Aangekomen in Deagu - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu Aangekomen in Deagu - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Daan Mevius - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Deagu

Door: daanbeyondthehorizon

Blijf op de hoogte en volg Daan

07 September 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Annyong Haseo!

Hier een bericht vanuit mijn kamer in Deagu.
Ik zit nu gezellig te praten over van alles en nog wat met mijn roommate Jai. Een chinees die filosofie studeerd(e).
We praten nu dus over zweverige en spirituele dingen. Maar ook info over handige informatie in Zuid Korea. Ook heb ik vast 1 slaapplek in China voor onze rondreis :).

De reis is in geheel goed verlopen.
Vertrokken op schiphol met ~45 min vertraging maar die is mooi ingehaald onderweg. In het vliegtuig best wel oke maaltijden gehad, en lekker film gekeken geslapen en van het uitzicht genoten.

Afscheid nemen was moeilijk maar het gaat nu best wel goed. Toen ik hier in Incheon de straat op stapte en de 29 graden mij vol in het gezicht sloegen vroeg ik me wel even af wat ik hier nou eigenlijk helemaal doe. Ik kan niets lezen, ken niemand, en kan moeilijk met de bevoling communiceren.

De overstap vanuit Hong Kong verliep ook vrij goed, en die vlucht ging prima. Wel lande het vliegtuig wat harder dan in Hong Kong maar gelukkig nog steeds Oke.
Seoul en Incheon zijn al bijna net zo groot als Hong Kong. Overal staan enoorme flats. Op het vliegveld na even uitzoeken mijn geld kunnen omwisselen en een buskaartje kunnen kopen. Helaas had ik net de bus gemist dus moest ik 50 min wachten. Maar gelukkig hebben zelfs de bushokjes hier airco en ja ook een tv :p

De busreis was laaanggg 4.5 uur en het uitzicht niet zo super omdat we alleen maar over tolwegen reden. Dus weer een beetje slaap ingehaald.

Na even de buschauffeur met gebarentaal duidelijk te hebben gemaakt dat hij mijn contactpersoon moest bellen waar hij was waren Sado en Jai binnen 5 min bij me.
Met de taxi naar de Uni gereden en vanaf daar 5 min lopen naar de kamer.
De kamer is eigenlijk nog zelfs iets groter dan dat ik dacht maar het blijft een klein ding:P (Foto's komen nog)
Ik heb gelijk maar even gedoucht want dat was wel nodig. Sindsdien heb ik mijn tas uitgepakt en kleren opgehangen, laptop aangesloten en zit ik nu dus thee te drinken met Jai terwijl we over van alles en nog wat praten en ik dit berichtje typ.

Nu ga ik thee drinken van een speciale boom uit zuid china, van blaadjes die op een speciale tijd geplukt moeten worden. en 10 jaar hebben gedroogd. Ben benieuwd, grote kans dat ik Tea-drunk ga worden :\ Ja dat bestaat kennelijk echt. Verder zit ik ook gelijk aan de chineese drugs:P Iets als Iron Boedha :p Ik heb nu al meer thee op dan in de afgelopen 7 jaar:P en ik ga ze allemaal proberen en vind dit alvast een geslaagde avond:)
Ik ben wel online maar jullie niet helaas, er zit 7 uur tijdverschil tussen nu: hier 23.51 bij jullie 16.51

Ik blijf nog even online maar ga deze post bel beeindigen.
Morgen om 12.00 een afspraak met de Housekeeper en ik moet hier denk ik maar een bankrekening openen om al het geld over te maken.

Groetjes uit Korea!

  • 07 September 2010 - 17:39

    Anech:

    Ik geloof me ogen niet! drink jij thee? hebben ze daar geen heet water ofzo? of laat je het nog steeds een uur coolen? :P

    super vet dat we al een adresje hebben voor onze tripje.

    en super leuk dat je het naar je zin heb daar! maakt mij erg gellukig!

    tot strax dan maar :D

    jtm<3

  • 07 September 2010 - 20:02

    Mam:

    hoi Daan ik was heel blij dat je me belde. ik heb net al je berichten gelezen.waar heb je die dolfijnen gezien?Het lijkt me fijn voor jou datje kamergenoot je kan helpen om je een beetje wegwijs te maken b.v.met de wasmachine. liefs mam.

  • 07 September 2010 - 21:04

    Zus:

    haha ik zat in de trein naar nijmegen, zat er een man naast mij aan de telefoon: net terug uit China. Hij zei dat ie tea-addict was nu. Dus blijkbaar ben je niet de enige straks. ;)
    En ik zei toch dat vliegen leuk was? haha Wel heel fijn dat het leuk is, dat doet een mens goed.

    xx

    Oh en doe de groeten aan Jai! =3

  • 07 September 2010 - 22:01

    Pa:

    Geweldig! En fijn dat je even belde. Waarmee eigenlijk? Met Zuid Korea kunnen wij overigens gratis bellen met Voipbuster naar een vaste lijn. Heb je soms een nummer daar? Dan gaan we dat eens uitproberen. Misschien is dat ook andersom, vanuit ZK naar Nederland? Kun je misschien op de site zien? En vannacht even skypen (vannacht hier dus) met Annechien, maar dan slapen wij al ......... We horen graag en veel van je! Je hebt al meer van de wereld gezien dan ik, dus ik ben nu nog jaloerser dan eerst. Veel plezier daar.

  • 07 September 2010 - 22:03

    Daan:

    Volgens mij heb ik geen vast nummer, maar daar kijk ik vandaag nog wel even naar. Ik ben nu op skype?

  • 08 September 2010 - 00:55

    Zus:

    Ook meer dan ik.... :( / :)
    Ik ben benieuwd naar wat je daar allemaal eet. Of er ook vegetarische gerechten in de omloop zijn enzo. X

  • 08 September 2010 - 08:12

    Nadine Verhoeven:

    Wauw! Zit je in Zuid-Korea, echt super gaaf!
    Ik kan je vertellen een internationale stage is zoo veel beter als in NL blijven! Je leert er echt veel meer, en je hebt heel de tijd het idee dat je vakantie hebt ;)!
    Heel veel succes en plezier daar!
    Xxx Nadine

  • 28 September 2010 - 05:11

    Anne:

    Daantje!

    Super leuk om al je verhalen te volgen. Had deze site nog niet ontdekt, dus ga de komende dagen alle verhalen inhalen en vanaf dan je elke keer volgen!

    heeeeel veel succes en plezier daar :)

    geniet ervan!

    Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Daan

Aloah Ik ben Daan Mevius, 20 jaar oud en een 4e jaars HBO student Biotechnologie aan Avans Hogeschool Breda. Om mijn opleiding af te ronden ga ik 9 maanden afstuderen in Zuid Korea door daar onderzoek te doen naar medicijn ontwikkeling. Dit is voor mij een hele grote stap aangezien ik op dit moment nog lekker thuis woon. Toch heb ik er veel zin in en ben ik heel benieuwd hoe het gaat worden. Wel zal ik jullie allemaal erg missen. Naast afstuderen hoop ik ook nieuwe ervaringen op te doen, en veel cultuur/natuur/geschiedenis te zien in Zuid Korea. Ook zou het mooi zijn als ik weer een paar stappen kan zetten op mijn Spirituele pad. Als je nog iets wil weten moet je het maar laten horen! Groetjes ~Daan Mevius Voor fotos: https://picasaweb.google.com/daanmevius Facebook: http://www.facebook.com/daan.mevius Hyves: http://dmevi.hyves.nl/ Skype: daan_mevius

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 37351

Voorgaande reizen:

04 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

Twee en een halve maand in China met Loes!

06 September 2010 - 03 Juni 2011

Afstudeerstage Biotechnologie aan de Kyungpook Nat

Landen bezocht: