Ziekjes en toch reizen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Ziekjes en toch reizen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Ziekjes en toch reizen

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

20 September 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Heyey,

Ben ik weer na een paar dagen :)
Vrijdag was er een Thanksgiving party voor alle internationale studenten, dit was wel leuk want we hebben een paar traditionele spelletjes gedaan, 1 was een soort mens erger je niet, maar dan met stokjes ipv dobbelstenen en het bord was iets anders. We wonnen bijna totdat een of andere stomme Duitser 4x achter elkaar 4 gooide (zeg maar dubbel 6..) Hoe dat mogelijk is weet ik ook niet maar uiteindelijk verloren we dus big time..
Het andere spelletje was een soort hooghouden met een ... het leek nog het meest op een pompoen van zon cheerleader, we kwamen niet ver:P want 1 meise van het andere team was zo goed dat zij in dr eentje meer scoorde dan ons hele team bij elkaar:P helaas. Het laatste spelletje was Cockfight. Beetje vreemde naam:p maar het was wel leuk, je moest op 1 been staan en met je armen je andere been vasthouden en dan proberen de rest om te beuken totdat jij de laatste was. Dit ging vrij goed, op het einde was ik nog over met 4 andere, ik beukte er 1 onderuit maar doordoor gleed ik zelf ook onderuit op die onhandige sandalen:p balen maar 4e plek voor mij dus XD.

Daarna zijn we met een Franse jongen Nicolai en zijn Koreaanse vriendin, die dit ook organiseerde + 2 mede organisatoren en Sado wat wezen drinken en gezellig praten. Dit was leuk en de vriendin wiens Amerikaanse naam Sarah was was heel geinteresseerd in Biotechnologie, die mensen kom ik helaas niet heel vaak tegen dus dat was gezellig. Helaas moesten ze allemaal studeren werken of les geven dus ben ik niet meer uitgegeaan.
Zaterdag een rustige dag gehouden en lekker uitgeslapen. Op het eind van de dag begon ik mij steeds minder lekker te voelen en heb ik echt heel k*t geslapen. Zondag werd ik wakker om 10.30 maar voelde ik me te beroerd om ook maar iets te doen, dus maar verder geslapen tot 12.30 De rest van de zondag heb ik me zo ziek gevoeld als wat, misselijk, hoofdpijn, koud, koorts, duizelig, spierpijn. Niet echt fijn dus, uiteindelijk toch maar bananen en een appel wezen kopen. ’s Avonds zouden met met Juhee, Minju en haar Canadese vriend die hier voor een maand is uit eten gaan en wat leuks doen. Maar dit heb ik helaas dus moeten afzeggen :(. Toen maar om 8 uur naar bed gegaan.
Vanochtend werd ik wakker en voelde ik mij gelukkig een stuk beter, alleen nog hoofdpijn. Ik had mijzelf overigens ziek gemeld voor de les en het lab. Om 12.30 had ik met Sado afgesproken om mijn Visum op te gaan halen. We gingen met de bus en ook die rijden als gekken, ik had minstens 5x het gevoel dat we een andere auto zouden aanrijden brr. Eenmaal bij immigratie aangekomen bleek dat ze daar ineens 50.000 Won en een 3e document nodig hadden… Vorige x nog niet terwijl we er expliciet op gewezen hadden. Helaas hadden Sado en ik bij elkaar maar 44.000 won… Dus moesten we opzoek naar een bank, die zat uiteindelijk wel 20 min verderop.. maar nu konden we tenminste wel betalen. Nu kan ik volgende week maandag weer langskomen om het op te halen..
Daarna terug naar de campus, een Panini en Slushi op zodat ik me weer iets fitter voelde en daarna kijken voor een telefoon. Ik heb nog wel steeds een bonkend hoofd maar ik denk dat dat ook mede door de temperatuur komt want het was de hele dag rond de 30 graden, echt heel warm. De goedkoopste 2e hands telefoon kosten alsnog 50.000 en waren niet echt super.. Dus andere winkels afgegaan. Bij de laatste winkel hadden ze een telefoon + abbo voor een redelijke prijs, dus daar ben ik mee akkoord gegaan. Toen ze bijna klaar waren kwam ze opeens terug en zij ze dat ik ook nog uit 2 andere mocht kiezen, deze waren iets duurder en mooier maar mocht ik voor dezelfde prijs. Dus uiteraard gedaan want mijn 1e phone was nogal girly:P met mooie roze cijfertjes:p
Helaas werkt die nu nog niet…. Dus miss strax nog even terug naar de winkel..? De 1e 2 maanden betaal ik extra, hier reken ik de telefoon gewoon in en de overige maanden heb ik 200 sms, maar geen minuten. Bellen is hier gewoon heel duur… Of je moet minstens 30 euro p/m betalen om 200 min te krijgen of je betaald 80 won per 10 sec, dus 480 Won per minuut dus heb je 100 minuten voor 48000 (31 euro) Voor zon prijs koop ik liever een Iphone 4 in NL :P Daar heb ik overigens ook nog naar gekeken en dat ding is hier 200 euro goedkoper maar dan is hij Helaas niet compatible in NL…
Nu ben ik weer thuis en om 19.30 komt Sado mij ophalen en gaan we richting Busan waar ik met zijn ouders eet, iets met tuna, Japanese food. Ik ben heel benieuwd :P Dan gaan we vanacht rond 2/3 uur riching Gyeongju waar zijn oma woont om de file te vermijden. Bij zijn oma komt dan heel de familie om de voorouders te herdenken. Morgen hebben we nog een uitje naar een plek waarvan ik de naam niet meer weet:P en daarna weer terug naar Busan. Donderdagavond weer terug naar Deagu en vrijdag het lab weer op.
Misschien stuur ik nog wel een berichtje vanuit Busan, maar anders tot donderdag/vrijdag/zaterdag :)
~Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 37349

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: