vanwege de sportdag. Maar de Chinezen konden niet opstaan dus enkel ik, mijn manager en jezus gingen voor het ontbijt. Dat was natuurlijk allemaal op en alleen Carrie en 2 vriendinnen wachten nog op ons en die hadden voor mij een bord bewaard :D, dat ik vervolgens maar gedeeld heb met mijn roomies. Daarna moesten we nog een redelijk stuk bergop lopen om bij het sport event te komen. Waar bleek dat we de eerste 2 games al gemist hadden, sorry team haha.

Maar de andere hebben we wel meegedaan :) en nog een potje gevoetbald wat ook leuk was en daarna was er weer een of ander maf maar leuk ding. Want iedereen moest een enorm grote circel maken op het sportveld en dan op Pirates of Caribean muziek naar het midden rennen en 1 grote groepsknuffel geven :D Dat was echt chaotisch maar supervet om te doen haha. Daarna was het tijd voor een grote groepsfoto.

Na de groepsfoto wou ons groepje nog een foto maken met zn alle, dus ok. Maar daarna kreeg ik ook gelijk iemand anders, hey photo? Uhm ok but this 1 first so wait a sec. en toen de 3e Hey wanna make a photo? Uhm lol ok but uhh ur third in line now XD. Toen mensen eenmaal zagen dat ik met anderen op de foto ging kwamen ze dan ook allemaal achter elkaar een foto maken, eerst de een, dan de ander poseren en de ander fotograferen, dan het volgende groepje. Dan weer een of andere gast ‘’ Hey handsome guy wanna take a picture’’ :| ik moet nog steeds wennen als ze dat zeggen though:P Maarja 15 min later was ik klaar met mijn fotoshoots en was ik zon beetje de laatste op het veld. Dus net als iedereen moesten we de berg af en op naar de lunch, maar dar zouden alle 997 andere studenten ons voor zijn :| Gelukkig reed er net een auto dus even gevraagd voor een lift en natuurlijk kregen we die haha, dus toen waren we i.p.v. nr. 998 ineens nr. 12 en bijna eerste in de zaal :P Dat was gezellig want Ruben was er ook al en zo heb ik dus gezellig zitten kletsen met mijn teamcaptains en Ruben.

Daarna was er 5 uur vrije tijd ingepland dus mocht je dit zelf invullen. Deze tijd hebben een hoop klagende studenten gebruikt om te slapen maar ik heb het optimaal benut door met Ruben, Max een vriend van hem, een Chinees meisje en een Koreaans meisje de berg achter het café te gaan beklimmen. Na 1.5 uur de skipiste opklimmen waren we eindelijk boven waar we konden genieten van het uitzicht. 30 min later voegde ook de andere Nederlander met zijn Russische vriendin zich bij ons en zijn we met zn alle de berg weer afgeklommen. We kwamen onderweg een stormbaan van het leger tegen dus we hebben besloten om die te nemen wat leuk was, en daarna besloten we om naar het hotel te gaan om even te douchen, want dat was wel nodig. Helaas was mijn deur op slot en de enige sleutel bij de manager die aan de andere kant van het dorpje zat… Helaas dus het duurde 45 min voordat die kwam, en tegen die tijd waren Ruben en Megan al gaan eten. Gelukkig werd ik door de Chinezen in de kamer naast de mijne uitgenodigd om mee te doen met hun spel. Een soort Chinese versie van weerwolven, met burgers een moordenaar en een detective. De moordenaar moest mensen met zijn ogen vermoorden en de politie moest dan raden wie het was, maar als men het fout had of verloor moest die een stomme opdracht doen, wat er dus tot leidde dat ik er 1 op z’n kop een chinees slaapliedje liet zingen :) en helaas ik daarna al dansend met een jas sinterklaas kapoentje moest zingen :P En het is echt verschrikkelijk maar ik kan me de halve text van het liedje niet meer herinneren :XXX omgosh. Maja na snel gedouched te hebben kon ik toch nog dineren met Carrie en de vriendinnen. Na het eten was het Halloween feest, dus weer terug naar het hotel om mij om te kleden in de geleende army outfit van de zoon van mijn huisbaas Benjamin. En met Carrie samen naar het feest gegaan, wat helaas helemaal aan de andere kant was, dus 30 min lopen alsof ik nog niet genoeg gelopen had haha. Tijdens dit feest was er nog een contest van best verkleedde waar ik ook aan meedeed maar helaas won ik niet haha. Maarja ik heb dan ook verloren van Super Mario en een of ander depri anime character :P

Daarna was er een soort talentshow wat ook leuk was met zang en dans en performance en daarna was het gezellig disco en dansen :D. En natuurlijk was ik weer fotomodel samen met een aantal andere verklede mensen, en heb dan ook veel te veel foto’s op Facebook van mij in een legeruniform :P Daarna ging het feest door in de verscheidene kamers, waar ik dan ook de hele nacht ben opgebleven, tot een uur of 7 heb ik gezellig zitten praten waardoor ik nota bene bijna te laat was voor de bus richting Gonju. Gelukkig had de leiding hier rekening mee gehouden omdat er echt heel veel studenten te laat waren en zo heb ik nog lekker kunnen ontbijten en daarna in de bus 3 uur kunnen slapen. Eenmaal aangekomen in Gonju hebben we door een cultureel en oud deel van de stad geslenterd en moesten we daarna allemaal verzamelen op het terrein van een tempel waar een grote Bibimbap werd gemaakt. Hierna werd helaas alweer iedereen opgeroepen naar hun bus terug te keren om terug te gaan naar huis. Een beetje vreemd vond ik van 3 uur rijden voor 20 min sightseeing en 30 min eten is wat veel reizen voor de weinige tijd daar. Aldaar afscheid genomen van alle mensen die ik heb ontmoet en ik heb nu dan ook al 5 mensen die mij een rondleiding in Seoul aanbieden haha. Jammer dat ik in Daegu zit maarja hier zitten gelukkig ook leuke mensen en een fijn lab :D

Al met al was deze conferentie totaal anders dan wat ik er van had verwacht maar desalniettemin was het echt een super tijd! Als je open staat en je probeert er het beste van te maken hoef je je niet te vervelen of te focussen op de slechte eigenschappen. Ik heb er een hoop nieuwe mensen ontmoet en heb het dan ook erg naar mijn zin gehad! Maar voor de volgende editie kunnen ze wel op een hoop puntjes verbeteringen aanbrengen ;)
Nadat ik weer thuis was heb ik wat studie kunnen doen en wat foto’s en weer wat contacten bijhouden. Maar daarna naar bed want ik was echt veel te moe natuurlijk.
Maandag was dit dan ook te merken want ik was ziekjes, ik ben wel naar de klas gegaan en heb voor mijn experiment alleen het benodigde deel gedaan en ben daarna ziek naar huis gegaan en heb de rest van de dag zon beetje geslapen. Carrie kwam langs om te koken en even bij te praten dus dat was gezellig en lief van haar. De Koreaanse les heb ik dus maar overgeslagen en dinsdag ben ik ook ziek thuis gebleven. ‘s avonds had ik wel enorme trek en voelde ik mij gelukkig niet misselijk alleen verkouden en keelpijn, en nodigde Louise mij uit om pizza te gaan eten dus maar ja gezegd en dat was goed want daar wekte ik tenminste weer een beetje van op. Na de lekkere pizza hebben we een paar blokjes gelopen en gezellig gepraat, maar daarna weer snel naar bed om wat slaap in te halen.

Woensdag voelde ik mij helaas niet zo veel beter maar ik ben wel naar de les en het lab gegaan. Helaas ben ik na de lunch weer terug naar huis gegaan om te slapen tot 7 uur, want ik kan geen 2 Koreaanse lessen missen, want dan ga ik echt teveel achterlopen. En ik heb al wat meer moeite dan de meeste van de klas. Na de les werd ik echter uitgenodigd om mee uit te gaan naar G2 club, want er was een van de internationale studenten jarig. En Ruben zou ook naar die club gaan. Misschien niet de verstandigste keuze maar ik heb toch maar ja gezegd want anders meng ik mij niet genoeg met andere internationale studenten. Om 23 was het tijd om te gaan en ben ik met Carrie, Louise, Keanu en Dali. Het was Ladies night zo die konden gratis naar binnen, ik ging niet door voor vrouw :p dus moest 10.000 lappen, maar alle drank was gratis dus dat heb ik er mooi uitgehaald bwhaha. In de club hebben we Ruben nog ontmoet dus dat was gezellig, en die kreeg het mooi voor elkaar om in 1x 6 shotjes en 6 cranberry vodka te bestellen :P haha dus ik had meer dan genoeg die avond. Te laat in de nacht gingen we weer terug naar huis en donderdag verscheen ik iets later op het lab :x Maar Masayo was zelf ook laat dus het maakte niet uit. Mijn experiment gaf helaas aan dat ook mijn andere 24 monsters negatief waren, wat statistisch gezien onmogelijk is… dus ik moest een paar stappen terug en weer opnieuw beginnen. Dat heb ik dan ook gedaan en vandaag het resultaat van mijn 1e 8 monsters gecheckt. Deze keer groeide er niets op de controle plaat wat dus betekend dat 100% positief zou moeten zijn, helaas blijkt uit de test dat ze dat weer niet zijn… Dus morgen ga ik de overige 7 monsters proberen en als die ook weer negatief zijn moet ik weer terug bahhh. Maar ik heb er maar 1tje nodig dus wie weet ;)

Donderdag kon ik om 18 uur naar huis en dat kwam mooi uit want dan kon ik mooi boodschappen doen met Minju want ik moest een pannenkoekentaart bakken voor de Hike van vrijdag. Ook moest ik zelf eten dus ik heb eerst maar pannenkoeken voor mijzelf gebakken haha. De taart was best goed gelukt :D zeker voor iemand die nog nooit alleen pannenkoeken had gebakken :x haha XD. Vrijdag moesten we om 10 uur op het lab staan om te vertrekken, ik had gewoon mijn normale schoenen aangedaan want ik dacht dat het niet zo veel voor zou stellen, met de kabelbaan naar boven en met een zwangere Masayo. Dat bleek achteraf gezien niet de beste beslissing :P want na onze verrukkelijke maaltijd te hebben gegeten, iedereen had wat gemaakt en het was dan ook echt lekker :D vooral de Okonomiyaki van Masayo was erg lekker. Mijn taart was vrij groot en machtig maar ik had geen zin om hem mee naar beneden te nemen dus die heb ik voornamelijk zelf opgegeten omdat de rest vol zat haha :P Ik had geen water of rugzak meegenomen dus ik moest mijn messen, afwasteil (ja ik had niets anders om het in mee te nemen :P want ik kon het alleen horizontaal meenemen.) zelf naar beneden dragen in een plastic tas :P De hike was een stuk ruiger dan verwacht maar dus ook een stuk leuker :D en de rotsen waren wel te doen maar de losse schuin-aflopende grond was wel een stuk lastiger voor mij. Ik ben een paar x bijna gevallen en 1x helemaal maar had gelukkig nix :P Wel een ton mooie foto’s gemaakt en eenmaal beneden aan de hike kwamen we uit bij een tempel. Die hebben we bezocht en daarna zijn we terug naar huis gegaan. Al met al een zeer gezellig en leuk uitje :D en dan ook voor herhaling vatbaar :). Daarna thuis weer pannenkoeken voor mijzelf gebakken en de foto’s geüpload. Daarna naar bed want ik moest zaterdag morgen alweer om 9 uur bij North gate staan. Ik was er op tijd, net als Dali en haar kamergenoot maar Sado en zijn vriend waren te laat dus we hebben 30 min lekker in het zonnetje gezeten.

Daarna was het 2.5 uur rijden naar ons Hotel in Danyang. We hebben namelijk een plan geschreven om dit te bezoeken en met ons plan hebben we 300.000 gewonnen om te helpen met de financiering. Ik geloof dat we uiteindelijk 307.000 hebben uitgegeven dus het was precies genoeg :D We verbleven in het Daemyung Resort en hebben eerst onze spullen daar gedropt. Daarna zijn we gaan lunchen in een restaurantje :). Vervolgens zijn we naar de rondvaartboten gereden waar we ook een tochtje zouden maken. Het was redelijk druk en ik wilde graag op het dak van de boot staan :p dus we zijn een beetje voorgedrongen :x sorry! Helaas was het net als vrijdag vrij mistig en was het uitzicht niet optimaal maar toch was het mooi om te zien.

Daarna zijn we met de auto naar de meest bekende spot dan Danyang gereden om het tempeltje in de rivier te bekijken. Er was ook nog een soort uhm gat in de berg?(check de foto en je snapt het :)) Maar dan moest je wel helemaal naar boven klimmen, dat hebben ik en Dali dus gedaan en dat was ook apart om te zien. Daarna weer helemaal afgedaald en we kregen nog wat te eten aangeboden van een aantal mannen. Daarna zelf boodschappen gedaan en terug naar de hotelkamer. Daar heb ik even geslapen en heeft sado ‘’Korean BBQ’’ gemaakt, wat goed smaakte en er wel in ging :D Daarna hebben we nog gezellig wat gedronken en gepraat en toen eigenlijk nog redelijk vroeg, 11 uur naar bed gegaan om wat slaap in te halen. De volgende morgen opstaan en op naar de Guinsa tempels. Een van de grootste boeddhistische tempelcomplexen in Korea. De gebouwen waren echt overweldigend groot, maar dan ook echt groot dat was best indrukwekkend. Ook was de natuur mooi vanwege de herfst. Maar omdat de dag niet zo heel lang was moesten we vrij snel alweer op pad naar de volgende bezienswaardigheid. Dit was een movieset, ze hebben dit helemaal opgebouwd om een film te schieten, en vervolgens laten staan om het openbaar te maken voor het publiek. Dit was leuk om te zien en er was ook en berg met een trap, Dus ik en Dali besloten om deze te beklimmen want er stond 850m, nou dat lijkt me toch wel te doen in 20 minuten? Het bleek echter dat na 20 min we nog steeds niets waren tegengekomen lols :P Pas na een half uur kwamen we bij een klein tempeltje en zijn we dus na 4 min pauze nog maar doorgelopen want we zouden er nu toch wel bijna zijn… 20 min later waren we er nog steeds niet en belde sado op dat we moesten opschieten en terugkomen. Maarja we waren nu al zo ver dan gaan we natuurlijk niet terug. Dus verder maar 10 min verder nog steeds niets te zien lols, en weer werden we opgebeld dat we moesten opschieten. We wilden het juist opgeven want de trappen veranderden nu in ruige rotsen. Dus we hadden ons al omgedraaid en de eerste stappen van de afdaling ingezet tot we iemand hoorde roepen dat hij het kon zien! Dus dan maar weer omhoog haha, gelukkig niet opgegeven want we waren zon beetje op 95% van de beklimming haha. Eenmaal boven een paar foto’s gemaakt en toen weer begonnen aan de afdaling die zon 20-30 min duurde. Daarna in de auto en terug naar Daegu, helaas kwamen we in een flinke file terecht maar we waren toch nog op tijd terug in Daegu. Thuis heb ik de foto’s weer kunnen uploaden, Koreaans studeren, Biochemistry studeren en kunnen chatten, msnen, skypen tot ik om 1 uur in mijn bed neerviel ;)
En vandaag is het een rustige dag op het lab en heb ik dus mooi deze blog kunnen schrijven :D goed zo want dan hoef ik daar geen tijd meer voor vrij te maken vanavond.

Deze week is er een ook video contest, over het leven op KNU en ik en Louise zijn van plan om daar wellicht aan mee te doen met een stop-motion video. En ik heb even gekeken voor de planning van deze week maar dat moet ook wel gaan lukken :) dus daar kan ik mooi de rest van mijn vrije tijd insteken haha. En wellicht ga ik volgend weekend naar Seoul want er is een meeting van de LCIS members en wellicht krijg ik ook wel een rondleiding van Lydia :)

Update van de rest van de maandag en de dinsdag :)
Ik heb namelijk nog goed en minder goed nieuws. Maar te beginnen met het minder goede nieuws want ik en Annechien hebben besloten om onze relatie te beëindigen. Dit om elkaar wat meer vrijheid te gunnen wat we in de eerste instantie ook al probeerden maar wat niet echt lukte. We hebben dit beide besloten in goed overleg en hebben dan ook geen ruzie of problemen, we zien het meer als een soort pauze want wie weet lopen onze wegen in de toekomst weer parallel en mocht dat niet gebeuren dan was het ook niet bestemd om zo te zijn :) We zijn beide niet heel erg depressief maar hebben het er natuurlijk toch wel een beetje moeilijk mee. Maar we zijn er beide van overtuigd dat dit de juiste beslissing is voor ons op dit moment. En ik denk dat ik nog nooit gehoord heb van 2 mensen die het samen lachend uitmaken :) We houden nog steeds van elkaar en we willen elkaar en de familie ook nog steeds blijven zien, en dat kan denk ik ook niet anders want we maken gewoon deel uit van elkaars familie.

En vandaag (dinsdag) was het op het lab een lekkere rustige dag en verliepen de experimenten goed. We zijn gezellig met Masayo wezen lunchen net als gisteren en het was weer verrukkelijk! Deze keer had ik een spicy Tongatsu besteld en dat was ook te merken want ik had tranen in mijn ogen en een loopneus maar hij smaakte echt heel goed :D Minju en Masayo bestelde 2 andere soorten vlees en zo hebben we gewoon alles met zijn 3e gedeeld :D. En omdat zij niet zoveel eten en ik wel kon ik weer lekker alles opeten :D Iedereen vol en het personeel blij want ze waren bang dat ik als buitenlander dat hete ding niet op zou krijgen, ha! Het was echt een toffe zaak en het eten was er lekker dus we gaan er sowieso nog een keertje heen. Maar om ons helemaal te binden maakte ze ook nog gezellig een praatje en boden ons koffie aan, geweldig toch :)!

En ik kreeg vandaag een mailtje van KWS dat ik was toegelaten tot deze organisatie :D. Ik heb het volgens mij al ergens heel kort toegelicht en anders doe ik dat nu. Het was namelijk een contest waar je aan kon meedoen als je een internationale student bent die hier tot april is en die een blog bijhoud. En graag mee wil doen aan activiteiten en evenementen. Nou zie jij hier een minpunt? Ik niet in ieder geval dus ik heb mij opgegeven met een mooie motivatie. En uit de 400 deelnemers ben onder andere ik gekozen tot 1 van de winnaars :D Supergaaf! Ik ben echt heel benieuwd wat voor mogelijkheden en evenementen ze zullen bieden. En wellicht zal ik de contest van beste blogger niet gaan winnen maar dat maakt mij niet uit want ten eerste doe ik al mee :), ten tweede zijn er hier mooie kansen om dingen te zien en mee te maken, en misschien mensen te ontmoeten. En ten derde kan ik meer mooie dingen over Korea op mijn blog vertellen :D, en ja ten vierde dan ook maar want dit voegt natuurlijk wel weer iets extra’s toe aan mijn verblijf hier in Korea :D Het is al supergaaf maar het wordt er alleen maar beter op :D

Omdat ik geen zin had om in mijn eentje te eten en dit een beetje te vieren ben ik gezellig met Carrie en 2 vriendinnen van haar Korean BBQ gaan eten en daarna een lekkere ijs-caramel-mokka-koffie gaan drinken :). Dit was natuurlijk weer gezellig maar het kwam natuurlijk wel in de plek van mijn kostbare slaaptijd haha, dus daarom is het nu alweer 2 uur en kan ik deze blog nog niet posten! Ik stop nu dan ook met extra verhalen typen en ga hem even checken ;) Dus dat was het dan weer voor deze week, tot de volgende keer!

Foto's zoals altijd weer op :
http://picasaweb.google.nl/daanmevius/FotosUitZuidKorea#
:D

  • 10 November 2010 - 01:38

    Eline Jurgens:

    Ik heb nog nooit zo'n lang verhaal gezien haha sodeju zeg! Zeifs ik kan er niet aan tippen ;)

    Als je op tijd klaar bent, kom naar Nieuw Zeeland en dan show ik jou alles ! :D Maar ik ga hier wrsl weg rond begin van juni, weet niet wanneer jij klaar bent ;) Je moet het doeeeeeeeeen NZ is de beste van alles :) :D En Korea is fakking dichtbij!! ;)

    Hoop dat het wel gaat lukken met je experiment, klinkt nog niet zo heel chill.. Is toch weer spannend dan! Good luck!

    Liefs x

  • 10 November 2010 - 08:56

    Daan Mevius:

    haha ja hij is wel wat lang ja :P

    Ik wil NZ ook nog graag een x zien maar ik heb nog geen idee van mijn planning maar ik denk niet dat ik voor Juni daar al zit :x. En zo dichtbij is het nou ook weer niet :P maar een stuk dichterbij dan Nederland, dat wel :)

    En tjah helaas waren de overige 7 ook negatief wat helemaal niet moet kunnen lols, nu maar nog ene keer doen en extra opletten op wat ik doe miss ligt het wel aan mijn eigen kunsten.

  • 19 November 2010 - 13:47

    Proefpersoon #7:

    Ik zeg, tijd voor een nieuwe blog! :3

  • 19 November 2010 - 13:48

    Proefpersoon #7:

    Oh verhaal bedoel ik xD

  • 19 November 2010 - 13:51

    Daan:

    Nou hijs al geschreven tot afgelopen woensdag hoor :), maar ik post hem deze zondag wss zodat ik dit weekend er ook nog bij kan doen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 37338

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: